تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در گرمسار

ثبت شرکت در گرمسار

شهر گرمسار یکی از شهر ها واقع در استان سمنان است که در مرکز شهرستان گرمسار می باشد، شرکت همان طور که از نام آن مشخص است، اصطلاحا فرآیندی است که به صورت شریکی توسط چندین نفر که ممکن است در میزان شراکت با هم متفاوت باشند، راه اندازی و اداره می شود؛ و منظور از ثبت شرکت در گرمسار، فرآیندی است که طی آن افرادی به صورت حقیقی و یا حقوقی، با یک دیگر قراردادی امضا می کنند، که بر اساس این قرارداد وظیفه پای بند بودن به قواعد و قوانین قرارداد را دارند، و باید از این قرار داد تبعیت کنند، این قرار داد ممکن است بین اشخاص حقیقی یا حقوقی بنیان گذار شرکت و اشخاص ثالثی (شخص سومی از بیرون شرکت) باشد.

در دنیای امروز، برند سازی و ثبت شرکت یکی از مهم ترین عوامل برای رشد و رونق کاری است، هر شخصی که در پی پیشرفت در کار باشد، باید به این نکته ها توجه داشت. این نکته حائز اهمیت است که ثبت شرکت باعث این نمی شود که اشخاص دیگر از نام و یا محصول های شرکت شما  استفاده نکنند، اگر می خواهید که از محصولات خود در برابر نسخه برداری شدن محافظت کنید باید علاوه بر  ثبت شرکت، ثبت برند نیز انجام دهید.

شرکت ها ممکن است به صورت سهامی و سرمایه ای باشند.

شرکت های سهامی بدین گونه کار می کنند که سرمایه شرکت کننده به صورت سهام در آمده و استفاده می شوند.

شرکت های سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص تقسیم بندی می شود.

شرکت های سهامی عام،به این شکل هستند که سهام آن ها در تالار بورس بین سهام داران مبادله می شود.

شرکت های سرمایه ای که با نام های مسئولیت محدود، نسبی، تعاونی و…. شناخته می شوند.

هر یک از قالب های تجاری ویژگی های خاص خود را دارند، در این شرکت ها مسئولیت هر شرکت کننده یا سرمایه گذار به اندازه سرمایه ای است که در این شرکت ها دارد، پس هنگام ورشکستگی و بدهی داشتن نیز بسته به میزان سرمایه شان مسئول هستند.

نحوه ثبت شرکت در گرمسار

شرکت ها توسط اداره ها و موسسه های ثبت شرکت، می توانند به ثبت برسند.

آدرس های این حوزه ها توسط بخش مرکزی شهر گرمسار ارائه می شود، نا گفته نماند که تمامی فعالیت های شرکت های شهر گرمسار، از جمله فعالیت های

ثبت،انتقال و … زیر نظر این مراکز انجام می گیرند.

 

مراحل ثبت شرکت در شهر گرمسار

برای ثبت شرکت در شهر گرمسار این نکات مورد توجه است که موسسه های غیر تجاری، که شامل موسسه های حسابداری، حقوقی و … است (موسسه های غیر تجاری موسسه ای است که ثبت آن نیاز به مجوز از ارگان مربوط به حیطه کاری خود را دارد.)

برای ثبت شرکت در گرمسار، باید توجه داشت که موسسه های غیر تجاری که تعداد اعضای هیات مدیره ی آن باید ۲ نفر (دو نفر شریک) و سرمایه اولیه آن نباید کمتر از ۱۰۰۰۰۰۰ ریال باشد؛ سپس بعد از ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت های غیر تجاری شهر گرمسار، اوراق تنظیم شده ی موسسه به همراه کپی مدارک شناسایی اعضا و مجوز دریافتی برای شرکت، به اداره ی ثبت شرکت ها، واحد ثبتی  مربوطه ارسال خواهد شد.

 

زمان ثبت شرکت در گرمسار

۳۰ روز پس از ارسال این مدارک، آگهی مربوط به تاسیس و ثبت شرکت صادر خواهد شد.

با ثبت شرکت به صورت قانونی، به کسب و کار جلوه حقوقی و قانونی داده خواهد شد، که این خود یک امتیاز مثبت برای دارندگان شرکت محسوب می شود.

 

کار های اداری ثبت شرکت در گرمسار

  • جمع کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرمسار
  • گرفتن گواهی نداشتن سوءپیشینه از مراجع قانونی برای اعضای شرکت
  • نوشتن اساس نامه و تنظیم کردن قواعد و قوانین شرکت
  • انتخاب یک نام مناسب با توحه به زمینه ی کاری شرکت و نوع آن
  • انجام دادن ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها
  • فرستادن اوراق و مدارک مورد نظر از اداره پست به موسسه ثبت شرکت از شهر گرمسار
  • تایید مدارک فرستاده شده توسط مسئولان اداره
  • تاسیس شرکت در شهر گرمسار
  • قرار دادن یک شماره ثبت و شناسه ملی برای ثبت شرکت در شهر گرمسار
  • دادن آگهی تاسیس شرکت در شهر گرمسار به روزنامه ها
  • گرفتن کد اقتصادی از اداره های مربوط
  • انجام تبلیغات برای افزایش مشتری شرکت

 

 

تخمین هزینه های ثبت شرکت در شهر گرمسار

هزینه های ثبت شرکت در گرمسار به نوع فعالیت شرکت بستگی دارد، هزینه هایی که باید شما برای ثبت شرکت خود پرداخت می کنید، هزینه های تمبر یا ثبت مالیاتی می تواند بسیار متفاوت باشد. این هزینه در برابر درآمدی که از شرکت برای شما خواهد داشت بسیار کم است، پس می توان با انجام امور اداری و تبلغات صحیح شرکت را در شهر گرمسار به پیشرفت رساند.

 

انتخاب نام برای شرکت در گرمسار

انتخاب نام که در بخش انجام کار های اداری به آن اشاره کردیم، ترفند و روش خاص خود را دارد، آگاهی و دانش لازم خود را احتیاج دارد، در حالت کلی می توان گفت انتخاب یک نام مناسب برای شرکتی که در شهر گرمسار ثبت شده است قلق خاصی می خواهد. زیرا این نام انتخابی در  اداره های ثبتی کشوری توسط کارشناسان آگاه بررسی می شود، که نام شبیه به این نام قبلا استفاده نشده باشد، یا نام مناسب با فعالیت شرکت باشد ، یا نام مناسب و با مفهومی انتخاب شده باشد و ….. سپس این موسسه ها اعلام می کنند که این نام انتخابی شرکت مناسب بوده است یا نه، در غیر این صورت باید نام دیگری برای شرکت انتخاب کرد.

 

تعیین موضوع فعالیت شرکت ثبت شده در گرمسار

هنگام تحویل مدارک به مسئولین، باید متنی را درباره زمینه فعالیت شرکت ارائه  داد؛ که این متن با موضوع در نظر گرفته شده برای فعالیت های عمده ی شرکت مقایسه می شود، از سوی دیگر این زمینه ی فعالیت ها نسبت به مدرک تحصیلی بنیان گذاران شرکت نیز مقایسه و بررسی می شود. پس از انجام بررسی های لازم مجوز ثبت شرکت در گرمسار صادر خواهد شد. برای تعیین دقیق موضوع می توان با کارشناسان آگاه ثبت در این زمینه مشورت کرد.

دیدگاه خود را بنویسید