تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود با حداقل دونفر عضو:

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی ثبت میگردد و برای هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است (م۹۴ ق ت)

در خارج از ایران، شرکت با مسئولیت محدود در اواخر قرن گذشته و به ویژه در اوایل قرن حاضر، وارد قانون گذاری اغلب کشورهای غربی شد. اولین قانونی که از این نوع شرکت به شکل بسیار گسترده ای یاد کرده است قانون ۲۹ اوت ۱۸۹۲ کشور آلمان است. کشوری که در آن، این نوع شرکت مورد استقبال تجار قرار گرفت و قانون گذاری آن از بهترین قانون گذاری های زمان خود بود. این شرکت که در آلمان مختصراً G.M.B.H. نامیده می شود، شرکتی است بین شرکت های شخصیت ها و شرکتهای سرمایه؛ به شرکتهای سرمایه نزدیک است، به این دلیل که در آن، مسئولیت شرکا محدود به آورده آنهاست و به شرکتهای اشخاص و شرکتهای سرمایه؛ به شرکتهای سرمایه نزدیکتر است، به این دلیل که در آن، مسئولیت شرکا محدود به میزان آورده آنهاست، زیرا تشریفات تشکیل و شرایط حاکم بر طرز کار آن نسبت مشابه است؛ برای اینکه تشریفات تشکیل و شرایط حاکم بر طرز کار آن(نسبت به شرکتهای سهامی) ساده تر است. به همین دلیل، از این شرکت برای تشکیل شرکتهای خانوادگی یا شرکتهای مهندسی و کارتل ها استفاده شده است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

۱٫ کپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شرکاء و اعضای هیأت مدیره

۲٫ اصل گواهی عدم سوء پیشینه همه ی اعضاء هیأت مدیره

شرایط انتخاب نام برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

در انتهای نام شرکت عبارت (با مسئولیت محدود) قید خواهد شد در غیر اینصورت به عنوان شرکت تضامنی شناخته می‌شود و در برابر اشخاص ثالث تابع مقررات شرکت‌های تضامنی است. اسامی طبق قانون جدید بایستی حداقل سه کلمه ای ( سه سیلابه) و فارسی اصیل باشند و ترجیحا از اسامی خاص استفاده شود. کلمات: شهید، ایران، ملی، بنیاد و… برای ثبت شرکت های خصوصی ممنوع است.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل یک میلیون ریال (یکصد هزار تومان) می‌باشد. سرمایه شرکت برای اعتبار شرکت و در دریافت تسهیلات بانکی یا انعقاد قراردادها یا دریافت نمایندگی‌ها و… می‌تواند تاثیر گذار باشد و در غیر این صورت هیچگونه منع قانونی برای تعیین مقدار سرمایه شرکت وجور ندارد و می توان سرمایه را همان حداقل (۱۰۰۰۰۰۰ ریال) در نظر گرفت.

نقل و انتقال سهم الشرکه در این نوع از شرکت‌ها به دو روش قابل انجام است:

  • در یکی از دفاتر اسناد رسمی
  • یا با تنظیم صورتجلسه‌ی دو مرحله‌ای در اداره ثبت شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

 

شرایط شرکاء، هیأت مدیره و بازرسین (اختیاری) برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

تعداد اشخاص یا افراد برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل ۲ نفر باشد که باید حداقل یکی از شرکا بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.

شخص یا افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند به عنوان مدیرعامل و یا عضو هیأت مدیره انتخاب شوند. این افراد در صورتی که حق امضاء و یا سمتی در هیأت مدیره نداشته باشند تنها می‌توانند به عنوان شریک انتخاب شوند.

اگر تعداد شرکاء بیش از ۱۲ نفر باشد، شرکت باید دارای هیأت نظار باشد و هیات مزبور باید لااقل سالی یکبار مجمع عمومی شرکاء را تشکیل دهد.

حداقل تعداد مدیران ۱ نفر می‌باشد و حداکثری برای تعداد اعضای هیأت مدیره محدودیتی ندارد. (بهتر است به جهت مشخص شدن اکثریت و اقلیت در تصمیم‌گیری‌ها تعداد افرد هیأت مدیره فرد باشد).

کارمندان دولت نمی توانند عضوء هیأت مدیره باشند.

اعضاء هیأت مدیره نباید دارای سابقه کیفری (سوء پیشینه) باشند.

اعضاء هیأت مدیره برای مدت نامحدود و یا با توافق شرکاء برای مدت خاصی انتخاب می‌شود.

انتخاب بازرس یا بازرسین اختیاری است!

جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود با کارشناسان ثبت آگاه ۰۲۱۴۱۸۵۸ تماس حاص بفرمایید.

 

دیدگاه خود را بنویسید