تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

هزینه ثبت شرکت دقیقا چقدر است

در این پست قرار هست به سوال مهم خیلی از مشتریان بپردازیم: هزینه ثبت شرکت دقیقا چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به چند مورد مهم بپردازیم:

  1. ثبت شرکت به چند روش انجام می شود؟
  2. مراحل ثبت شرکت چیست؟
  3. ثبت شرکت به چه مدارکی نیاز دارد؟
  4. مدت زمان ثبت شرکت چقدر است؟
  5. چه شرکتی برای من مناسب تر است؟
  6. آیا به محض ثبت شرکت برای من مالیات محاسبه میشود؟
  7. و چندین سوال دیگر که در این پست به آن ها می پردازیم.

 

شاید این سوال در ذهن شما بوجود آمده باشد که برای ثبت شرکت به چند روش میتوان اقدام کرد؟

در پاسخ باید گفت که جهت ثبت شرکت ابتدا بایستی نوع شرکت مشخص شود. ما در ایران چندین نوع شرکت داریم که معروف ترین آن ها ثبت شرکت با مسئولیت محدود – ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت موسسه می باشد.

جهت ثبت هر کدام از شرکت ها با توحه به مدارک و اطلاعات مورد نیاز، ابتدا بایستی اطلاعات در سامانه اداره ثبت شرکت ها بارگزاری شده و پس از تکمیل کلیه فرم های مربوطه، پذیرش نهایی گردد.

درصورتیکه شما نیاز به ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارید، بایستی جهت ثبت این شرکت تصویر شناسنامه و کارت ملی حداقل دو نفر را داشته باشید. جهت ثبت شرکت میتوانید شخصا هم اقدام کنید اما درصورتیکه اطلاعات را در سامانه ثبت شرکت ها ناقص درج کنید، ممکن است پرونده شما پذیرش نهایی نشده و یا پس از پست مدارک از سوی کارشناس داره برگشت و عودت داده شود.

لذا پیشنهاد میشود جهت ثبت شرکت از تجربیات کارشناسان ثبت آگاه کمک بگیرید و این کار را به تیم با تجربه آگاه ثبت بسپارید. ضمنا سامانه جدید ثبت اگاه هم جهت ثبت شرکت غیرحضوری می تواند به شما کمک کند.

  • چرا هزینه های ثبت شرکت در موسسات ثبتی متفاوت هست؟

پاسخ این سوال واضح است:

موسسات ثبت شرکت معمولا خدمات خود را توسط وکلای موسسه انجام میدهند.

حال، باتوجه به اینکه وکلای ثبت شرکت با توجه به تجربیات خود و حرفه ای بودن خود دستمزد متفاوتی را درخواست میکنند، لذا یکی از دلایل متفاوت بودن هزینه ثبت شرکت همین مورد می باشد.

اما هزینه های واریزی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها معمولا هزینه های ثابتی هست که به دستمزد وکلا اضافه میشود. علاوه بر دستمزد وکیل، موسسه هم درصدی از مبلغ پرداختی مشتریان را برای خود محفوظ میدارد.

در حال حاضر، هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود از ۸۰۰ هزار تومان شروع شده و با توجه به سرمایه شرکت، تعداد اعضای شرکت، میزان حجم موضوع شرکت و… ممکن است تا چند میلیون تومان هم برسد.

برای استعلام دقیق هزینه ثبت شرکت میتوانید همه روزه بصورت شبانه روزی با شماره تماس ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ در ارتباط باشید.

 

  • آیا برای ثبت شرکت باید در بانک حساب باز کنیم و واریز انجام دهیم؟

 

بله. در شرکت های سهامی خاص بایستی طبق قانون حداقل ۳۵ درصد از سرمایه ثبتی شرکت را در یکی از بانک ها به نام شرکت حساب بازکرده و واریز انجام دهید و نامه بانکی را دریافت کنید.

اما در شرکت های با مسئولیت محدود در سال های قبل نیازی به واریز مبلغ در حساب شرکت نبود و اصلا الزامی به افتتاح حساب بانکی نبوده است. اما طبق قانون در حال حاضر در شرکت های با مسئولیت محدود هم قبل از صدور شماره ثبت شرکت، باید حساب به نام شرکت باز شود با این تفاوت که باید ۱۰۰ درصد سرمایه ثبتی شرکت در حساب بانکی واریز شود.

سوال: این مبلغ تا چه تاریخی باید در حساب شرکت بلوکه شود؟

پاسخ: به محض صدور اگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت، دارندگان حق امضا میتوانند جهت برداشت مبلغ در بانک مربوطه اقدام نمایند.

بزودی این مطلب تکمیل میشود…

3 دیدگاه

  1. افشین 1401-11-06 در 00:58 پاسخ

    سلام مطلب خیلی خوب و مفیدی بود. به نظرم برای ثبت شرکت در مرحله اول نیاز هست یک لوگو یا نماد طراحی بشه تا هویت شرکت رو به خوبی نمایش بده…

  2. امیر معصومی 1401-12-26 در 21:05 پاسخ

    کلاه برداران حرفه ایی !
    آبرو که هیچ حیا و قلمبه قلمه میکشن بالا یه لیوان آب روش

    • Mohammad 1402-03-08 در 18:33 پاسخ

      اتفاقا من سه بار سفارش طراحی لوگو رو دادم برام انجام بدن خیلی کیفیت خوبی داشته و دقیقا چیزی که میخواستم. شما گیر آدم کلاه بردار افتادی لازم نیست آبروی دیگران رو ببری

دیدگاه خود را بنویسید