تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات

ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات

در دستورالعمل معاونت راهبردی سازمان ریاست جمهوری شرکت پیمانکاری انواع مختلفی دارد که به ۱۱ گروه اصلی تقسیم شده است که  یکی از آن گروه ها شرکت تاسیسات و تجهیزات است.

شرکت تاسیسات و تجهیزات به معنای تیمی است که قادر است به شکل حقیقی و یا حقوقی فعالیت داشته باشد و قراردادی را با اشخاص حقیقی و یا حقوقی ببند که اموری مانند آماده سازی، حمل، راه اندازی، تولید، اجرا و… انجام دهد و وظیفه شان را به دوش گیرد. در حقیقت، افراد پیمانکار تیم هایی هستند که در شکل شرکت با سایر شرکت ها و یا افراد قرارداد میبندند و از طرف مقابل قرارداد گرفته و کار هایی که برای آن ها مشخص می شود را انجام می دهد.

هر کدام از ۱۱ رشته پیمانکاری از جمله تاسیسات و تجهیزات که در قالب یک شرکت به ثبت می رسند باید پس از ثبت شرکت برای دریافت رتبه رشته ای که فعالیت دارند، اقدام نمایند و شرکتی که از رتبه مناسبی برخوردار نباشد قادر نخواهد بود در مناقصات شرکت نماید.

ثبت شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت های پیمانکاری و زیر شاخه های آن اغلب به دو شکل ثبت شرکت مسؤلیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص انجام می شوند که اگرچه برای ثبت شرکت پیمانکاری، شرکت سهامی خاص بیشتر پیشنهاد می شود چراکه این شرکت ها برای همکاری در مناقصات؛ دریافت تسهیلات بانکی و بستن قرارداد های پیمانکاری از امتیاز بیشتری بهرمند هستند.

ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات

به منظور ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات باید در مجموع به مسئله سیستم گازرسانی شهری، تجهیزات مکانیکی و هیدرومکانیکی سدها، دستگاه های سرمایشی ساختمان و تاسیسات و تجهیزات آپارتمان ازجمله آب،برق، گاز و فاضلاب، تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب کوچک، تجهیزات انتقال مانند آسان بر، پله برقی و غیره اشاره کرد. برای انتخاب یکی از حوزه های ذکر شده و ثبت شرکت می توانید با کارشناسان مجرب آگاه ثبت مشورت نمایید تا به پاسخ کلیه سوالات خود برسید.

به منظور ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات باید نوع شرکت خود را از بین ۷ قالب تجاری شرکت سهامی خاص و عام، با مسئولیت محدود، تعاونی ، تضامنی ، مختلط سهامی و غیرسهامی و نسبی برای ثبت تعیین کنیم که اغلب سهامی خاص یا با مسئولیت محدود انتخاب می شود و در برخی مواقع بسته به خواسته تعاونی یا سایر قالب شرکت ها را برمی گزینیم و بعد یک نام مناسب برای شرکت انتخاب می کنیم و سپس مهمترین اصل یعنی به انتخاب موضوع شرکت می پردازیم.

شرکت تاسیسات و تجهیزات، جهت ثبت باید مدارک موردنیاز را که در ادمه ذکر می شود تهیه کند. لازم به ذکر است شما بزرگواران با تهیه مدارک زیر و مراجعه به موسسه آگاه ثبت،می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، شرکت خود را ثبت کنید.

شرایط ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات سهامی خاص

  • حداقل سه نفر سهامدار و ۲ نفر بازرس که بازرسین از اعضا نباشند.
  • سرمایه اولیه حداقل ۱۰۰ هزارتومان
  • قرار دادن حداقل ۳۵% سرمایه شرکت در یک حساب بانکی به نام شرکت.
  • تعهد یا پرداخت همه سرمایه

مدارک موردنیاز ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات سهامی خاص

  • تکمیل و ارائه فرم انتخاب نام شرکت
  • تکمیل فرم مشخصات سهامداران
  • تنظیم سه برگ اساسنامه امضا شده توسط سهامداران.
  • ارائه ۲ نسخه اظهارنامه از حسابداری ثبت
  • یک نسخه از شناسنامه و کارت ملی همه اعضا و بازرسین.
  • ارائه اصل برگه عدم سوء سابقه کیفری برای همه اعضای هیئت مدیره و بازرسین

ارائه اقرارنامه ی قانونی در دفترخانه اسناد رسمی به صورت زیر:

براساس تبصره ۱۴۷ طرح قانونی اصلاحی مقررات تجارت، افراد بازررس هیچ نوع نسبت فامیلی نسبی و سببی با اعضای هیئت مدیره شرکت تا درجه یک و دو و سه ندارند و یا خود و یا همسرشان از اعضای هیئت مدیره حقوق نمی گیرند.

براساس تبصره ۱۲۶ لایحه اصلاحی مقررات تجارت،مدیر عامل شرکت در شرف ثبت درآن واحد مدیر عامل سازمان دیگری نیست.
براساس بند ۱۴ آیین نامه اساسی، اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل در هیچ سازمان دولتی مشغول نیستند و هیچگونه ممنوعیت قانونی برای عضویت در شرکت را ندارند.

  • اگر نیاز بود براساس اعلام متصدی ثبت شرکت ها جواز ارائه داده شود.
  • تنظیم وکالتنامه برای دریافت جواز و ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات

شرایط ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات با مسئولیت محدود

  • حداقل ۲ نفر سهامدار
  • حداقل سرمایه اولیه صد هزار تومان
  • تعهد یا پرداخت همه سرمایه

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری با مسؤلیت محدود:

  • یک نسخه از مدارک شناسایی اعضا
  • ارائه اصل برگه عدم سوء پیشینه
  • تنظیم و ارائه اقرارنامه امضا شده
  • اگر لازم بود ارائه جواز

بعد از اینکه شرکت ثبت شد و دریافت رتبه صورت گرفت، شرکتهای تاسیسات و تجهیزات میتوانند رتبه را ارتقاء دهند.

این شرکتها بسته به قراردادها و تجهیزات و اشخاص امتیاز آور از یک تا پنج رتبه بندی خواهند شد.

در حقیقت ۱ بالاترین رتبه و ۵ پایین ترین رتبه به شمار می آید.

جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکار و شرکت تاسیسات و تجهیزات معیار اصلی تعداد کارکنان فنی و مهندسی فعال در هیئت مدیره ی یک شرکت و پیشینه و تجربه ی شغلی و مهارت آن ها می باشد.
جهت ارتقا رتبه از پنج به یک در شرکت تاسیسات و تجهیزات مبلغ ریالی پروژه های به اتمام رسیده در پانزده سال اخیر به واسطه شرکت و پرسنل فنی و مهندسی شرکت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و اگر که شرکت نمره مورد نظر را گرفته باشد و اظهارنامه مالیاتی از شرایط لازم بهرمند باشد در آن شرایط می تواند رتبه خود را از پنج به ۱و۲و۳ ارتقاء دهد.

برای آگاهی بیشتر در زمینه ثبت شرکت تاسیسات و تجهیزات و رتبه بندی شرکت های پیمانکاری می توانید در هر ساعتی از شبانه روز با مشاورین متعهد و باتجربه آگاه ثبت تماس حاصل فرمایید.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

3 دیدگاه

  1. آپادانا تجهیز آراز 1398-11-27 در 07:29 پاسخ

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  2. تجهیزات آشپزخانه صنعتی 1401-02-04 در 18:48 پاسخ

    مقاله خوبی بود و استفاده کردم

    • مدیریت 1401-02-05 در 10:18 پاسخ

      سپاس از دیدگاه شما.

دیدگاه خود را بنویسید