تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در نمین

ثبت شرکت در نمین

جهت کسب اطلاعات درباره چگونگی ثبت شرکت در نمین ابتدا به صورت مختصر به معرفی این شهرستان می پردازیم. شهرستان نمین که یکی از شهرستان های استان اردبیل است بیش از ۶۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد که اکثریت آن ها شیعه هستند و اقلیت آن ها مذهب سنی دارند. از جاذبه های طبیعی این شهرستان می توان به جاده حیران، آرامگاه بابا روشن، مقبره شیخ بدرالدین و… اشاره کرد. صنایع دستی این شهرستان شهرت جهانی دارد و همچنین دارای ۷۰ واحد کارخانه جات و کارگاه های تولیدی صنعتی و معدنی فعال است.

انواع ثبت شرکت در شهرستان نمین

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

به دلیل محبوبیت دو نوع ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در شهرستان نمین در این مقاله چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص در نمین و ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نمین را بررسی می کنیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نمین

شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت است که بر خلاف شرکت تضامنی، مسئولیت سهامداران در قبال بدهی های شرکت و تعهدات شرکت به میزان سرمایه آورده آن ها به شرکت است و در صورت کافی نبودن سرمایه اولیه مجبور نیستند برای پرداخت بدهی های شرکت از اموال شخصی خود هزینه کنند. این نوع شرکت با حداقل ۲ عضو می تواند تاسیس شود.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نمین

  • حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود صد هزار تومان است که این مقدار می تواند بیشتر هم باشد اما باید به این نکته توجه شود که هرچه قدر سرمایه اولیه بیشتر باشد باید مبلغ پرداختی حق الثبت نیز بیشتر باشد.
  • افتتاح حساب در زمان تاسیس شرکت با مسئولیت محدود الزامی نیست بلکه پس از ثبت شرکت نیز می توان به بانک مراجعه کرده و اقدامات لازم جهت افتتاح حساب را انجام داد.
  • حداقل اعضا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۲ نفر است و داشتن نسبت فامیلی شرکا در شرکت با مسئولیت محدود بلامانع است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نمین

  1. اساسنامه امضا شده توسط اعضا هیات مدیره و همچنین درج موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه
  2. اقرارنامه شرکت که به امضا اعضای هیات مدیره رسیده باشد.
  3. شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود
  4. اظهارنامه مالیاتی
  5. صورت جلسه امضا شده مجمع عمومی موسسین
  6. ارائه صورت جلسه اولین جلسه اعضا هیات مدیره
  7. ارائه کپی مدارک شناسایی اعضا هیات مدیره
  8. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

ثبت شرکت سهامی خاص در نمین

به شرکتی سهامی خاص گفته می شود که تمام سرمایه آن به وسیله موسسان تامین شده و حداقل ۳۵% از این سرمایه اولیه باید در حساب مربوط به شرکت در حال تاسیس به صورت غیرقابل برداشت سپرده گذاری شود. در شرکت سهامی خاص مدیر عامل شرکت از میان سهامداران شرکت باید انتخاب شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در نمین

  1. ارائه اساسنامه شرکت سهامی خاص که موضوع فعالیت شرکت در آن درج شده باشد و همچنین به امضا اعضا هیات مدیره نیز رسیده باشد.
  2. ارائه ظهارنامه مالیاتی که به تایید سازمان بازرسی رسیده باشد.
  3. ارائه صورت جلسه موسسین که به امضا اعضا رسیده باشد.
  4. ارائه صورت جلسه اعضا هیات مدیره
  5. ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه اعضا هیات مدیره
  6. در صورتی که مدیر عامل جزو هیات مدیره نباشد ارائه مدارک هویتی به صورت جداگانه او نیز الزامی است.
  7. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه اعضا هیات مدیره و مدیرعامل شرکت
  8. ارائه مدرک تحصیلی مرتبط با موضوع فعالیت شرکت در حال تاسیس (مدارک اعضا هیات مدیره و مدیرعامل)
  9. وجود ۳ عضو به عنوان سهامدار و ۲ عضو به عنوان بازرس اصلی و علی البدل الزامی است. (بازرسین نمی توانند هیچگونه نسبت فامیلی با اعضا هیات مدیره و مدیرعامل داشته باشند.)
  10. ارائه فیش پرداختی حداقل ۳۵% از سرمایه اولیه به حساب شرکت در حال تاسیس.

مقایسه شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص در نمین

  1. حداقل سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳ نفر است.
  2. در شرکت با مسئولیت محدود را می توان با تنها دو عضو به ثبت رسانید.
  3. حداقل ۳۵% از سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص در بانک سپرده گذاری می شود و ۶۵% باقی مانده از سرمایه نیز در تعهد سهامداران خواهد بود، در صورتی که در شرکت با مسئولیت محدود تمام سرمایه به مدیرعامل شرکت واگذار می شود و همچین مدیر عامل اقرارنامه ای مبنی بر دریافت سرمایه را ارائه می دهد.
  4. در شرکت سهامی خاص مدیر تنها به مدت ۲ سال می تواند عهده دار سمت مدیریت باشد و این مدت زمان قابل تمدید است اما در شرکت با مسئولیت محدود مدت مدیریت مدیران شرکت نامحدود است اما می توان مدت زمان مدیریت را در اساسنامه شرکت ذکر کرد.

 

سایر تفاوت های شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

  1. در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به سهام تقسیم نمی شود و هریک از شرکا در شرکت به میزان سرمایه خود در قبال تعهدات شرکت مسئولیت به عهده دارند اما در شرکت سهامی خاص تقسیم سرمایه اولیه به بخش های کوچک تری به نام سهام الزامی است.
  2. در شرکت سهامی خاص تقسیم سود به میزان تعداد سهام هر سهامدار است اما در شرکت با مسئولیت محدود تقسیم سود بر اساس سرمایه شرکا در شرکت است.
  3. در شرکت سهامی خاص مدیران حتما باید از میان سهامداران شرکت انتخاب شوند اما در شرکت با مسئولیت محدود مدیر شرکت می تواند به صورت موظف یا غیر موظف که از میان شرکا و یا خارج از شرکا انتخاب شده است انجام وظیفه نماید.
  4. حق رای در شرکت سهامی خاص به میزان سهام بستگی دارد اما در شرکت با مسئولیت محدود به میزان سرمایه آورده هر شریک به شرکت است که در شرکت با مسئولیت محدود می توان حق رای را تغییر داد.
  5. در شرکت با مسئولیت محدود تقویم سهم الشرکه غیر نقدی به وسیله شرکا انجام می شود و شرکا در این باره مسئولیت بر عهده دارند اما در شرکت سهامی خاص تقویم آورده غیر نقدی بر عهده کارشناسان رسمی دادگستری می باشد.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید