تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در سنقر

ثبت شرکت در سنقر

در ابتدا برای ثبت شرکت در سنقر بهتر است با این شهر آشنایی داشته باشیم، شهر سنقر یکی از شهرهای استان کرمانشاه در غرب  کشور مان ایران است. این شهر درفاصله  ۸۵ کیلومتری جغرافیایی شمال شرقی شهر کرمانشاه است که ارتفاع آن از سطح دریا بیشتر از ۱۶۰۰ متر است. مطابق سر شماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۴۴۲۵۶ نفر بوده‌است.

انواع شرکت قابل ثبت در سنقر

  • شرکت سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت نسبی
  • شرکت سهامی مختلط
  • شرکت شهامی غیر مختلط

اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در سنقر

  • کپی مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی بعلاوه گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره بعلاوه کپی
  • شناسنامه و کارت ملی بعلاوه گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل
  • نام شرکت
  • موضوع شرکت
  • آدرس که حتما باید در محدوده جغرافیایی شهر سنقر باشد، یعنی در داخل شهر باشد.
  • میزان سرمایه شرکت
  • تعیین سهامداران و میزان سهام آن ها
  • تعیین مدیران شرکت و سمت آن ها ( مدیرعامل، رئیس هیات مدیره، نایب رئیس هیات مدیره)
  • حق امضای شرکت
  • تعیین بازرسین شرکت (مخصوص شرکت های سهامی خاص)
    نکته : بازرسین نباید هم فامیل اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشند.

اهمیت ثبت شرکت در سنقر

پیوستن به یک شرکت زمانی ارزش مند خواهد بود که به صورت قانونی ثبت شود و توسط دولت و ملت به صورت رسمی و معتبر شناخته شود، ما اکنون دلایلی را مبنی بر این که شما باید شرکت تان را ثبت کنید بیان می کنیم:

۱٫دوری از اتهامات شخصی و خطرات شخصی:

ثبت شرکت، از بین بردن بسیاری از مسئولیت های شخصی و خطرات شخصی را در پی دارد. میزان مسئولیت شما به تعداد سهامی که در این شرکت نگه می دارید وابسته است. دارایی های شخصی شما نمی تواند به منظور بازپرداخت بدهی های شرکت، استفاده شود و شما نمی توانید مسئولیت بدهی ها را بر عهده داشته باشید، مگر اینکه به صورت شخصا وامی که برای شرکت است ، را تضمین کرده باشید. بهتر است بدانیم که مشاغل ثبت شده  در قالب  یک نهاد حقوقی جداگانه است.

۲٫حقوقی جداگانه :

کسب و کار ثبت شده ی شما به واسطه قانون به عنوان یک نهاد قانونی مجزا شناخته می شود. این حقوق و امتیازات مانند یک فرد حقوقی است که می تواند اموال خود را درانجام کسب و کار نگهداری کند. بنابراین می توانید خطرات تجاری را محاسبه کنید و از دارایی های خصوصی خود محافظت کنید و از خطر مالی و قانونی  به صورت خاصی محفوظ بمانید.

۳٫ تامین مالی سهام:

با ثبت شرکت توانایی شما برای جذب سرمایه گذاران و جمع آوری پول برای کسب و کار آسان تر خواهد بود. سرمایه گذاران احتمالا در یک شرکت ثبت شده سرمایه گذاری می کنند؛ نه در یک شرکت ثبت نشده؛ اگر شرکت شما ثبت شده باشد، می توانید منابع مالی سهام، که شامل فروش سهام به سهامداران احتمالی است، را تامین کنید.

۴٫اعتبار کاری:

با ثبت شرکت شهرت و اعتبار شرکت افزایش خواهد یافت . ثبت قانونی کسب و کار می تواند نشان دهد که شرکت  دارای پایداری است و متعهد به مدیریتی موثر و مسئول است. این امر به شخص ثالث از جمله مشتریان و پیمانکاران حس اعتماد می دهد.

۵٫پیوند دائمی:

یک شرکت دارای هویت قانونی خود است که به دنباله ی آن، این هویت پیوسته دائمی است. شخص ثالث با “شرکت” قرارداد دارد و نه با مدیران، سهامداران یا کارمندان. این به این معنی است که شرکت دارای طول عمر نامحدود است. شرکت همیشه ادامه خواهد داشت، حتی اگر صاحبان یا مدیران از بین بروند یا  حتی  اگر شرکت را ترک کنند و یا اگر مالکیت شرکت تغییر کند. یک شرکت تنها زمانی متوقف خواهد شد، که به صورت رسمی توسط دادگاه  دستور متوقف شدن شرکت صادر شود. از مزایای دیگر ثبت شرکت این است که، این اجازه می دهد را به شما می دهد تا شرکت شما به نسل دیگری هم منتقل شود.

۶٫تامین مالی بدهی ها:

ثبت شرکت در سنقر به شما این امکان را می دهد تا از وام دهندگان نهادی یا بانک های تجاری برای تأمین مالی شرکت قرض بگیرید. باید به این نکته توجه داشت که  وام دهندگان و مؤسسات اعتباری می خواهند ضمانت  مدارک ثبت شرکت را به عنوان یکی از ملاک های داشتن اعتبار شرکت ببینند و تایید کنند. شما می توانید از منابع مالی مانند وام های بانکی به عنوان یک ابزار برای افزایش رشد شرکت خود استفاده کنید.

۷٫حساب بانکی شرکت:

داشتن یک حساب بانکی مستقل برای شرکت، یک دارایی مهم برای شرکت است، زیرا شما می توانید فعالیت های شخصی خود را از فعالیت های تجاری جدا کنید. باید مدرکی را ارائه دهید که نشان دهد  شرکت شما در اداره ثبت، به ثبت قانونی رسیده است، تا یک حساب بانکی شرکتی برای شما باز شود. شرکت زمانی حرفه ای است که برای انجام امور های مالی یک حساب بانکی شرکتی به مشتریان خود بدهید. نسبت به این که یک حساب شخصی را در اختیار آن ها قرار دهید.

۸٫درک شدن توسط افراد و اعتبار نام تجاری:

ثبت شرکت باعث افزایش اعتماد به نام تجاری و شناخته شدن شرکت  توسط جامعه می شود. این موضوع به بهتر شدن روابط تجاری با اشخاص ثالث کمک خواهد کرد، چرا که بسیاری از شرکت ها و افراد فقط به شرکت های ثبت شده اعتماد می کنند. در نتیجه داشتن یک شرکت  قانونی می تواند فرصت های جدیدی را در اختیار شما قرار دهد.

۹٫محافظت قانونی:

هنگامی که شرکت شما به صورت قانونی ثبت می شود، نام تجاری شرکت تان محافظت می شود و هیچ کس نمی تواند نام تجاری شما یا حتی یک نام مشابه آن در سراسر کشور استفاده کند.

زمان ثبت شرکت در سنقر

اگر کسی که تقاضای ثبت شرکت را دارد شخصا این عمل یعنی انجام امور لازم برای ثبت شرکت را برعهده بگیرد، بستگی به روال کار اداری و سرعت خود شخص متقاضی  دارد که کار های اداری را طی چه مدتی به پایان برساند. اگر این اقدامات مربوط به ثبت قانونی شرکت توسط افراد متخصص یعنی وکیل ، انجام شود ممکن است در زمان کوتاه تری نسبت به خود شخص متقاضی این امورات را به پایان برساند.

ناگفته نماند که زمان پاسخ دهی دولت در پایان انجام این امورات، ممکن است بین ۲۵ الی ۳۰ روز به طول بیانجامد، زیرا مدارک ارائه شده به اداره ثبت کشوری در تهران فرستاده می شود و توسط کارشناسان مجرب بررسی و در صورت تایید پاسخ داده خواهد شد، که در این هنگام باید شخص متقاضی هزینه درج آگهی روزنامه در انتشارات معتبر را بپردازد تا مراحل قانونی ثبت شرکت به صورت کامل به اتمام برسد.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

دیدگاه خود را بنویسید