تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در مراغه

ثبت شرکت در مراغه

برای انجام ثبت شرکت در مراغه لازم است کمی با این موقعیت جغرافیایی و شرایط اقتصادی آن آشنا شویم.

یکی از شهرهای حائزاهمیت استان آذربایجان شرقی مراغه است که دومین شهر بزرگ به شمار می آید.

مراغه از آثار جذاب و چشمگیری بهرمند است. مراغه در جانب رودخانه صوفی‌چای در کوهپایه جنوبی کوه سهند و در ۱۴۰ کیلومتری جنوب مرکز استان قرار دارد.

شهرستان مراغه مسیرهای ارتباطی خوبی با سایر شهرستان ها دارد، برای مثال از طرف شمال به شهرستان تبریز، از جنوب به شهرستان میاندوآب، از سمت مشرق به شهرستان هشترود و از غرب به دریاچه ارومیه متصل می شود. این امر باعث شده بستر خوبی به منظور سرمایه گذاری برای ثبت شرکت در مراغه فراهم شود و در راستای اشتغالزایی در این شهر پراهمیت نقش موثری ایفا کند و در مجموع در پیشرفت کشور تاثیرگذار باشد.

شرایط اقتصادی برای ثبت شرکت در مراغه

درکل تلفیق مشاغل و پخش منابع درآمد در این شهر، نشان دهنده این است که مراغه در قالب امور اقتصادی، روی کشاورزی تمرکز دارد. همه امور صنعتی تولید و ارائه محصولاتی مانند خشکبار، لبنیات، پوست، فرش و دیگر مواد خوراکی می باشد، بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که امور صنعتی به امور کشاورزی وابسته است. مراغه در پرورش میوه نیز حرفی برای گفتن دارد چراکه اطراف شهر پر از باغ‌های انگور و دیگر میوه‌ها می باشد. باغ های انگور این شهر از منظم‌ترین تاکستان‌های ایران به شمار می آیند و سالیانه، صادرات حجم بسیاری از محصولات این باغ‌ها به خارج از ایران وجود دارد که به دلیل کیفیت بالا از موقعیت خاصی در این بازارها بهرمند می باشد.

وضعیت صنعت برای ثبت شرکت در مراغه

این شهر هرسال تقریبا ۷۰ هزار متر مربع مربع فرش ابریشمی تولید می کند که بیش از نیمی از آن به سایر کشور ها صادر می شود و رتبه دوم تولید این محصول را در ایران دارد.

بخش عظیم امور تولیدی و صنعتی در این شهر از قبیل صنایع دستی، مواد خوراکی، صنایع عظیم تولید، ساخت شیشه و شرکت های تولید شن و ماسه و… است. این شهر از نظر مسیرهای ارتباطی زمینی و هوایی، از موقعیت خاصی بهرمند است و به علت ارزان بودن کارگر، زمین و بهرمندی از کلیه ویژگی های طبیعی و نیز آب و هوای عالی، جاذبه خوبی را برای سرمایه گذاران بخش صنعت و موسسین شرکت ها مهیا کرده است.

انواع شرکت های تجاری در مراغه

امروزه با رشد سریع صنعت و بازرگانی، سرمایه گذاران اقتصادی به منظور بهرمندی از رقابتی درست در زمینه های امور نظم دهی شده و بستری مناسب برای توسعه کار خود به ثبت شرکت به طور رسمی نیاز دارند. سرمایه گذاران اقتصادی باید آگاه باشند که آنچه که ماندگار است ثبت شرکت است. در قانون تجارت چند نوع شرکت داریم از جمله:

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت مختلط سهمی و مختلط غیر سهامی

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مراغه

بیشترین متقاضیان ثبت شرکت در مراغه این نوع شرکت را انتخاب می کنند. برای تشکیل این شخصیت حقوقی باید حداقل دو عضو بالای سن قانونی باشند که زمینه کار آنها تجارت است حتی درصورتی که امور بازرگانی انجام ندهند. حداقل میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود صد هزار تومان است. در واقع سطح سرمایه در این نوع شرکت به صورت لفظی است و سهامداران به اندازه آورده نقدی خود در شرکت وظیفه پرداخت قروض دارند.

ثبت شرکت سهامی خاص در مراغه

این نوع شرکت ها حکم شرکت های بازرگانی را دارند.

سطح سرمایه در این نوع ثبتی به هر اندازه که باشد باید ۳۵درصد از آن را در حساب بانکی شرکت واریز شده باشد و بقیه سرمایه در تعهد شرکا می ماند. حداقل تعداد هیئت مدیره این نوع شرکت ۳ نفر و حداقل تعداد بازررسین ۲ نفر می باشد.

ثبت شرکت تولیدی در مراغه

سرمایه گذاران اقتصادی بسته به احتیاجات موجود در بازار به سرمایه گذاری و یا راه اندازی فعالیت های گسترده شروع می کنند. که زمینه کار آنها میتواند انجام فعالیت های پیمانکاری ، تولیدی و خدماتی باشد که بیشتر متقاضیان ثبت این شرکت ها مهندس ها و پیمانکاران هستند.

ثبت شرکت در مراغه با این زمینه های فعالیتی میتواند اعتباری قدرتمند برای آغاز این دست از فعالیت ها و انجام فرایندهایی همچون ثبت برند و برندینگ برای تاسیس کنندگان آن ها باشد و از طرفی حس اعتماد را در میان مصرف کنندگان به وجود می آورد.

ثبت موسسه در مراغه

علاوه بر شرکت های تجاری که فعالیت های بازرگانی انجام می دهند، نهاد دیگری نیز وجود دارد که شخصیت حقوقی دارد اما حوزه کار آن ها امور غیرتجاری مثل فعالیت های ادبی، علمی، امور خیریه و فعالیت های خدماتی می باشد که به آن موسسه غیر تجاری گفته می شود. دو دسته موسسه های انتفاعی و غیرانتفاعی داریم که به اختصار شرح می دهیم:

۱ . موسسه های انتفاعی :

موسسه هایی که تصمیم دارند از منفعت ها و ضررهای حاصله استفاده کنند مانند: موسسه های علمی، مهندسی، آموزشگاه های زبان، مدارس غیرانتفاعی.

۲ . موسسه های غیر انتفاعی :

موسسه هایی که برای استفاده از سود و زیان موسسین تشکیل نمی شوند. مانند: نهادهای اسلامی، علمی، ادبی و غیره.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در مراغه

۱٫دو برگ اظهارنامه

۲٫دو برگ اساسنامه

۳٫دو برگ صورتجلسه‌ی مجمع عمومی تاسیس کنندگان

۴٫دو برگ صورتجلسه‌ی ارگان اداره کننده

۵٫دعوتنامه مجمع مؤسسین در روزنامه‌ی مشخص شده

۶٫تصویر مدارک شناسایی مدیران (‌اشخاص حقوقی، باید برگه نمایندگی ارائه دهند.)

۷٫فیض بانک دال بر پرداخت ۳۵ درصد سرمایه‌ی شرکت

۸٫تحویل جواز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع مربوطه در صورت لزوم

با سپردن امور ثبت شرکت در مراغه به مجموعه آگاه ثبت بی شک به نتیجه خوبی خواهید رسید.

کارشناسان متعهد موسسه آگاه ثبت با بهرمندی از دپارتمان های حرفه ای در حوزه ثبت شرکت در مراغه و سایر شهرستان های ایران می توانند کمک شایانی به شما در این حوزه ثبتی برسانند.

دیدگاه خود را بنویسید