تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در چاراویماق

ثبت شرکت در چاراویماق

رونق کسب و کار باعث شده است که ثبت شرکت در چاراویماق جایگاه و اهمیت ویژه ای در بین فعالان اقتصادی این شهرستان پیدا کند. شهرستان چاراویماق به دلیل دارا بودن پتانسیل های معدنی زیادی از جمله معدن فلز، طلا، سرب، روی، معدن های کائولن و همچنین خاک صنعتی و معدن سنگ گچ، به قطب سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است. از تمام معادن موجود در این شهرستان، بیش از ۳۰ مورد دارای پروانه بهره برداری هستند و همچنین ۱۴ معدن نیز در حال حاضر، در حال استخراج و بهره برداری هستند. وجود این گزینه های طلایی برای پیشرفت در اقتصاد قطعا می تواند باعث پیشرفت چشمگیر شرکت ثبتی شما در چاراویماق شود. طبق گزارشات، سرمایه گذاری بخش های خصوصی، با بیش از ۷۰ درصد سهم، رکورد سرمایه گذاری در این شهرستان را به خور اختصاص داده است. لازم به ذکر است که همجواری شهرستان چاراویماق با معادن بزرگ فلز انگوران استان زنجان و زرشوران شهرستان تکاب، علاوه بر معادن خود این شهرستان می تواند به رشد اقتصاد شهرستان چاراویماق کمک کند.

 

موقعیت جغرافیایی شهر چاراویماق

شهرستان چاراویماق با شهرستان ها و استان های همجوار خود از جمله استان های آذربایجان غربی، استان زنجان و شهرستان های میانه، هشترود، مراغه، از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است. شهرستان چاراویماق به دلیل کوهستانی بودن دارای تابستان بسیار خنک و معتدل است اما در زمستان ساکنان این شهرستان شاهد زمستان های بسیار سخت و طولانی هستند.

با توجه به توضیحاتی که در فوق ذکر شد قطعا به اهمیت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چاراویماق پی بردید. در ادامه نحوه ی ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت در چاراویماق را بررسی می کنیم.

انواع ثبت شرکت در چاراویماق

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی

 

باتوجه به کاربرد زیاد ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چاراویماق و ثبت شرکت سهامی خاص در چاراویماق، در بین متقاضیان ثبت شرکت در این شهرستان، به بررسی موارد لازم جهت به ثبت رساندن این دو نوع شرکت در چاراویماق می پردازیم تا اطلاعات لازم را جهت ثبت شرکت در چاراویماق به دست آورید.

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چاراویماق

به شرکت هایی که برای تاسیس به حداقل دو نفر و یا بیشتر جهت انجام امور تجاری نیاز است و همچنین در آن سرمایه شرکت به سهام تبدیل نمی شود، شرکت با مسئولیت محدود می گویند. در این شرکت ها هرکدام از اعضا به اندازه سرمایه نقدی آورده به شرکت در قبال قروض شرکت مسئول هستند. در کنار نام شرکت نباید نام هیچ کدام از شرکا آورده شود چرا که در این صورت شرکت تضامنی شناخته می شود و تمامی قوانین حاکم در شرکت های تضامنی بر روی شرکت اعمال می شود و شریکی که اسم آن در کنار نام شرکت آورده شده است تمام مسئولیت و پرداخت قروض شرکت را برعهده خواهد داشت.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چاراویماق

  1. تکمیل دو برگه از تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود و همچنین امضا آن به وسیله همه سهامداران شرکت
  2. تکمیل دو برگه از شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود و امضا آن به وسیله سهامداران شرکت
  3. دو نسخه از اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و همچنین به امضا رساندن تمام صفحات آن توسط همه سهام داران
  4. دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسان و هیات مدیره و امضا آن توسط سهامداران و بازرسان شرکت
  5. تهیه دو نسخه از صورت جلسه هیات مدیره و امضا آن توسط مدیران منتخب مجمع
  6. فتوکپی از تمام مدارک شناسایی برابر اصل شده همه سهامداران ( برابر اصل در مراجع قضایی یا دفتر های اسناد رسمی انجام می شود.)
  7. فتوکپی تمام مدارک هویتی بازرسان شرکت
  8. دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از اداره پلیس ۱۰+
  9. ارائه معرفی نامه نمایندگان (در صورتی نیاز است که سهامداران و یا اعضا هیات مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند)
  10. دریافت مجوز (بنابر تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها)

 

ثبت شرکت سهامی خاص در چاراویماق

در این نوع شرکت ها تمام سرمایه شرکت توسط موسسان، در هنگام ثبت شرکت تامین می شود. تعداد سهام دارن این شرکت نباید از ۳ نفر کمتر باشد. هزینه تاسیس شرکت های سهامی خاص در ابتدای تاسیس می تواند حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ ریال و یا بیشتر باشد و این سرمایه به سهام تقسیم می شود.

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در چاراویماق

  1. تکمیل اظهار نامه و امضا آن توسط موسسان شرکت (دو نسخه)
  2. تکمیل اساسنامه و به امضا رساندن آن توسط موسسان (دونسخه)
  3. تکمیل فرم تعیین نام شرکت (نام های پیشنهادی باید به ترتیب اولویت آن ها درج شود)
  4. ارائه اصل گواهی بانک مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در حساب مخصوص شرکت که غیر قابل برداشت باشد. همچنین ارائه فیش پرداختی
  5. اخذ و ارائه مجوز در صورتی که قالب ثبتی شرکت نیاز به مجوز داشته باشد. (در شرکت سهامی خاص گاهی بنابر تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت، نیاز به مجوز خواهد بود.)
  6. فتوکپی مدارک شناسایی سهامداران، مدیران و بازرسین شرکت
  7. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل، اعضا هیات مدیره و همچنین بازرسین شرکت
  8. صورت جلسه مجمع عمومی موسسان شرکت و امضا آن توسط موسسان شرکت (دو نسخه)
  9. صورت جلسه هیات مدیره و به امضا رساندن آن توسط کلیه اعضای هیات مدیره (دو نسخه)
  10. ارائه اصل وکالت نامه (در صورتی که امور مربوط به ثبت شرکت توسط وکیل انجام شده باشد.)

 

 

وجه اشتراک شرکت سهامی خاص در چاراویماق و شرکت با مسئولیت محدود در چاراویماق

  • سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در هر دو شرکت ۱۰۰۰۰۰۰ است.
  • در شرکت های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، افزایش سرمایه اختیاری است و اجباری برای افزایش سرمایه شرکت وجود ندارد.

 

با توجه به بررسی های انجام شده در رابطه با ثبت شرکت در چاراویماق، متوجه این امر مهم شدید که ثبت شرکت در این شهرستان به نوعی تاثیرات بسیار مفیدی در آینده شرکت ثبتی شما خواهد داشت. پس اگر قصد تاسیس و ثبت شرکت خود در شهرستان چاراویماق را دارید پیشنهاد می شود هرچه زود تر نسبت به انجام آن اقدام کنید. چراکه طبق گزارش های انجام شده در آینده نه چندان دور به دلیل وجود منابع بسیار و غنی در این شهرستان، شاهد پیشرفت های بسیار زیاد اقتصادی خواهیم بود.

دیدگاه خود را بنویسید