تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت سرمایه گذاری

ثبت شرکت سرمایه گذاری

 سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری یعنی در زمینه که انتظار می رود به شما سود دهد پول بگذارید تا به برگشت های سودمندی برسید.
در دانش اقتصاد نیز، سرمایه گذاری عبارت است از خرید محصولی که اکنون چندان مورد مصرف قرار ندارد ولی در آینده شخص به آن احتیاج پیدا می کند و آن محصول برای او سود دهی خواهد داشت. در دانش مالی، سرمایه گذاری یعنی شخص یک ثروت مالی مثل سهام را خریداری می کند و اینده نگری می کند که آن ثروت مالی در آینده قیمتش بیشتر خواهد شد و او را به سود خواهد رساند.

تعریف شرکت سرمایه گذاری


منظور از ایجاد و تاسیس شرکت سرمایه گذاری کنترل و نظارت صاحب سهام شرکت های زیرشاخه خود نمی باشد و در راستای خرید سهام، دارای منظر بلند مدتی نیستند. به محض اینکه سود مورد تایید خود را کسب کنند سهام یک شرکت را به فروش می گذارند و سهام سایر شرکت ها را می خرند و یا در صورتی که در بزه زمانی کوتاهی ارزش سهام افت پیدا کند، آن سهم را برای فروش قرار می دهند. این مدل شرکت سرمایه گذاری می خواهد از جنبش و افت و خیز های نرخ سهام در بازار سود بدست آورد و طبیعتا، صرفا در سهام تایید شده در بورس اجازه سرمایه گذاری دارند.

یکی از سازمان های حرفه ای بازار سرمایه، شرکت های سرمایه گذاری می باشند که دارای قدرت خاصی برای سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار هستند.



در این مدل شرکت، رفت و آمد سرمایه فقط در قالب اضافه شدن یا کم شدن سرمایه و با سپری کردن آیین های درج شده در مقررات تجارت انجام می شود. در شرکت سرمایه گذاری اگر فرد سرمایه گذار تصمیم داشته باشد از شرکت برود، باید بخش سرمایه گذاری خود را به فرد دیگری واگذار کند و یا اگر فردی تمایل داشته باشد سهم خود را درشرکت بیشتر کند، باید سهم در نظر گرفته خود را از دیگر سهامداران بخرد.

خدمات شرکت سرمایه گذاری

شرکت های سرمایه گذاری انواع خدمات را ارائه می دهند که در این بخش مهم ترین آن ها را معرفی می کنیم:
تجزیه و تحلیل مداوم اوراق بهادار به منظور انتخاب اوراق بهادار با راندمان بالقوه بسیار

سرمایه گذاری پول جمع شده در اوراق بهادار متنوع و به وجود آوردن تیم سرمایه گذاری
نظارت بر حساب های گوناگون سرمایه گذاری دوباره سود های سهام آن ها.
مدیریت و نظارت بر سرمایه گذاری ها جهت کنترل شرایط موجود درهر یک (برای نمونه کمترین بازده مورد نیاز، بیشترین میزان ریسک مورد قبول و …)

چند نوع شرکت سرمایه گذاری وجود دارد؟


شرکت های سرمایه گذار

این نوع شرکت ها یا محصولی تولید می کنند یا خدماتی ارائه می دهند و در راستای تولید و ارائه خدمات، درآمد بدست آمده از پروسه اجرایی خود را با پیشنهاد های خلاق و مختلف و غیر تخصصی در خرید سهام دیگر شرکت ها صرف می کنند و کمترین توفع آن ها بدست آوردن سود کافی است. شرکت های سرمایه گذار درکنار تولید صرفا از دیدگاه مقام بدست آوردن سود بیشتر، درآمد و سرمایه خود را در دیگر موسسه ها، سرمایه گذاری می نمایند. به عبارتی در کنار امور اولیه خود از مکان سود یا درآمدهای بدست آمده از فروش به این مسئله نیز اهمیت می دهند.

شرکت های سرمایه گذاری

منظور از تشکیل این نوع شرکت ها، سرمایه گذاری کردن در شرکتها با وجود افراد کارآزموده و ماهر بوده. اشخاصی که مطلع هستند چگونه دیگر شرکت ها را مورد بررسی قرار دهند، چه وقتی بهترین زمان برای خرید سهام است و چه اندازه از سهام سایر شرکت ها خریداری کند یا چه وقتی بهترین زمان برای فروش و واگذاری سهام و کسب بیشترین سود است. امور تخصصی و اصلی این نوع شرکت ها معامله سهام شرکت هایی که در زمینه بورس  یا سایر زمینه ها فعالیت دارند، می باشد. در این مدل شرکت ها برای هر سهم شاید ۲ ساعت یا چند ماه وقت گذاشته شود اما عموما طبق هدف کوتاه مدت روی یک سهام پیش می روند.

 

چند نوع سرمایه گذار داریم:

سرمایه گذاران موجود در بازار های خرید و فروش اوراق بهادار متنوع و به صورت زیر می باشد:
افراد حقیقی: افرادی هستند که اغلب به خیال سود آوری از سرمایه گذاری خرید و فروش اوراق بهادار را انجام می دهند. در بعضی اوقات، زمانی که سرمایه این اشخاص افزایش یافته باشد احتمال دارد تصمیم بزرگتری مثل نظارت و کنترل شرکتی را بگیرند که بوسیله خرید به سود می رسد.
افراد حقوقی: این افراد که اغلب به علت میزان منابع مالی و گسترش عمل، در بازار سرمایه موثرند، شامل موارد زیر می باشند:

  • بانک ها
  • موسسات بیمه
  • صندوق های بازنشستگی
  • شرکت های سرمایه گذاری
  • شرکت های هلدینگ یا مادر
  • شرکت های کاریابی و کارگزاری
  • دیگر اشخاص حقوقی


مدارک موردنیاز جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری

  • تنظیم و ارائه اساسنامه شرکت.
  • تصویر مدارک شناسایی هیئت مدیره و افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
  • اسم، تاریخ، مکان و کد ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها.
  • تصویر آگهی ثبت یا آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی.
  • مشخص کردن میزان سرمایه.
  • ارائه فهرست همه سهامداران و اندازه سهامشان.
  • ارائه مستندات احراز ویژگی های مشخص شده در جواز.
  • بابت اینکه موضوع شما مجوز لازم دارد یا خیر حتما با موسسه در تماس باشید.


نحوه ی اخذ جواز شرکت سرمایه گذاری

 درخواست دهنده تاسیس شرکت سرمایه گذاری، تقاضای خود را طبق فرم “درخواست صدور جواز ثبت سرمایه گذاری” به پیوست فرم “درخواست اطلاعات داوطلب جایگاه مدیرعاملی یا اعضای هیأت مدیره سازمان مالی”  که به واسطه افراد عضو در هیئت علمی و سرپرست، پیشنهادی به منظور مدیریت نظارت بر سازمان های مالی نهاد بورس اوراق بهادار تکمیل گشته است، ارسال می شود.


اگر که نهاد ثبت شرکت سرمایه گذاری را تایید نماید، لازم است که شرکت مدارک گفته شده توسط این نهاد را در بازه زمانی مشخص شده تهیه و ارائه دهید. پس از تهیه مدارک لازم، از طرف نهاد نامه ای با محتوای اجازه ثبت شرکت و ثبت در مرجع ثبت شرکت ها صدور می گردد.
بعد از پذیرش ثبت شرکت سرمایه گذاری، درخواست دهنده باید در تاریخ مشخص شرکت خود را ثبت کند و مدارک مربوطه را به مرجع آگاه ثبت ارائه دهد. پس از ثبت سازمال مالی در مرجع ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری، باید شرکت مدارک لازم  برای تاسیس را برای سازمان ارسال کند و اگر دارای شرایط موردنیاز برای اخذ جواز فعالیت بود، جواز تاسیس و شروع کار شرکت صادر خواهد شد.


مدارک لازم به منظور ثبت شرکت سرمایه گذاری پس از اخذ مجوز

  • تحویل جواز شرکت و تنظیم اقرارنامه به آگاه ثبت.
  • امضای اساسنامه شرکت توسط همه شرکا.
  • تصویر مدارک هویتی و عکس پرسنلی سهامداران و بازرسین.
  • ارائه برگه عدم سوء سابقه هیئت مدیره.
  • سه برگه از صورتجلسه اعضای هیات مدیره شرکت که مدیران منتخب مجمع آن را امضا کرده باشند.
  • سه برگه از صورتجلسه مجمع عمومی تاسیس کنندگان شرکت و امضا شده توسط همه شرکا.
  • سه برگه اظهارنامه تکمیل شده شرکت و امضای همه شرکا.
  • رسید واریز ۳۵ درصد سرمایه شرکت در حساب شرکت.


به منظور ثبت یک شرکت  سرمایه گذاری نیاز است که همه آیین ها اجرا شود. می توانید این امور را به مشاوران کارآزموده ما در موسسه ثبتی آگاه بسپارید. کارشناسان ما با ارائه خدمات تخصصی کاربردی، در همه مرحله های ثبت شرکت  همراه شما هستند.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند….

یک دیدگاه

  1. سالار متقی 1397-08-11 در 02:02 پاسخ

    ممنون از مطلب خوبتون.

دیدگاه خود را بنویسید