تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱

گواهینامه ایزو 27001

یکی از ثروت هایی مانند سرمایه های تجاری که ارزش بسیاری دارد و در موفقیت و یکپارچه سازی یا شکست کار شما موثر است، اطلاعات شماست. وقتی که اطلاعات صحیح مدیریت و حفاظت شود، امور را با اطمینان بیشتری پیش می برید. ایزو ۲۷۰۰۱ یا مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) ، مسیر را برای پیشرفت و خلاقیت مهیا نموده و درنتیجه باعث رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد. زمانی که یک شرکت به سیستم اطلاعاتی وابسته باشد، مسائلی مانند هک کردن، تخریب اطلاعات، گروه جاسوسی، و حتی تروریسم برای سازمان تهدید است. برای مقاومت و ایستادگی در مقابل مسائل گوناگون، الزامات اساسی و قرادادی، نظارت و سطح اعتمادی که پیچیده می باشد، احتمال دارد غیرقابل دسترسی احساس شوند و مغایر هستند. شرکت برای ایمن نگه داشتن خودش باید فعالانه حفاظت هر نوع تبادل داده و نگهداری اطلاعات را مدیریت نماید.

تعریف گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱

با استقرار سیستم نظارت بر امنیت اطلاعات (ISMS) و ارائه آن به گواهینامه جهانی ایزو ۲۷۰۰۱ ، شرکت قادر است بحران خود را تجزیه و تحلیل نموده و مدیریت درستی برای محفوظ نگه داشتن راز ها، یکپارچه سازی و در دسترس بودن دارایی های اطلاعاتی داشته باشد. خط مش اولیه نگهداری از اطلاعات شرکت برای پیشگیری از این می باشد که دست سایر افراد نیافتد و یا آن اطلاعات برای همیشه حذف نشود.

استفاده از گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱ که از خانواده استاندارد های ISMS است  به شرکت ها کمک میکند تا از داده ها و اطلاعات خود مثل اطلاعات تجاری، دارایی ها و اعتبارات شرکت، اطلاعات مالی و اطلاعات پرسنل را مدیریت نموده و در برابر اشخاص دیگر ایمن نگهداری کند.

 

پیاده سازی گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱ چه مزایایی دارد؟

  •  تشخیص بحران ها و ایجاد نظارت هایی درست برای مدیریت یا ازبین بردن ریسک ها و هزینه ها
  • به وجود آوردن انعطاف به منظور آماده سازی نظارت ها در بخش های برگزیده فعالیت شما
  • به وجود اوردن اعتماد میان شرکا و مشتریان در رابطه با حفاظت اطلاعات
  • مانع خروج داده های مرتبط با فناوری تولید کالاها یا خدمات از تیم
  • به وجود آوردن محیط حفاظت شده اطلاعاتی برای کارمندان و مشتریان
  • کاهش مشکلات امنیتی و اثرات تهدیدات
  • بهبود و ارتقا اعتبار شرکت
  • و…
دقت داشته باشید که برای استقرار این سیستم لازم است که اول و یا همزمان گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ هم دریافت و اجرا شود.

 

دریافت ایزو ۲۷۰۰۱ به این معنی است که شرکت پای قرارداد جهانی را امضا کرده است که طی این قرارداد کلیه پایه های مدیریت امنیت داده ها در آن شرکت انسجام می یابند .در این استاندارد امنیت داده ها از همه نظر ارزیابی می شود و همه بحران و ریسک افشای آن ها از نظر کاربر و سهامداران رفع خواهد شد.

وقتی که در سال ۱۹۹۵ اولین گواهینامه مدیریت امنیت ارائه شد، نگرش دیدگاه به موضوع امنیت اطلاعات به وجود آمد.

طبق این دیدگاه فراهم نمودن امنیت اطلاعات در یک تیم سازمانی، یکباره امکان پذیر نیست.

نیاز است این کار در یک زنجیره برقراری حفاظت از جمله طراحی، یکپارچه سازی، تحلیل و اصلاح صورت پذیرد.

نیاز است شرکت ضمن تدوین الگوها و برنامه های حفاظتی، امور موردنیاز ایجاد و برقراری حفاظت اطلاعات را بوجود آورد.

سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) در حقیقت یک رخداد نظاممند به منظور نظارت و کنترل بر اطلاعات مهم شرکت است.

ISMS سبب حفاظت هرچه بیشتر اطلاعات می شود. این گواهینامه اشخاص، سیستم های رایانه ای و فناوری اطلاعات و پروسه ها را پشتیبانی می کند. به عبارتی این گواهینامه ایزو، روالی برای به منظور مدیریت بحران برگرفته از اطلاعات است.

امنیت

درضمن گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱ برای شرکت هایی که از سمت سایر سازمان ها، اطلاعات آن ها مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند، مناسب است، شرکت هایی مثل سازمان های IT با منبع های اصلی: این نوع گواهینامه برای کاربران اطمینان خاطر ایجاد می کند که داده ها و اطلاعاتشان ایمن بماند. اگرچه اخذ این گواهینامه برای شرکت ها اجباری نیست اما با این حال بعضی از شرکت ها با استقرار پروتکل ها و گواهینامه های آن از سود های بسیار این ایزو فیض می برند.

 

برای اخذ ایزو ۲۷۰۰۱ و برقراری سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با کارشناسان باتجربه و کارآزموده آگاه ثبت در تماس باشید.

دیدگاه خود را بنویسید