تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

در این مقاله از آگاه ثبت تصمیم داریم مختصر و مفید توضیح دهیم که ثبت شرکت در ترکیه به چه صورت انجام می شود؟ آیا برای سرمایه گذاری در ترکیه حتما باید اقامت کرد؟ مزایای ثبت شرکت در ترکیه چیست؟ برای ثبت شرکت در ترکیه به چه مدارکی نیاز است؟ ثبت شرکت در ترکیه چقدر هزینه می خواهد؟ مقررات سال جدید در حوزه ثبت شرکت چه مواردی می باشد؟

کاری که همیشه با ریسک همراه است سرمایه گذاری می باشد، حال در صورتی که حرف از ثبت شرکت در یک سرزمین دیگر باشد قطعا لازم است که با دقت، همه موارد و هزینه ها مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از آن تصمیم گرفت؛ شما می توانید با مطالعه این مقاله به یک نتیجه گیری در این رابطه برسید و تصمیم درستی بگیرید.

 

وضعیت اقتصاد در ترکیه

قبل از سرمایه گذاری در یک حوزه و منطقه باید شرایط اقتصادی آن را خوب بررسی کنیم. اقتصاد ترکیه از صنایع دستی بومی و ماشینی ترکیب شده است که این حوزه ها روزانه وسیع تر می شوند، خوب است که در جریان باشید که ارگان اطلاعاتی آمریکا، ترکیه را در دسته کشور های توسعه یافته قرار داده و براساس رتبه بندی های اخیر این کشور بین ۲۰ کشور برتر صنعتی قرار دارد. این سال ها ترکیه در هر زمینه ای از جمله کشاورزی، گردشگری و ارتباطات موفق به کسب نتایج خوبی شده است.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

شاید برای شما سوال شود که چرا باید ثبت شرکت در ترکیه را انجام دهیم؟ در پاسخ باید گفت این کشور در این سال ها رشد بی نظیری در حوزه های اقتصادی داشته است و با خیال راحت از ثبات سیاسی – اقتصادی در ترکیه می توان، سرمایه گذاری را آغاز کرد. در ترکیه مقررات ثبت شرکت، به مقررات ثبت شرکت در ایران شباهت دارد. از طرفی برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز نیست که حتما در این کشور اقامت گزینید. ( اگرچه با ثبت شرکت یک سال اقامت به شما داده می شود و پس از پنج سال تمدید نمودن این اقامت، می توانید اقامت دائم بگیرید)

دیگر مزایای ثبت شرکت در ترکیه

  1. مالیات کم در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکایی
  2. قرار دادن امتیازات ویژه برای شرکت های خارجی در ترکیه
  3. نسبت به سایر کشور های اروپایی هزینه کمتری برای زندگی نیاز است
  4. بعد از ثبت شرکت می توانید افتتاح حساب بانکی داشته باشید و Credit Card  و Debit Card دریافت کنید

ثبت شرکت در ترکیه

فرایند ثبت شرکت در ترکیه

  1. تعیین نمودن آدرس شرکت
  2. آماده کردن اساسنامه شرکت
  3. اخذ فرم های ثبت شرکت در ترکیه
  4. اخذ کد مالیاتی از سازمان دارایی ترکیه
  5. دریافت پذیرش اساسنامه شرکت از دفترخانه رسمی ترکیه
  6. ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه
  7. انتشار روزنامه رسمی
  8. دریافت پذیرش وکالت نامه و نمونه امضا از دفترخانه رسمی ترکیه
  9. ارائه فرم سازمان دارایی ترکیه
  10. مراجعه به سازمان دارایی ترکیه و ارائه فرم مرحله قبل برای ارزیابی و تایید این فرم و نشانی دفتر شرکت توسط این اداره
  11. بازرسان سازمان دارایی به نشانی شما مراجعه می کنند برای تایید نشانی
  12. دریافت کد مالیاتی شرکت پس از تایید و بررسی نهایی
  13. اخذ کارت بازرگانی
  14. تایید دفاتر حسابداری
  15. باز کردن حساب بانکی برای شرکت
  16. معرفی نمودن یک مشاور مالی رسمی

همه مراحل بالا برای ثبت شرکت در ترکیه صرفا در ۵ روز کاری قابل انجام است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه

  • اصل پاسپورت معتبر سهامداران
  • دو عدد عکس ۴ * ۳
  • چند اسم پیشنهادی خوب برای شرکت
  • حوزه فعالیت شرکت در ترکیه ( اساسنامه)
  • مشخص نمودن درصد سهام هر کدام از سهامداران شرکت
  • مشخص نمودن مدیر شرکت

انواع شرکت قابل ثبت در ترکیه

مانند مقررات کشور ایران، ترکیه نیز دارای چند نوع شرکت است که هریک را توضح خواهیم داد:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل به یک عضو و حداکثر به ۵۵ نفر عضو نیاز است؛ هزینه لازم برای ثبت این نوع شرکت تقریبا ۲۵۰۰ دلار آمریکا است ( که دو حساب ارزی باز می شود: یکی به اسم شرکت و دیگری به اسم مدیر شرکت) و طبق مقررات سهم هر شریک از سود و زیان شرکت به اندازه سهم این فرد حقیقی و یا حقوقی وابسته است و اگر شرکت ورشکسته شود، طلبکار فقط می تواند به میزان سهام شرکت درخواست کند. برای انتخاب مدیر شرکت محدودیتی وجود ندارد که اتباع خارجی باشد یا شهروند ترکیه و حتی براساس اساسنامه شرکت از افرادی به غیر از شرکای شرکت باشند.

ثبت شرکت سهامی :

در کشور ترکیه دو نوع شرکت سهامی وجود دارد، شرکت هایی که سرمایه گذاران آن ها  ۲۵۰ نفر هستند که به آن ها شرکت سهامی خاص گفته می شود و برای ثبت آن به ۳۰۰۰ دلار هزینه نیاز است. نوع دوم شرکت هایی هستند که تعداد سرمایه گذاران آن ها بالای ۲۵۰ نفر است که به آن ها شرکت سهامی عام گفته می شود. سهام در شرکت های سهامی به یک میزان مساوی هستند که اگرچه هر شریکی می تواند به میزانی که توانایی دارد سهم خریداری کند، سود و زیان هر شریک نیز به اندازه همین سهام بستگی دارد و براساس مقررات ترکیه حضور نمایندگانی از سازمان بازرگانی در مجمع عمومی ای که برای این شرکت برگزار می شود، لازم است.

ثبت شرکت مختلط :

در شرکت مختلط فقط یک نفر یا تعدادی از شرکا ( به جز اشخاص حقیقی ) بدهی ها و قروض شرکت را تحمل می کنند و سایر شرکا صرفا مسئول میزان سرمایه اولیه خود ی باشند.

ثبت شرکت تضامنی :

نکته اساسی در مورد شرکت تضامنی این است که اگر شرکت بدهی و قرض داشته باشد هر یک از سهامدارن در قبال پرداخت آن مسئولیت دارند حتی در صورتی که میزان این بدهی ها از کل سرمایه و ارزش شرکت بیشتر باشد.

ثبت موسسه های مالی ( صرافی):

این نوع از آژانس اقتصادی، یک شرکت سهامی به شمار می آید اما برای ثبت و تاسیس آن باید از مراجع ذیربط مجوز های موردنیاز را دریافت نمود، سختی ها و پیچیدگی های ثبت موسسه مالی شما را به گرفتن یک وکیل مجرب وا می دارد.

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه :

نخست باید گفت این نوع از شرکت ویژه افرادی است که تولید کننده هستند، در حقیقت یک فعالیت صنعتی به شمار می آید که شما می توانید در مناطقی که به شما گفته می شود، با هزینه مناسب زمین بخرید و با امتیازات مناسب و ارزشمند از سمت دولت ترکیه، سوله ای در آن منطقه بسازید. نکته جالب اینجاست که این کشور برای جذب نیرو کارمند و کارگر در این حوزه به شما امتیازات منحصربه فرد همچون بیمه و معافیت های مالیاتی می دهد.

 

خدمات موسسه حقوقی و ثبتی آگاه

ما در کلیه فرایند ثبت شرکت شما را همراهی می کنیم و لحظه ای از کار شما غافل نمی شویم و از ۰ تا ۱۰۰ کار شما را راهنمایی می کنیم، سرمایه گذاری در هر حوزه و در هر شهر و کشوری بدون داشتن یک راهنمای خوب یک امر از پیش شکست خورده محسوب می شود بنابراین همین الان با ما ارتباط برقرار کنید تا مشاوره رایگان بگیرید.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید