تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت کترینگ

ثبت شرکت کترینگ

این روزها کترینگ یکی از شیوه های آماده سازی غذا برای محیط های گوناگون مثل شرکت ها، پانسیون ها و هواپیما ها و غیره است. مدیریت کامل و درست کترینگ در آماده سازی غذا و پذیرایی از مشتریان از شیوه کار کترینگ ها می باشد. احتیاج سازمان های گوناگون به کترینگ ها، رقابت بسیاری را میان کترینگ ها به وجود آورده و از طرفی افرادی هم که تمایل دارند کسب و کاری راه اندازی کنند، راه اندازی کترینگ یکی از پیشنهادات آن ها است. سرپرست های شرکت ها با بستن قرارداد با یک کترینگ، منوی غذایی سازمانی را مهیا و آماده میکنند. در این بین بعضی از کارمندان رضایت نخواهند داشت چراکه منوی غذایی کترینگ تکراری است و هم به علت اینکه وضعیت و شرایط پرسنل در نظر گرفته نمی شود. با بررسی این مطلب با کترینگ ها و شیوه کار آن ها  بیشتر آشنا خواهید شد.

کترینگ Catering یعنی چه؟

کترینگ ریشه لاتین دارد و به معنی طبخ غذا، بسته بندی و ارائه کلیه مواد غذایی و نوشیدنی برای محیط های ویژه می باشد. یعنی اینکه غذا و آشامیدنی ها در مکانی معین تهیه شده و بعد در مکان های گوناگون سرو خواهند شد. انواع مختلفی کترینگ وجود دارد مثل کترینگ مخصوص هواپیماها، کترینگ مهامنخانه، کترینگ با سبک سنتی، کترینگ تالار، کترینگ درمانگاه و بیمارستان، کترینگ اتوبوس و قطار، کترینگ کشتی وکترینگ ارائه غذا های رژیمی. هرکدام از این کترینگ ها بسته به احتیاج و وضعیت مشتریانشان، انواع غذا را آماده و سرو می نماید. کترینگ ها هر مدل تزیین غذا و دسر و انواع ماست و ترشی و دورچین غذا و انواع سالادها را بسته به خواسته مشتری همراه غذا می فرستد. در رابطه با کترینگ های رژیمی این امر کمی دشوار تر است زیرا باید تحت نظر پزشک تغذیه انواع غذا را برای اشخاصی که مشکل و ناراحتی یا اضافه وزن دارد تهیه کند.

موضوع مهم در کترینگ ها رعایت نکات بهداشتی است

وزارت بهداشت مقررات سخت گیرانه ای برای کترینگ ها و مراکز تهیه غذا دارد. این مراکز ها با رعایت نکات بهداشتی هم رضایت مشتریان را بیش از پیش جلب می کنند و هم در بازررسی های نیروهای سازمان بهداشت با مشکلی مواجه نمی شوند.

موضوعاتی مثل کارت سلامت پرسنل مشغول در کترینگ، مشارکت در دوره های آموزشی که وزارت بهداشت برگزار می کند،  پوشش بهداشتی موقع فعالیت در کترینگ و… .

این مراکز باید در آماده سازی مواد اولیه هم بهداشت را رعایت کنند و از مواد مصرفی تازه و بهداشتی به منظور طبخ انواع غذاهای کترینگ استفاده نمایند.

راه اندازی و تاسیس شرکت کترینگ

مرحله ۱: وجود علاقه به فعالیت در این حوزه.

مرحله ۲: تهیه یک لیست غذایی برای کترینگ تا باتوانید به طور تقریبی از میزان فضایی که نیاز دارید ، امکانات آشپزخانه صنعتی، لوازم موردنیاز و درآمد تقریبی کترینگ اطلاعاتی داشته باشید .

مرحله ۳:  محیطی با درنظر گرففتن نکات بهداشتی برای کترینگ اجاره نمایید.

مرحله ۴ : آماده سازی و خرید لوازم مورد نیاز آشپزخانه کترینگ.

مرحله ۵: آماده سازی تجهیزات کترینگ لازم بسته به نوع خدمات مانند دیس و ظروف برای ارائه سرویس به مشتریان

مرحله ۶: دریافت انواع جواز موردنیاز از وزارت بهداشت و گواهی های مربوط به ثبت شرکت کترینگ که می توانید با خیال راحت این مرحله را به آگاه ثبت بسپارید.

مرحله ۷: تعیین قیمت های لیست غذایی کترینگ.

مرحله ۸: آماده سازی وسایل نقلیه جهت ارسال و تحویل غذای کترینگ به سفارش دهندگان.

مرحله ۹: جذب نیروی لازم جهت کار کردن در کترینگ.

مرحله ۱۰ : عقد قرارداد با یکی از تأمین‌کنندگان مواد مصرفی یا عمده فروش های محل.

مرحله ۱۱: درنهایت کار تبیلغات و بازاریابی برای رونق گرفتن شرکت کترینگ شما بسیار حائز اهمیت است.

ثبت شرکت کترینگ

از آنجایی که مشغله های امروزی بسیار زیاد است و وقت اندک و شرکت ها تایم بسیاری را در شرکت مشغول فعالیت هستند، برای وعده های غذایی به غذای آماده نیاز دارند، بنابراین یکی از بهترین شیوه های اقتصادی و پردرآمد ثبت شرکت کترینگ و تاسیس مراکز تهیه غذا است. علاقمندان به این حوزه می توانند با تاسیس یک شرکت کترینگ پا به عرصه رقابت در بازار گذاشته و اکثر چالش های تغذیه سالم و سریع و بهداشتی را از بین ببرند. برای ثبت شرکت کترینگ اغلب ازدو نوع سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود می توان استفاده نمود که در به ضوابط و مدارک موردنیاز برای ثبت این دو نوع شرکت خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت کترینگ سهامی خاص

این قالب شرکت بازرگانی محسوب می شود که همه سرمایه آن به صورت انحصاری تأمین می شود و سرمایه آن در قالب سهام توزیع شده و وظیفه سهامداران به مبلغ اسمی سهام آن ها محدود می باشد و حداقل اعضای سهامدار باید ۳ نفر باشند؛ اصطلاح “شرکت سهامی خاص”  باید پیش یا پس از اسم شرکت بدون فاصله با اسم شرکت به صورت واضح و خوانا آورده شود.

سایر قوانین ثبت شرکت کترینگ سهامی خاص:

  • حداقل ۲ نفر بازرس که از سهامداران نباشند.
  • حداقل سرمایه لازم ۱۰۰ هزار تومان.
  • حداقل ۳۵% سرمایه باید در حساب بانکی ایجاد شده به اسم شرکت باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت کترینگ سهامی خاص

  • یک نسخه از مدارک شناسایی برابر اصل
  • اصل برگه عدم سوء سابقه کیفری گرفته شده از مراکز پلیس +۱۰
  • تنظیم اقرارنامه ی امضا شده
  • کپی برابر اصل جواز اگر موضوع فعالیت به جواز نیاز دارد.

ثبت شرکت کترینگ با مسئولیت محدود

شرکتی می باشد که میان دو یا چند فرد برای فعالیت های تجاری تاسیس شده و هر کدام از سهامداران صرفا به اندازه سرمایه خود برای بدهی ها و مسئولیت های شرکت موظف هستند. در نام شرکت باید عنوان “با مسئولیت محدود” آورده شود.

سایر قوانین ثبت شرکت کترینگ با مسئولیت محدود

  • حداقل سرمایه اولیه ۱۰۰ هزار تومان
  • تعهد با واریز همه سرمایه به صورت نقدی

مدارک لازم برای ثبت شرکت کترینگ سهامی خاص

  • ارائه اصل برگه عدم سوء سابقه کیفری
  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی
  • تنظیم و امضای اقرارنامه
  • دریافت مجوز اگر موضوع فعالیت به مجوز نیاز داشت.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند….

دیدگاه خود را بنویسید