تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در چایپاره

ثبت شرکت در چایپاره

آشنایی با مشخصات شهر چایپاره جهت آگاهی نسبت به ثبت شرکت در چایپاره:

وسعت: در حدود ۱۰۶۳ کیلومتر مربع

موقعیت: در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

همسایگان:

از جهت شمال به شهرستان شوط، از جهت شمال شرق به شهرستان پلدشت، از جهت شرق و جنوب به شهرستان خوی و از جهت غرب به شهرستان چالدران منتهی است.

تعداد بخش ها:

شهرستان چایپاره دارای دو بخش به نام های مرکزی و حاجیلار و چهار دهستان به نام‌های حاجیلار شمالی و جنوبی، چورس و بسطام است.

جمعیت: جمعیت شهرستان چایپاره ۴۷۲۹۲ نفر است.

جمعیت شهری: ۲۶۷۶۷ نفر در شهر سکونت دارند.

جمعیت روستایی: ۲۰۵۲۵ نفر در روستاها سکونت دارند.

آشنایی با نحوه ی ثبت شرکت در چایپاره

همان گونه که می دانید، علم صنعت و تجارت روز به روز در حال پیشرفت و گسترش در شهرهای رو به پیشرفتی مانند چایپاره می باشد. افراد فعال در زمینه اقتصاد  و تجارت در شهر چایپاره برای اینکه محیط مناسبی برای رشد و توسعه ی تجاری خود داشته باشند، باید نسبت به ثبت شرکت در چایپاره اقدام کنند. ثبت شرکت بنیان و پایه ی اصلی کار اقتصادی است که همواره مورد توجه بوده است.

نوع ثبت شرکت در چایپاره ممکن است شامل شرکت های طراحی وب سایت در چایپاره، شرکت های سهامی عام و خاص و شرکت های تعاونی در چایپاره و … باشد. افراد متقاضی بعد از اینکه نسبت به ثبت شرکت در چایپاره اقدام کردند و مراحل ثبت شرکت به پایان رساندند باید از مراجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شماره ثبت و شناسه ملی که خاص شرکت شان است را دریافت کنند. سپس نسبت به کامل کردن اطلاعات اقدام کنند.

شرکت چیست؟

شرکت یا موسسه، به انجمن تجاری که به وسیله ی یک شخص حقیقی یا حقوقی یا ترکیب هر دو تشکیل شده است.

در شرکت افراد و شرکا، سود حاصل را تقسیم می کنند.

چگونگی ثبت شرکت در چایپاره

برای ثبت شرکت در چایپاره که می تواند تجاری یا غیر تجاری باشد افرادی که قصد دارند شرکت را تاسیس کنند فرد متقاضی میتواند شخصا برای ثبت شرکت در چایپاره اقدام نمایند، امکان پیگیری از طریق وکیلان با تجربه برای این کار نیز وجود دارد، به هر حال شما باید نوع و موضوع فعالیت هایی شرکتی را که قرار است در شرکت انجام گیرد مشخص کنند، با این کار قالب ثبتی نیز مشخص می شود.

مرحله ی بعدی در نظر گرفتن ۵ نام مناسب و با معنا برای عنوان شرکت است. مرحله ی بعد ثبت سامانه ای است. شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسه غیر تجاری ، ثبت سامانه ای می شود، در این مرحله نیاز است به افرادی که در این زمینه تجربه دارند مراجعه کرده و سوالات خود را که در تخصص این اشخاص است مطرح کنیم.  بعد از این مرحله و مرحله ی انتخاب نام مناسب برای شرکت و گرفتن تاییدیه از اداره ثبت شرکت های چایپاره، نیاز است مدارکی را به اداره ثبت شرکت در چایپاره ارسال کنید، تا در ادامه آن ها پیگیری های لازم را انجام دهند.

نحوه ی ثبت شرکت در چایپاره به وسیله ی اداره ی پست

پس از اینکه فرد متقاضی ثبت شرکت، نوع شرکت خود را تعیین کرده و به اداره ثبت شرکت در چایپاره مراجعه نموده و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه کرده است.در صورتی که هیچ مشکل و نقصی نداشته باشند، متصدی اداره ی ثبت شرکت های چایپاره آگهی تاسیس را صدور و تایید میکند.

شرکت های قابل ثبت در چایپاره

  • شرکت های سهامی در چایپاره
  • شرکت های با مسئولیت محدود در چایپاره
  • شرکت های تضامنی در چایپاره
  • شرکت های مختلط غیر سهامی در چایپاره
  • شرکت های مختلط سهامی در چایپاره
  • شرکت های نسبی در چایپاره
  • شرکت های تعاونی تولید و توزیع در چایپاره
  • ثبت شرکت در چایپاره از نوع مسئولیت محدود

انواع ثبت شرکت در چایپاره

در شهر چایپاره پیشرفت هدف ها و سیاست های اقتصادی، نیازمند این است که اقتصاد و تجارت ها نیز پیشرفت کنند به همین دلیل یکی از گزینه های روی میز افراد برای ترقی در تجارت و کسب درآمد بیشتر ثبت شرکت و به نتیجه رساندن آن است. از این رو در چایپاره وقتی که دو نفر یا بیشتر تصمیم می گیرند با هم تجارتی راه اندازی کنند به فکر ثبت شرکت می افتند. موضوعی که واضح است برای انجام هر عمل قانونی باید مراحلی اداری و سامانه ای طی شود تا بتوان شرکتی را به ثبت رساند.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در چایپاره

تعداد افراد مورد نیاز برای انجام عمل ثبت شرکت در چایپاره ۲ نفر است.

این دو نفر می توانند اشخاصی حقیقی با حقوقی باشند.

در این نوع شرکت ها سرمایه در دست مدیر عامل می ماند.

و وی مسئول نگهداری از سرمایه موجود شرکت است.

هر سرمایه گذار به اندازه ی سرمایه خود مسئول وظایف و تعهدات شرکت نسبت به مشتری ها می باشد.

در شرکت های مسئولیت محدود نباید اسمی از اعضا در عنوان اسم شرکت بیاید.

زیرا شخص مورد نظر مسئولیت تضامنی در برابر شرکت پیدا میکند و این برای آن شخص ممکن است تعهدات بیشتری نسبت به بدهی های شرکت داشته باشد. همچنین باید عبارت مسئولیت محدود قبل یا بعد از نام شرکت بیاید. جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید مبلغ کل سرمایه به دولت اعلام شود و متن شرکت نامه تنظیم و توسط تمام اعضای شرکت امضا شود.

ثبت شرکت در چایپاره از نوع سهامی خاص

در این نوع شرکت ها تمام سرمایه ی مورد نیاز توسط موسسین تهیه می شود و ۳۵ درصد از کل سرمایه به نام ثبت شرکت در حسابی نزد بانک نگهداری می شود و مابقی سرمایه که ۶۵ درصد است در تعهد سرمایه داران نگهداری می شود. برای اتمام کارهای اداری ثبت این نوع شرکت گواهی بانکی مبنی بر واریز ۳۵ درصد سرمایه نیاز است و باید به مراجع ارائه شود. در نام شرکت های سهامی خاص باید عبارت سهامی خاص بیاید. کمترین مبلغ سرمایه برای ثبت شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان است.

تمامی شرکت های قابل ثبت در چایپاره باید یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت فراهم کنند و هر نوع تغییری را در آن ثبت کنند.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید