تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در گلپایگان

ثبت شرکت در گلپایگان

در این مقاله قصد داریم ثبت شرکت در گلپایگان را بررسی کنیم. به همین منظور ابتدا به معرفی مختصر این شهر می پردازیم.

گلپایگان، یکی از شهر های زیبای استان اصفهان است.

این شهر که به شهر چهار اقلیم معروف است از طرفی به کوهستان و از طرفی به بیابان و از سمت جنوب نیز به باغ ها و مناطق سر سبز و دشت ها منتهی می شود. می توان طبیعت این شهر را به عنوان بهترین و بکرترین طبیعت استان اصفهان شناخت. گلپایگان شهری کهن است که قدمت آن به  دوران کیانان برمی گردد. گلپایگان که ساخته دست شاهزاده کیانی (دختر شاه بهمن کیانی) است در ابتدا گردبادگان شناخته می شد.

گلپایگان شهری است با زمستانی بسیار سرد و تابستانی گرم و خشک.

سرشماری هایی که در سال ۱۳۸۵ هجری شمسی شده است نشان می دهد که جمعیت گلپایگان بیش از ۸۶۰۰۰ نفر است که گویشی گلپایگانی دارند البته روستاهای این منطقه مستثنا هستند و گویش مخصوص به خود را دارند. این شهر در سلسله ساسانیان نیز مرکز توجه سیاسی برای دولت آن دوران و همچنین از لحاظ اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی دارای موقعیت ویژه ای بوده است و در حکومت ها و دیگر سلسله ها نیز چیزی از ارزش این شهر کم نشد بلکه همچنان مرکز توجه بود و در عصر حاضر نیز به عنوان شهر میراث فرهنگی استان اصفهان شناخته می شود. و به همین علت از اقتصادی قوی برخوردار است.

بررسی ثبت شرکت در گلپایگان

برای ثبت شرکت در گلپایگان شما علاوه بر اینکه خودتان می توانید اقدامات لازم را برای ثبت شرکت خود انجام دهید، می توانید انجام این کار را به یک وکیل با سابقه و مجرب بسپارید.

برای ثبت شرکت در گلپایگان قبل از هر چیزی نوع فعالیت و نوع شرکت ثبتی را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع شرکت های ثبتی در گلپایگان در ادامه انواع ثبت شرکت را بررسی می کنیم.

انواع ثبت شرکت در گلپایگان

در تعریف شرکت تجاری می توان گفت:

به  تشکیلاتی که بین چندین نفر برای هدفی معین و امور بازرگانی و تجاری تاسیس می گردد شرکت تجاری می گویند که سهامداران می تواند به دو صورت نقدی و غیر نقدی در آن شرکت سهم داشته باشند و همچنین سود و زیان شرکت بین سهامداران برابر است و مسئولیت های مربوط به شرکت بین آن ها تقسیم می شود نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره شود این است که در قانون تجارت، حتی اگر موضوع فعالیت شرکتی تجاری نباشد باز هم تجاری محسوب می شود. در ادامه انواع شرکت های ثبتی در قانون تجارت را بررسی می کنیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در گلپایگان:

شرکتی تجاری که تعداد سهامداران آن می تواند ۲ نفر و یا بیشتر باشد. البته همانطور که در فوق ذکر شد می تواند موضوع فعالیت آن تجاری نباشد ولی تجاری محسوب می شود. در این نوع شرکت سرمایه و سهام تقسیم نمی شود و شرکا به میزان سرمایه ی خود در قبال شرکت مسئولیت دارند. همچنین قید نوع شرکت هنگام نوشتن نام شرکت الزامی است.

ثبت شرکت سهامی خاص در گلپایگان:

این شرکت متشکل از حداقل ۳ سهام دار و ۲ بازرس اصلی است. در این نوع شرکت سهامداران به میزان سرمایه و سهامی که در شرکت دارند نسبت به شرکت تعهد دارند.

ثبت شرکت نسبی در گلپایگان:

برای تاسیس شرکت نسبی حداقل به دو نفر نیاز است که هرکدام به اندازه سرمایه نقدی خود در قبال شرکت مسئولیت دارند.

ثبت شرکت تعاونی در گلپایگان:

در این نوع شرکت ها تمام سرمایه مربوط به شرکت و یا حداقل ۵۱% از سرمایه شرکت را سهامداران تامین می کنند. و همچنین سرمایه های تعاونی می تواند از طریق بانک ها و ارگان های دولتی تامین شود.

ثبت موسسه های غیر تجاری در گلپایگان:

موسساتی هستند که برای انجام کارهای حقوقی و خیریه و همچنین انجام امور غیر تجاری تاسیس می شود.

 

اقدامات اولیه جهت ثبت شرکت در گلپایگان

برای ثبت شرکت در گلپایگان بهتر است ابتدا از یک مشاور متخصص در ثبت شرکت مشاوره بخواهید تا از راهنمایی های لازم بهره مند شده و قبل از اقدام برای ثبت شرکت اطلاعات کاملی درباره ثبت شرکت داشته باشید و همچنین با آگاهی، نوع و قالب شرکت ثبتی را انتخاب نمایید. و همچنین بعد از به دست آوردن اطلاعات کامل در رابطه با ثبت شرکت، می توانید خودتان شخصا اقدام کنید و یا مسئولیت را به یک وکیل و کارشناس مجرب بسپارید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در گلپایگان به صورت زیر است:

  1. فتوکپی از تمام مدارک شناسی (کارت ملی، شناسنامه)
  2. عکس سه در چهار پرسنلی
  3. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
  4. مدرک تحصیلی (در موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی است.)
  5. ارائه مجوز (در صورت نیاز به مجوز)
  6. آدرس دقیق و کد پستی محل سکونت سهامداران و شرکا
  7. ارائه وکالت نامه (در صورتی که انجام امور را به وکیل و یا نماینده قانونی واگذار کرده اید.)
  8. آدرس دقیق محل تاسیس شرکت و ارائه کدپستی

 

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت در گلپایگان

برای به ثبت رساندن شرکت نمی توان زمان معین و دقیقی را مشخص کرد.

عوامل زیادی در زمان به ثبت رسیدن یک شرکت دخیل است که می توان به عواملی چون حوزه ای که ثبت شرکت در آن صورت میگیرد، نوع فعالیت و قالب شرکت ثبتی و همچنین نیاز به مجوز داشتن برای تاسیس شرکت اشاره کرد.

هزینه های لازم جهت ثبت شرکت در گلپایگان

  1. هزینه های پایه ثبت در اداره ثبت شرکت ها
  2. هزینه مربوط به ابطال تمبر
  3. حق الوکاله ثبت شرکت (در صورت انجام امور توسط وکیل)
  4. هزینه های مربوط به پست
  5. هزینه مربوط به چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور
  6. هزینه های تبلیغات برای جذب مشتری بعد از تاسیس شرکت

نکته: علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد موارد دیگری نیز در هزینه ی ثبت تاثیر دارد مانند:

موضوع فعالیت شرکت، تعداد شرکا و سهامداران (هزینه مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به موضوع و نوع شرکت های دیگر بیشتر است و این موضوع می تواند تاثیر زیادی در هزینه های ثبت داشته باشد.)

 

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورتیکه از مطلب رضایت داشتید، لطفا در زیر همین مطلب امتیاز خود را ثبت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید