تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در نهبندان

ثبت شرکت در نهبندان

برای ثبت شرکت در نهبندان اطلاعاتی لازم است که ما آن را ذکر می کنیم.

معرفی شهر نهبندان

شهر نهبندان یکی از شهرستان های استان خراسان جنوبی محسوب می شود که در شرق ایران قرار دارد و جمعیتی برابر ۵۷۲۵۸ نفر تا سال ۱۳۹۰ بوده است . این شهر با داشتن محصولاتی مانند خرما, پسته, زعفران, زرشک, انار و… یکی از شهر های مهم ایران محسوب میشود مهمترین دلیلی که این شهر را برای ثبت شرکت از سایر شهر ها متمایز می کند وجود سنگ ارزشمند در شهر نهبندان است و معدن های سنگ آن است که باعث تجارتی با بازدهی عالی در این شهر می شود پس اگر به فکر ثبت شرکت در استان خراسان جنوبی هستید شهر نهبندان یکی از گزینه های عالی به حساب می آید.

ثبت شرکت در نهبندان

شرکت قراردادی است که بین دو یا چند نفر بسته می شود تا به اهداف مشترک خود برسند که شرکت ها بیشتر برای انجام امور تجاری تاسیس می شوند اما این امور باید در چارچوب قانون و طبق دستورات خاصی صورت بگیرد. در واقع، ثبت یک شرکت یا موسسه میتواند فعالیت های تجاری یا غیرتجاری افراد حقیقی را سازماندهی و نظم بخشیده و مزایای قانونی که دولت برای آن ها در نظر گرفته را نیز به همراه اعتبار بیشتر برای آن ها به ارمغان بیاورد پس امروزه بهترین روش برای رسیدن به بازدهی گسترده و بیشتر و اهداف بالاتر ثبت شرکت بهترین روش است.

انواع شرکت ها:

  • شرکت با مسئولیت محدود:

یکی از انواع شرکت های تجاری محسوب می شود که باید شریک های آن باید از ۲ نفر بیشتر باشد. شرکت با مسئولیت محدود بیشتر انتخاب کسانی است که فعالیت های بازرگانی انجام می دهند در این شرکت افراد می توانند به صورت نامحدود در سمت هیئت مدیره بمانند  و هرکس به اندازه ی سرمایه ای که در شرکت قرار داده است مسولیت خواهد داشت.

  • شرکت سهامی خاص:

یکی دیگر از شرکت های تجاری شرکت سهامی خاص است.

این شرکت از ۳ شریک به بالا تشکیل می شود و کمترین سرمایه یک میلیون تومان می باشد. در این شرکت علاوه بر شریک ها باید ۲ بازرس نیز در شرکت نظارت داشته باشند همچنین وجود مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس در شرکت الزامی می باشد و بیشتر شرکت های عمرانی و شهرداری می باشد.

  • شرکت دانش بنیان

این شرکت مخصوص فروش فناوریاست.

برای شرکت دانش بنیان باید اعضای آنها از هیئت مدیره دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا اختراعی ثبت شده داشته باشند و یا عضو هیئت علمی دانشگاه باشند. شرکت دانش بنیان معاف از پرداخت مالیات، عوارض و گمرک به مدت ۱۵ سال می باشد.

  • شرکت مختلط غیرسهامی

شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین ۱ یا چند نفر شریک ضامن و ۱ یا چند نفر شریک تشکیل می شود.

  • شرکت تضامنی

این نوع شرکت نیز تجاری می باشد که بین ۲ یا چند نفر تشکیل می شود.

افراد دارای مسئولیت تضامنی می باشند به این معنی که افراد مسئول پرداخت قروض و تعهدات داخل شرکت می باشند.

  • شرکت مختلط سهامی

شرکتی است که تحت نام مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و ۱ یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود.

  • شرکت نسبی

در این شرکت افراد به نسبت سرمایه ای در شرکت دارند مسئول امور شرکت می باشند و شرکت نسبی نیز نوعی شرکت تجاری میباشد.

  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکتی است که با اهداف  هفتگانه ی مندرج در قانون بخش تعاونی با قید واژه ی تعاونی تشکیل میشود و جهت تشکیل آن حدقل ۷ نفر با تابعیت ایرانی باید حضور داشته باشد.

انتخاب نام شرکت

برای ثبت هر شرکتی نیاز به انتخاب و تعیین نام آن است.

در مرحله ی اول شما باید پنج نام را انتخاب نمایید و به اداره ثبت شرکت ارائه دهید تا مطابق قوانین بهترین نام را برای شما تایید کنند اما باید دقت داشته باشید نام های انتخابی شما مطابق قوانین زیر باشد:

  • در انتخاب نام شرکت حتماَ باید از اسم خاص استفاده شود.
  • دارای سابقه ثبت نباشد.
  • کلماتی که در اسم شرکت ها استفاده می شوند باید واژه بیگانه نبوده و فارسی باشد.
  • جهت تعیین  اسم شرکت حداقل تعداد سیلاب ها ۳ سیلاب است.
  • اسم انتخابی، لاتین نباشد.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید