تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در اسکو

ثبت شرکت در اسکو

آشنایی با شهرستان اسکو، جهت دانستن نحوه ی ثبت شرکت در اسکو:

استان: آذربایجان شرقی

مرکز شهرستان: شهر اسکو

موقعیت جغرافیایی نسبت به مرکز استان: ۲۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز

تعداد جمعیت: ۹۸۹۸۸ نفر

شهر های همسایه: سهند، آذرشهر، مراغه و تبریز

معرفی شهر اسکو

شهر اسکو از قدیمی ترین شهرهای آذربایجان شرقی است، بر اساس آخرین تقسیماتی که در کشور صورت گرفته است، شهرستان اسکو، دو بخش است، به نام های مرکزی که شامل دهستان های گنبر می باشد، باویل و سهند و ایلخچی نیز شامل دهستان‌های شورکات جنوبی و جزیره است. بر اساس آمارگیری که در سال ۱۳۹۰، انجام شد، جمعیت شهرستان اسکو در حدود ۹۸۹۸۸ نفر و جمعیت مرکز این شهرستان یعنی شهر اسکو ۱۶۹۸۳ نفر است. جمعیت شهرهای شهرستان اسکو ۵۶۹۱۸ نفر و جمعیت روستا های آن ۴۲۰۷۰ نفر است.

تعریف ثبت شرکت در اسکو

شرکت یک انجمن داوطلبانه است، برای تشکیل شرکت، سازمان هایی دولتی وجود دارند. معنی شرکت اصطلاح بسیار وسیعی است، به بیان آن ها می پردازیم. شرکت ها می توانند به شیوه های مختلف سازماندهی شوند. به عنوان مثال، شرکت شما می تواند یک شرکت خصوصی، با یک مشارکتی عمومی باشد. بسته به نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید، شرکت ها ممکن است متعلق یه یک فرد یا گروهی از افراد باشد، مسئولیت ها در بیشتر شرکت ها توسط صاحبان شرکت انجام می شود و می تواند بسته به نوع شرکت مسئولیت ها محدود یا نامحدود باشد.

تجارت چیست؟

تجارت یک مفهوم اقتصادی اساسی است که شامل خرید و فروش کالاها و خدمات، است، ممکن است تجارت گاها جبران خسارت توسط یک خریدار به فروشنده باشد و یا به صورت مبادله کالا یا خدمات بین طرفین است.

شرکت چیست؟

یک شرکت اساسا یک فرد مصنوعی است، که همانند یک شخصیت اجتماعی قابل اعتماد در جامعه است، شرکت ها در جامعه به عنوان یک فرد حقوقی شناخته می شوند، که دولت برای وجود آن ها در جامعه مجوز صادر کرده اند، برای این که فعالیت های تجاری داشته باشند، باید از دولت مدارک و مجوز های لازم را دریافت کنند و این خود زمینه ای می شود که در جامعه مورد اعتماد قرار گیرند، و بتوانند معاملات خود را به صورت قانونی انجام دهند.

تعریف لغوی چند واژه که با آن ها سروکار خواهیم داشت:

مشارکت: یک توافق رسمی که در آن دو یا چند حزب برای مدیریت و اجرای یک شرکت با هم همکاری می کنند.

شرکت: یک نهاد حقوقی که از صاحبان آن جداگانه است و حقوق و مسئولیت های مشابه را به عنوان یک فرد سهامدار انجام می دهند.

انجمن شرکت یا هیات مدیره: هر مؤسسه قانونی، اهداف اجتماعی و یا اهداف دیگری به عنوان یک نهاد دارند، این اهداف ممکن است بسته به ساختار شرکت باشد، برای رسیدن به این اهداف،افرادی به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب می شوند که به اداره ی شرکت می پردازند.

انواع شرکت ها

شرکت ها متفاوت هستند، زیرا به طور جداگانه توسط افراد مختلفی، با هدف های گوناگونی تشکیل می شوند. این موضوع منجر به این می شود، که مسئولیت ها هم متفاوت باشند، در شرکت های سهامی، هر سهامدار یک قطعه کوچک از ساختار بزرگتری است به نام شرکت های سهامی؛ که به دو نوع سهامی عام و سهامی خاص است، اکثر شرکت ها متعلق به چندین نفر است، اما ممکن است گاها تعداد صاحبان شرکت به هزاران نفر هم برسد که این امر در شرکت های بسیار بزرگ ممکن می شود.

شرکت قابل ثبت در اسکو

–  شرکت سهامی؛

 – شرکت با مسئولیت محدود؛

 – شرکت تضامنی؛

 – شرکت مختلط غیرسهامی؛

 – شرکت مختلط سهامی؛

 – شرکت نسبی؛

 – شرکت تعاونی تولید و مصرف؛

شرکت سهامی:

سرمایه در این نوع شرکت ها، به شکل سهام تقسیم شده و مسئولیت سهامداران محدود به مبلغ سرمایه ی هر سهامدار است.

انواع شرکت سهامی:

شرکت سهامی عام:

شرکت هائی هستند که سهامداران آن ها سرمایه شرکت را طبق قانون مخصوصی، از طریق فروش سهام به عموم مردم تامین می کنند. نامگذاری این نوع نیز به همین دلیل است که عموم مردم می توانند در آن سهیم باشند.

شرکت سهامی خاص:

شرکت هایی هستند که سهامداران آن، از بین افراد خاص کشوری هستند.

شرکت های با مسئولیت محدود:

زمانی که دو یا چند نفر اقدام به تاسیس شرکتی می کنند، و به شرکت سرمایه خود را می آورند، مسئولیت هایی وابسته به میزان سرمایه شان را قبول می کنند، اما در برابر بدهی ها نسبت با میزان سرمایه شان شریک هستند، در مقابل نسبت به سود و منفعت نیز به اندازه سهام شان شریک هستند.

شرکت های تضامنی:

شرکت تضامنی تحت اسم خاصی برای انجام امور تجارتی تشکیل می شود، هر یک از شریک ها مسئول پرداخت تمام قروض شرکت هستند. در عنوان شرکت تضامنی باید عبارت شرکت تضامنی آورده شود و لااقل اسم یک نفر از شریک ها بیاید. در صورتی که عنوان شرکت شامل اسامی شریک ها نباشد؛ باید بعد از اسم، عبارتی از قبیل و شریک ها یا و برادران قید شود.

شرکت مختلط غیر سهامی:

شرکت مختلط غیر سهامی شرکتی است که

با عنوان خاصی ما بین یک یا چند نفر شریک که سرمایه شان به صورت سرمایه ی خالص است(به سهام تبدیل نمی شود) و یک یا چند نفر شریک ضامن بسته می شود. شریک های سرمایه دار کسانی هستند که سرمایه شرکت را فراهم می آورند و شریک های تضمینی کسانی هستند که مسئولیت کل مبلغ بدهی های شرکت را عهده دار می شوند.

شرکت مختلط سهامی:

شرکت مختلط سهامی قراردادی است که در تحت اسم خاصی ما بین یک عدد شریک سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن بسته می شود. شریک های سهامی کسانی هستند که سرمایه شرکت را به صورت سهام فراهم می آورند و شریک های تضمینی کسانی هستند که مسئولیت کل قرض ها و بدهی های شرکت را بر عهده دارند. در این نوع شرکت ها در عنوان انتخابی شرکت باید عبارت شرکت مختلط و یا لااقل اسم یکی از شریک های ضامن آورده شود.

شرکت نسبی

در این نوع شرکت ها نیز میزان مسئولیت شریک ها به میزان سرمایه شان بستگی دارد .

در نامگذاری شرکت لااقل اسم یک نفر از شریک ها باید آورده شود.

در صورتی که اسم شرکت شامل اسم شریک ها نباشد؛ بعد از اسم شریکی که ذکرشده عبارت “شرکاء”و “برادران ” لازم می باشد.

شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت تعاونی به این شکل است که:

افراد بازاری و دارای حرفه، تصمیم می گیرند با هم و به کمک هم شرکتی را تاسیس کنند، و در آن به فعالیت های مربوط به حرفه ی خود بپردازند،

فعالیت هایی مانند، تولید، خرید، یا فروش محصول یا محصولاتی خاص در این نوع شرکت ها انجام می شود.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

 

درصورتیکه از مطلب رضایت داشتید، لطفا در زیر همین مطلب امتیاز خود را ثبت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید