تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت نام توکن سامانه ستاد

ثبت نام توکن سامانه ستاد

اگر قصد شرکت در مناقصات و مزایده های سازمان ها، ارگان ها و شرکت های دولتی و رسمی را دارید، باید ابتدا برای دریافت و ثبت نام توکن سامانه ستاد اقدام کنید. به عبارتی برای استفاده از خدمات سامانه ستاد ایران (شرکت در مناقصه های کالا و خدمات) ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کنید. اشخاص حقیقی و حقوقی جهت هویت بخشی و احراز هویت باید پس از نام نویسی نسبت به دریافت توکن ستاد اقدام کنند.

شرکت در مناقصه با توکن و همچنین سایر فرایندهای تجاری در بهترین و ایمن ترین فضا انجام می‌شود. از مزایای توکن ستاد می‌توان به صرفه جویی در انجام امور، عدم نیاز به حضور در جلسات مزایده، مناقصه، داشتن امضای دیجیتال مخصوص، هویت بخشی، رمز گذاری اطلاعات و … استفاده کرد. در ادامه این محتوا قصد داریم به طور مفصل تر و کامل تر درباره توکن ستاد ایران صحبت کنیم. فرم درخواست توکن مناقصات نیز برای شما قرار داده است تا با پر کردن آن، درخواست آنلاین شما با ارائه مدارک لازم پیگیری و انجام شود.

اگر قصد دارید امور ثبت نام توکن سامانه ستاد توسط افراد متخصص موسسه آگاه برای شما انجام شود، کافی است فرم زیر را پر کنید.

سامانه ستاد ایران چیست؟

شاید از خود بپرسید سامانه ستاد ایران چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ سامانه ستاد ایران توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افراد حقیقی و حقوقی راه اندازی شده است و خدمات زیادی را در زمینه مزایده، مناقصه و تجارت ارائه می‌دهد. پس از ثبت نام در سامانه ستاد ایران به راحتی می‌توانید از خدمات ان استفاده کنید. سایت ستاد ایران معتبرترین و قابل اعتمادترین سایت جهت انجام کلیه فرایندهای مناقصه، مزایده، خرید، امضای الکترونیکی و … است. سامانه ستاد ایران به آدرس اینترنتی www.setadiran.ir فضای ایمن و قابل اعتماد را جهت انجام تمام معاملات مستقیم و غیر مستقیم را برای اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم می‌آورد.

توکن مناقصات یا توکن سامانه ستاد ایران چیست؟

توکن سامانه ستاد ایران چیست

برای ثبت نام توکن سامانه ستاد بهتر است ابتدا بدانید توکن سامانه ستاد ایران یا همان توکن مناقصات چیست و چرا باید برای دریافت آن اقدام نمود؟ یکی از خدماتی که توسط سامانه ستاد ایران جهت افزایش امنیت ارائه شده است، توکن ستاد یا همان امضای الکترونیکی است. امضای الکترونیکی مختص به اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و از آن در فضای دیجیتال استفاده می‌شود. اعتبار امضای الکترونیکی همانند امضای معمولی بوده با این تفاوت که به صورت آنلاین و غیر حضوری از آن استفاده می‌شود. از مزایای توکن سامانه ستاد می‌توان به امضای اسناد و مدارک به صورت دیجیتال و غیر حضوری، کاهش مراجعات حضوری، تسریع در انجام امور و صرفه جویی در انجام وقت اشاره کرد.

اشخاص حقیقی و حقوقی با استفاده از امضای دیجیتال می‌توانند معاملات خود را در بستری ایمن انجام دهند. در حقیقت توکن سخت افزاریست که جهت محافظت از امضای دیجیتال مجهز به نرم افزارهای اختصاصی شده است. سخت افزار توکن یک فلش مموری بوده که مراکز صادر کننده امضای دیجیتال، نرم افزارهای گواهی امضای الکترونیک را بر روی آن می‌ریزند. اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از ثبت نام توکن سامانه ستاد و دریافت آن در هنگام شرکت در جلسات مناقصه، مزایده و سایر فرایندهای خرید سامانه ستاد ایران می‌توانند احراز هویت خود را از طریق این فلش انجام دهند.

اهمیت دریافت توکن مناقصات چیست؟

شاید برایتان سوال شود که توکن مزایده چیست و دریافت توکن برای شرکت در مزایده چه اهمیتی دارد؟ همانگونه که می‌دانید سامانه ستاد ایران بستری مجازی جهت انجام فرایندهای مربوط به تجارت، مناقصه و مزایده است. پس از ثبت نام در سامانه ستاد ایران جهت احزار هویت و رمزگذاری فرایندهای انجام شده خود، حتما باید توکن ستاد را دریافت کنید. اگر به عنوان اشخاص حقیقی و یا حقوقی قصد شرکت در جلسات مزایده را دارید، ابتدا باید نسبت به ثبت نام توکن مزایده اقدام کنید. با دریافت توکن یا امضای دیجیتال شما می‌توانید اطلاعات خود را رمز گذاری کنید و معاملات خود را به صورت ایمن انجام دهید.

برای خرید توکن مزایده می‌توانید به دفاتر ثبت اسناد و دفاتر پیشخوان معتبر به صورت حضوری مراجعه کنید. امروزه خرید توکن مزایده از این دفاتر به صورت اینترنتی امکان پذیر است. نحوه گرفتن توکن مناقصات نیز همانند توکن مزایدات بوده، به گونه ای که با ورود به سامانه مناقصات می­توانید از طریق توکن الکترونیکی در جلسات مناقصات ستاد ایران شرکت کنید.

چگونه در سامانه ستاد ایران ثبت نام کنیم؟

اگر برای ثبت نام توکن سامانه ستاد با این مشکل رو به رو هستید که چگونه وارد سامانه ستاد ایران شویم؟ بهتر است بدانید که برای ثبت نام سامانه ستاد ابتدا setadiran.ir را در نوار جست و جو گر گوگل سرچ کنید و بقیه مراحل ثبت نام را انجام دهید. آموزش ثبت نام سامانه ستاد ایران به صورت زیر است:

  1. بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. ثبت نام خود را به صورت یکی از تقش های مزایده گر، مناقصه گر و تامین کننده انتخاب کرده و بر ردی ادامه ثبت نام کلیک کنید.
  2. در این مرحله باید فرم ثبت نام سامانه ستاد حاوی اطلاعاتی نظیر جنسیت، ملیت، اطلاعات شخصی و شناسنامه ای شما به درستی تکمیل شود. توجه کنید در ثبت نام سامانه توکن نیز وارد کردن اطلاعات شخصی ضروری است.
  3. جهت ارسال کد یکبار مصرف از شما خواسته می‌شود تا شماره تلفن وارد کنید. توجه داشته باشید که شماره تلفن حتما باید به نام شما باشد، در غیر این صورت پیامکی برای شما ارسال نمی‌شود. مدت زمان اعتبار کد یکبار مصرف ۲ دقیقه بوده و در صورت وارد نکردن کد بعد از ۲ دقیقه باید نسبت به دریافت مجدد کد اقدام کنید.
  4. بعد از اینکه کد اعتبار سنجی را وارد کردید صفحه ای حاوی اطلاعات شخصی پیش روی شما باز می‌شود که در صورت صحت و تایید اطلاعات به مرحله بعد بروید.
  5. در صفحه اطلاعات تماس، استان، شهر، شماره تلفن و کد پستی خود را به درستی وارد کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.
  6. نام کاربری و کلمه عبور خود را در صفحه شناسه کاربری وارد کنید. پس از تایید کلیه شرایط و ضوابط بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.
  7. پس از اینکه مراحل ثبت نام در سامانه ستاد با موفقیت انجام شد، جهت ثبت نام توکن سامانه ستاد می‌توانید به ثبت نام گواهی امضای الکترونیکی (توکن) مراجعه کنید.

مدارک لازم جهت ثبت نام در سامانه ستاد ایران

مدارک توکن سامانه ستاد ایران

مدارک لازم برای ثبت نام توکن سامانه ستاد به صورت حقیقی

مدارک ثبت نام توکن سامانه ستاد برای اشخاص حقیقی شامل موارد زیر است.

  • کارت ملی شخص حقیقی
  • جواز کسب، آدرس
  • کد پستی
  • شماره ثابت
  • شماره همراه
  • آدرس الکترونیکی
  • شماره حساب
  • شماره کارت فقط برای مزایدات
  • نام بانک
  • کد شعبه
  • نوع حساب
  • شماره شبا

مدارک ثبت نام سامانه ستاد به صورت حقوقی

همچنین اشخاص حقوقی برای ثبت نام در سامانه ستاد و دریافت توکن مناقصات به مدارک زیر نیاز دارند.

  •  آگهی تاسیس
  • آگهی آخرین تغییرات مدیر عامل
  • کارت ملی مدیر عامل
  • آدرس
  • کد پستی
  • شماره ثابت
  • شماره همراه
  • آدرس الکترونیکی (ایمیل)
  • کد اقتصادی
  • شماره حسابی به نام شرکت
  • شماره کارت برای مزایدات
  • کد شعبه
  • نام بانک
  • شماره شبا و نوع حساب

چگونه در مزایدات و مناقصات سامانه ستاد ایران شرکت کنیم؟

سامانه ستاد ایران سامانه ای معتبر جهت گسترش و توسعه تجارت های الکترونیک است. از طریق این سامانه می‌توانید در انواع مناقصات و مزایدات شرکت کنید. به طور کلی نحوه شرکت در مناقصه سامانه ستاد و ثبت نام توکن سامانه ستاد به صورت زیر است:

در سامانه ستاد ایران تمام اخبار و اطلاعیه های مهم درباره جلسات مزایده و مناقصه به طور کامل آماده است. بنابراین جهت اطلاع از نحوه شرکت در سامانه ستاد ایران می‌توانید به این سامانه مراجعه فرمایید. برای اینکار پس از وارد شدن به پنل کاربری خود وارد قسمت فراخوان ها شوید تا لیست تمام مزایدات و مناقصات برای شما نمایش داده شود.

در این لیست اطلاعاتی همچون جزئیات فراخوان و تاریخ برگزاری مناقصات و مزایدات نوشته شده است که شما با توجه به این اطلاعات می‌توانید خود را برای شرکت در این جلسات آماده کنید. اگر قصد دارید از تاریخ و اطلاعات یک فراخوان خاص مطلع شوید، می‌توانید نام آن را در قسمت جست و جوی پیشرفته وارد کنید. توجه شود که برای نمایش اطلاعات تاریخ فراخوان نباید گذشته باشد.

مزایای توکن سامانه ستاد

افرادی که در سامانه ستاد ایران برای ثبت نام توکن سامانه ستاد نام نویسی کرده اند، می‌توانند از مزایا و خدمات امضای الکترونیکی بهره مند شوند. از جمله مزایای توکن سامانه ستاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمن سازی اطلاعات و جابجایی امن آنها
  • انجام ایمن کلیه فرایندهای تجاری، مناقصه و مزایده
  • کاهش امکان جعل
  • امکان رمز گذاری اسناد در فرایندهای تجاری
  • هویت داشتن در فرایندهای تجاری، مناقصه و مزایده
  • انجام معاملات در کوتاه ترین زمان ممکن

خرید امضای دیجیتالی (توکن) سامانه ستاد

جهت خرید توکن سامانه ستاد ابتدا باید کلیه مراحل احراز هویت و ثبت نام به صورت آنلاین و اینترنتی انجام گیرد. توجه داشته باشید که هزینه ثبت نام در سامانه ستاد ایران کاملا رایگان بوده و بدون پرداخت هزینه انجام می‌شود. می‌توانید ثبت نام خود را به صورت مناقصه گر، مزایده گر و تامین کننده به صورت رایگان در سامانه ستاد ایران انجام دهید.

پس از انجام مراحل ثبت نام باید نسبت به دریافت توکن سامانه اقدام کنید. برای خرید توکن سامانه ستاد ابتدا لازم است در مجموعه صادر کننده گواهی توکن ثبت نام کنید. پس از ثبت نام باید نوع گواهی و نوع توکن خود را انتخاب کنید.‌ هر توکن دیجیتالی به نرم افزار و سخت افزار خاصی نیاز دارد که در قیمت توکن سامانه ستاد تاثیر گذار است. تمام هزینه های دریافت توکن باید توسط فرد متقاضی پرداخت شود.

هزینه دریافت توکن الکترونیکی چقدر است؟

با ارائه اسناد و مدارک لازم جهت دریافت توکن الکترونیکی به دفاتر ثبت اسناد و دفاتر پیشخوان می‌توانید نسبت به دریافت گواهی توکن الکترونیکی اقدام کنید. به طور کلی می‌توان گفت هزینه دریافت گواهی توکن تقریبا یک سوم هزینه ثبت نام امضای الکترونیکی است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی و رفاه مشتریان، بعضی از دفاتر خدمات دریافت گواهی توکن را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به حضور متقاضی انجام می‌دهند. در این صورت پس از دریافت گواهی خود درب منزل، هزینه آن را پرداخت می‌کنید. حهت اطلاع از قیمت توکن سامانه ستاد می‌توانید به سایت دریافت توکن به آدرس اینترنتی gica.ir مراجعه کرده تا کارشناسان این مجموعه شما را از لیست قیمت ها آگاه کنند.

به طور کلی هزینه  دریافت توکن سامانه ستاد به عواملی همچون خرید سخت افزار و نرم افزار مرتبط با امضای دیجیتال و نوع توکن خریداری شده دارد. افرادی که قصد تمدید توکن خود را دارند، یک هفته پش از اتمام تاریخ انقضای توکن می‌توانند از طریق پورتال رسمی مراکز صادر کننده گواهی توکن به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام کنند.   هزینه تمدید توکن سامانه ستاد در مقایسه با هزینه دریافت توکن ستاد ناچیز است.

موسسه آگاه تمامی امور مربوط به ثبت نام توکن سامانه ستاد را با ارزان ترین هزینه و به صورت کاملاً آنلاین برای شما انجام می دهد. برای استفاده از خدمات این سامانه تخصصی کافی است فرم مربوط به توکن مناقصات را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما برای دریافت اطلاعات و مدارک مورد نیاز شما باشید.

چگونه از توکن سامانه ستاد ایران استفاده کنیم؟

توکن سامانه ستاد یکی از بهترین و موثرترین راه ها جهت رمزگذاری اطلاعات بوده که احتمال جعل و ایجاد اختلال در سایر فرایندهای تجاری را کاهش می‌دهد. از مزایای دریافت توکن ستاد می‌توان به امنیت بالا در شبکه های اینترنتی و استفاده بهتر و راحت تر از خدمات دولت استفاده کرد. جهت استفاده از امضای دیجیتال ابتدا باید ثبت نام انجام گیرد. به طور کلی نحوه دریافت توکن سامانه ستاد و همچنین نحوه استفاده از توکن سامانه ستاد به صورت زیر است:

  • ابتدا باید در مراکز صادر کننده گواهی توکن ثبت نام کنید.
  • با وارد کردن کد ملی و کلمه عبوری که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اید، پنل کاربری شما برایتان باز می‌شود.
  • از منوی سمت راست پنل کاربری، ثبت درخواست گواهی و سپس نوع گواهی را تعیین کنید.
  • بعد از انجام مراحل فوق الذکر نوبت به مرحله پرداخت می‌رسد. پس از اتمام فرایند پرداخت کد رهگیری دریافت خواهید کرد. توجه کنید که خرید توکن سامانه ستاد در این مرحله امکان پذیر است.
  • مدارک بارگذاری شده در سامانه مرتبط با توکن به دفاتر ثبت اسناد ارسال می‌شود.
  • سپس باید سیستم عامل خود را به توکن متصل کنید. اگر مراحل نصب به خوبی انجام شود، علامت توکن در کنار ساعت سیستم شما قابل رویت خواهد بود.
  • در نهایت با بارگذاری مدارک و اسناد در پنل کاربری می‌توانید از امضای دیجیتال استفاده کنید‌.

دیدگاه خود را بنویسید