تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

نماد سیب سلامت

نماد سیب سلامت

به محصولات غذایی و نوشیدنی های ایمن و بهداشتی که طرح بهداشت و ایمنی مربوط به دستورالعمل را رعایت کرده اند نماد ایمنی و سلامت از طرف سازمان بهداشت، درمان و تعلیم پزشکی داده می شود و نماد آن به شکل سیب سبز می باشد که نشان سلامت است و اصطلاح ایمنی و سلامت در کنار آن درج شده است و صاحبان نماد می توانند طرح آن را روی بسته بندی مواد تولیدی خود چاپ کنند.

درج نماد سیب سلامت بر روی مواد مصرفی می تواند برای مصرف کنند اطمینان خاطر ایجاد کند.

نماد سیب سلامت

براساس برنهاده پنجمین مجلس شورای عالی سلامت و ایمنی مواد خوراکی در مرداد سال ۸۶ و در حوزه اهداف سازمان بهداشت، درمان و تعلیم پزشکی و برای به وجود آوردن محرک و ترغیب سازندگان و بهبود امنیت و سلامت محصولات مواد خوراکی و نوشیدنی به محصولات دارای جواز ساخت از سازمان بهداشت، درمان و تعلیم پزشکی و دارای قابلیت های منحصربه فردی که در این دستورالعمل و ضوابط اجرایی مرتبط آورده شده است، نماد ایمنی و بهداشت داده می شود.
نماد سیب سلامت به همه صنایع تولیدی در ایران که پروانه ساخت از سازمان بهداشت دریافت کرده اند تعلق می گیرد و این پروانه به نشان دهنده این است که از بیشترین کیفیت و گواهینامه های بین المللی بهرمند هستند.

تفاوت های سیب سلامت با نشان سازمان غذا و دارو:

سیب، سیستم منسجم بهداشت است.

برای مدیریت پروسه ها در زمینه بهداشت در پایگاه ها، مراکز بهداشت و سرویس های درمان سرپایی قابل استفاده است.

نماد وزارت غذا و دارو عکس سیب رنگی می باشد که طرف راست آن آبی و چپ برگی سبز است.

برگ وسط نماد به شکل یک چشم می باشد که نشانی از مسئولیت کنترل وزارت غذا و دارو می باشد.

همچنین برگ حکم نشان رویش و زندگی کنترلی دارد که در کنترل و بهبود سلامت مصرف کننده نقش دارد.

برگ سبز رنگ دوم که در بالای نشان وجود دارد، بیانگر اهداف والای شرکت بوده و روال بهبود شرکت را بیانگر است.

بررسی ها بیانگر این است که وزارت غذا و دارو به معنای اخذ پروانه تولید طبق قوانین است اما نماد سیب سلامت یعنی اینکه محصولات موردنظر، هم  پروانه ساخت دریافت کرده اند و هم گواهینامه سلامت و ایمنی اخذ کرده اند.

شرایط محصولات دارای سیب سلامت:

  • فاقد مواد افزودنی شیمیایی سنتتیک
  • کم شدن سطح کالری محصول توسط کم شدن میزان مصرف کربوهیدرات های ساده و چربی ها
  • دقت نمودن به کم شدن حجم بالایی از آلاینده‌ها، گدازه های سنگین، باقی سموم قارچی، از بین بردن آفات رستنی و حذف آن ها در محصولات
  • کاهش ترکیبات و عوامل مضر مانند اسیدهای چرب ترانس و انباشته شده
  • دارای ترکیبات طبیعی و ارگانیک
  • تهیه بهداشتی و صنعتی محصولات سنتی
  • خالی بودن محصول از سموم قارچی و میکروب ها
  • بهرمندی از سازوکارهای ارتقا اعتبار تغذیه ای محصول

شیوه های دریافت نماد سیب سلامت بهداشت:

خواستاران دریافت نماد سیب سلامت قادر هستند برای انجام این پروسه از دو روش اقدام کنند:

۱-خود متقاضی اقدام نماید.
۲- توسط وکلای کارآزموده در موسسه های حقوقی ثبتی که در این روش وکلا و کارشناسان باتجربه ما در آگاه ثبت در خدمت متقاضیان بزرگوار هستند تا امر دریافت نماد سیب سلامت را برای این بزرگواران در بازه زمانی کوتاهی انجام دهند.

نحوه دریافت نماد سیب سلامت:

روش دریافت نماد ایمنی و سلامت در ایین نامه اجرایی آن، نسبت به استراتژی های سلامت محور وزارت غذا و دارو،  به واسطه دبیرخانه کمیته آماده، فراهم و به واسطه رئیس کمیته عالی دریافت نماد ایمنی و سلامت پذیرفته و ابلاغ می شود و اگر لازم بود اصلاحاتی انجام می شود که اصلاحات و تغییرات هنگام دریافت گواهی نماد ایمنی و سلامت این تغییرات، در آیین نامه اعمال می شود.

بررسی محصولات دارای نماد سیب سلامت:

محصولات تولیدی دارای نماد سیب سلامت در سطح ارائه از لحاظ ملاک ها و خاصیت های امنیت و سلامت ادعا شده در سوابق کمیته تحویل نماد مطابق با آیین نامه روش پایش محصولات دارای نماد ایمنی و سلامت که به واسطه دبیرخانه کمیته آماده، تدوین و به واسطه رئیس کمیته عالی تحویل نماد تصویب و ابلاغ می گردد، پایش و نظارت می شود.
نماد ایمنی و سلامت به موادی داده می شود که هم از نظر ایمنی و هم از نظر بهداشت و ارتقای سلامت اجتماع و پیشگیری از مریضی های غیرمسری گواهینامه های لازم را دارا باشند.

برقراری سیستم‌های بهداشت مواد غذایی، منطبق نبودن و همچنین نداشتن شکایت بحرانی در پرونده فرآورده و سازمان از جمله گواه های حائز اهمیت اخذ این نماد معتبر غذایی است، سایر شاخصه های انتخاب محصولات غذایی برتر می توان به چاپ نماد تغذیه‌ای یا به عبارتی چراغ راهنمای تغذیه‌ای، کم بود میزان نمک، شکر و چربی و نیز چاپ نماد حلال با دریافت مجوز از سیستم پژوهشات حلال جمهوری اسلامی ایران می توان اشاره کرد.

نماد سیب سلامت چقدر اعتبار دارد؟

سیب سلامت دارای ۲ سال اعتبار است.

بعد از ثبت تقاضا، مسئولان بخش تولیدکننده، بررسی را شروع می کنند.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فرایند تجزیه و تحلیل را انجام داده و سطح کیفی را مشخص می‌کند.

بعد مواد را برای کمیته کشوری می فرستند. در آنجا هم امور تشخیص ادامه  دارد.

مواد برگزیده برای دو سال دارای این نماد خواهد بود و بعد از تمام شدن دوره باید مجددا بررسی گردد.

مشاوره دریافت نماد سیب سلامت:

درخواست کننده دریافت نماد سیب سلامت باید فرایند طولانی را انجام دهد که بعضی از آن ها به روال اداری آن آشنایی لازم ندارند و در اکثر موارد دریافت نماد سیب سلامت طول می کشد که فرد را کلا منصرف می کند. اما درصورتی که سازمان ها با مشاور حقوقی مشورت نماییند، هنگام دریافت سیب سلامت با هیچ مسئله ای روبرو نخواهند شد و همه مراحل اداری به واسطه کارشناس انجام می شود. شما بزرگواران می توانید برای مشاوره دریافت نماد سیب سلامت با موسسه حقوقی آگاه ثبت  تماس بگیرید و از تجربه ها و اطلاعات کارشناسان و مشاوران کارآزموده این شرکت بهره مند شوید.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

دیدگاه خود را بنویسید