تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در همدان

ثبت شرکت در همدان

ثبت شرکت در همدان

همدان یکی از وسیع‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌آید که در نواحی غربی و کوهستانی کشور ما قرار دارد.
همدان یکی از پرقدمت‌ترین شهرها در سطح دنیا می‌باشد.

حدود ۱۳ سال پیش مجلس شورای اسلامی آن را به عنوان پایتخت تاریخ و فرهنگ شهرنشینی کشور معرفی کرد.

به علت نقش آفرینی آثار باستانی و اینکه در گذشته پایتخت ایران بوده، ازنظر تاریخی و توریستی رتبه پنجم دارد.

آرامگاه بوعلی سینا سمبل همدان می‌باشد.
از دیگر آثار تاریخی همدان می توان تپه‌ هگمتانه، گورستان پارتی، آرامگاه باباطاهر و شیر سنگی را نام برد.

جمعیت این شهر بیش از ۶۰۰ هزار نفر است و در ایران جایگاه چهاردهم را از نظر جمعیت دارد. از آب و هوای این شهر می توان گفت بیشتر ایام سال کوهستانی، سرد و پربارش است. از سال ۱۳۶۳ شهرک های صنعتی همدان کار خود را آغاز کردن و امروز ۱۸ شهرک صنعتی فعالانه به کار خود ادامه می‌دهند.

یکی از صنایع مهم و قابل توجه همدان، صنعت قالی بافی است و آن را مرکز تولید قالیچه می دانند، به همین دلیل قیمت قالی در این شهر نسبت به سایر نقاط کشور ارزان‌تر است. علاوه بر آن در گذشته همدان را به اسم شهر دباغ خانه ها می دانستند، چرا که بهترین چرم ها را از گذشته های دور تولید می کردند و امروز نیز با کمک تکنولوژی و ماشین آلات مدرن به فعالیت خود در این زمینه برای تقاضای داخلی و صادرات ادامه می دهند.

سوغات همدان ظروف دلنشین سفالی لالجین که با دقت و ظرافت طراحی شده اند، کماج و انگشت­ پیچ می باشد.

درصورتی که تصمیم دارید شغل خوبی در همدان راه‌اندازی کنید و می خواهید سریع و بی دردسر شرکت خود را به ثبت برسانید این مطلب شما را راهنمایی می کند تا با کمک گرفتن از آگاه ثبت به آسانی به مقصود خود دست یابید.

ثبت شرکت در استان همدان

استان همدان از شهرستان های بسیاری همچون ملایر، همدان، تویسرکان، اسدآباد، بهار و… تشکیل شده است. می توان برای ثبت شرکت در هریک از این شهر ها به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمود یا امور خود را به موسسه ثبتی معتبری سپرد تا کار ثبت شرکت شما را در هریک از شهرستان های مدنظر انجام دهد.

همانطور که از واژه “شرکت” مشخص است ریشه آن از شرک می آید، به عبارتی به منظور به ثبت رساندن شرکت دست کم باید دو نفر شریک باشند. شرکت ها در دو نوع تجاری و مدنی دسته بندی می­شوند. که شرکت تجاری خود به چند نوع تقسیم می شود از قبیل شرکت سهامی، شرکت تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت نسبی، شرکت سهامی عام، شرکت مختط سهامی و شرکت تعاونی.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص در همدان و تفاوت آن ها

این دو شرکت که بیشتر به ثبت می‌رسند در برخی فاکتور ها با هم تفاوت‌هایی دارند.

در ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر لازم است ولی در ثبت شرکت سهامی خاص ۳ نفر لازم است. همچنین در شرکت با مسئولیت محدود شما انتخاب یا عدم انتخاب بازرس در اختیار شماست ولی در شرکت سهامی خاص حتما انتخاب باید بازرس اصلی و جانشین الزامی است. در شرکت با مسئولیت محدود، تعیین بازه زمانی مدیریت یک شخص دلخواه است اما در شرکت سهامی خاص یک شخص حداکثر ۲ سال می تواند مدیریت کند مگر اینکه تمدید شود.

درضمن در شرکت با مسئولیت محدود چاپ اطلاعیه های شرکت در روزنامه­ی کثیرالانتشار الزامی نیست اما در شرکت سهامی خاص امری اجباریست. در شرکت مسئولیت محدود شرایط کسب حد نصاب (بیش از ۱۲ نفر) در مجامع عمومی به علت نوع خاص شرکت، از شرکت سهامی خاص مشکل تر است چراکه اداره­ی این مجمع نیز باید با اعضای هیت نظارت باشد. اما در شرکت سهامی خاص یک رئیس، دو نظارت‌کننده و یک منشی نیاز است که باید از بین سهامداران باشند.

در شرکت سهامی خاص، سرمایه به چند بخش سهم تقسیم می شود اما در شرکت با مسئولیت محدود اینگونه نیست. در شرکت سهامی خاص اعضای هیت مدیره باید از میان سهامداران باشند، بنابراین اگه فردی که سهامدار نیس بخواهد مدیر شود باید سهام بخرد یا طبق اساسنامه وثیقه بگذارد اما در شرکت با مسئولیت محدود باید از بین شرکا یا به غیر از آن ها باشند.در شرکت با مسئولیت محدود سود نیز نسبت به اندازه سرمایه تقسیم می­شود.
اما میتوان در اساسنامه بیان کرد سود طور دیگری تقسیم شود ولی در سهامی خاص سود طبق سهام تقسیم میشود.

در هر دو شرکت حق رای طبق سرمایه می‌باشد.

ثبت انواع موسسه در همدان

موسسات طبق نوع تملک در سه گروه دولتی، تعاونی و خصوصی قرار دارند.

موسسات عمومی یا همان دولتی مستقیما یا غیرمستقیم زیرنظر دولت قرار دارند.
این موسسات یا سودبر هستند مثل بانک­­ها یا خدمت رسان هستند مثل نیرو های انتظامی.

موسسات تعاونی نیز بر پایه همکاری مشترک برخی از کاربران جهت بهبود و ارتقا شرایط اقتصادی اعضای شرکت می باشند.

موسسات خصوصی که اشخاص حقیقی یا حقوقی مالکیت آن ها را برعهده دارند در دو دسته قرار دارند: یکی موسسات انتفاعی و دیگری موسسات غیرانتفاعی. همچنین موسسات بر پایه عملکرد خود نیز سه گروه هستند. موسسات خدماتی مثل دفاتر مهندسی. موسسات تجاری مثل شرکت­ هایی که به منظور معامله مواد و محصولات گوناگونی ثبت می­شود و در آخر موسسات تولیدی که محصولاتی را تولید می نمایند و راهی بازار می­کنند. شما به منظور ثبت موسسه در همدان می­توانید با کارشناسان باتجربه آگاه ثبت در تماس باشید.

 جمع بندی

در آخر اگر تمایل دارید برای نخستین بار شرکتی را راه‌اندازی کنید، پیشنهاد ما ثبت شرکت با مسئولیت محدود می‌باشد.

در این نوع شرکت تجاری و هر شریک صرفا به اندازه سرمایه­ خود در شرکت موظف است و مسئولیت دارد.

ضمنا در این شرکتها مثل سایر شرکت ها هم مالیات بر سود و هم مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد.

توجه کنید اشخاص زیر ۱۸ سال فقط می توانند سرمایه گذار باشند، نمی تواند مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره باشند.

 

مدارک لازم برای ثبت:

  • مدارک شناسایی اعضا (توسط شما)
  • گواهی عدم سوء پیشینه­ هر کدام از اعضا (توسط شما)
  • وکالت­نامه (توسط ما)
  • اظهارنامه (توسط ما)
  • اساسنامه و صورتجلسه­ های هیت مدیره شرکت (توسط ما)
  • مجمع عمومی موسسات (توسط ما)

با ما در تماس باشید: ۰۲۱۴۱۸۵۸

دیدگاه خود را بنویسید