تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در ماسوله

برای ثبت شرکت در ماسوله، لازم است ابتدا این شهر را به شما معرفی کنیم. شهر ماسوله یکی دیگر از شهرهای توریستی و تاریخی است که در شمال کشور قرار دارد. آب وهوای این شهر در تابستان بسیار مطلوب و دلپذیر است و همچنین در زمستان مردم این شهر که تالش ها هستند شاهد بارش برف به دفعات زیادی می باشند. ماسوله یکی از شهرهای شهرستان فومن واقع در استان گیلان و دارای گویش تالشی هستند. لازم به ذکر است احداث جاده بین استان گیلان و آذربایجان و همچنین روبه رویی با قحطی پیش آمده درسال ۱۳۲۰ هجری شمسی باعث کاهش تعداد زیادی از جمعیت شهر ماسوله شد.

شرکت های قابل ثبت در ماسوله

شرکت سهامی عام و خاص در ماسوله

 شرکت های مخصوص جهت پیش بردن کارهای تجاری را شرکت سهامی گویند که خود دارای دو نوع شرکت سهامی عام ونوع دوم آن شرکت سهامی خاص می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. سرمایه شرکت های بازرگانی به چندین بخش تحت عنوان سهام تقسیم می شود و مقداری از این سرمایه با به فروش رساندن سهام به غیر موسسان به دست می آید. تعداد سهام داران حداقل ۳ نفر است، قابل ذکر است سهام داران هیچ گونه محدودیتی برای فروش و واگذاری سهام خود ندارند. به این گونه شرکت ها، شرکت سهامی عام گفته می شود.برتری که این شرکت ها نسبت به شرکت های دیگر همچون شرکت های سهامی در این است که تعداد تشکیل دهنده سهام داران بسیار بیشتر است و این امر موجب به دست آمدن سرمایه زیادی می شود.

درشرکت های سهامی خاص، سهام را نمی توان در بورس اوراق بهادار خریداری یا به فروش رساند درحالی که مردم به راحتی  می توانند آن را مبادله ومعامله کنند. باید به این نکته توجه کرد که در شرکت سهامی خاص سرمایه به صورت تمام و کمال بر عهده موسسان شرکت است. شرکت هایی را  تحت عنوان شرکت با مسئولیت محدود میشناسیم که  متشکل از دو یا چند نفر برای انجام کارهای تجاری است که هریک از آنها به اندازه سرمایه خود  در قبال نیازهای شرکت مسئولیت دارند. که در ادامه به ویژگی های مربوط به این شرکت ها می پردازیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ماسوله

در ماسوله سایر شرکت ها از اهمیت و اعتبار بیشتری نسبت به شرکت با مسئولیت محدود برخوردارند. مدیران شرکت با مسئولیت محدود باید تابع قوانین خاصی باشند و برای استفاده چنین شرکتی بهتر است هوشمندانه عمل کرد و با مشاوری در این رابطه مشورت کرد.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ماسوله

  • فرم دو برگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • فرم دوبرگی شرکت نامه
  • تهیه دو نسخه از اساس نامه تنظیم شده
  • تهیه دو نسخه از صورت جلسه بین شرکا و هیات مدیره
  • فتوکپی از شناسنامه شرکا و مدیران

هزینه های مربوط جهت ثبت شرکت در ماسوله

در مقایسه با مقدار هزینه اختصاص داده شده برای تاسیس شرکت، هزینه ثبت شرکت شاید مقدار ناچیزی به حساب بیاید ولی بعد از یک حساب سر انگشتی هزینه های مصرف شده به نادرستی این موضوع پی میبریم. در هزینه مربوط به ثبت شرکت عوامل زیادی همچون زمان، مقدار سرمایه برای تاسیس و همچنین گاهی بسته به نوع فعالیت هر شرکت و… نیز دخیل است. لازم به ذکر است که هزینه مربوط به ثبت انواع مختلف شرکت ها متفاوت است. در برآورد هزینه های ثبت شرکت باید توجه داشت که در شهرهای کوچکی مثل ماسوله در مقایسه با کلان شهر ها و استان ها متفاوت است.

شباهت های موجود در شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص

  • میزان سرمایه اولیه هردو شرکت یکسان است.
  • داشتن اختیار در داشتن افزایش میزان سرمایه اولیه
  • سهام با حق رای در هردو نوع شرکت رابطه ی مستقیم دارد.

 

زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت در ماسوله

بعد از ارائه مدارک و پرداخت هزینه های مربوط به طورمعمول بین یک الی دو هفته به طول می انجامد ولی باید توجه داشت که بسته به نوع شرکت می تواند این زمان بیشتر باشد. به طور مثال زمان ثبت یک شرکت سهامی خاص به مراتب بیشتر از زمان ثبت شرکت سهامی عام است چراکه ثبت این شرکت نیازمند اقدام به افتتاح حساب است و این خود نیازمند مدت زمان چند روزه است.

تسهیلات ثبت شرکت در ماسوله

 

جهت دستیابی به اهداف و ایده های اقتصادی و تجارت، تسهیلات و خدماتی  برای شرکت های به ثبت رسیده ارائه شده است که می توان به وام ها اشاره کرد که شرایط دریافت وام با توجه به بانک مورد نظر و همینطور نوع شرکت ثبتی متفاوت است.

راه های دریافت وام برای شرکت

  1. وام توسعه ای جهت خرید ابزار آلات برای ساخت تاسیسات
  1. دریافت وام سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه

 

بهترین نوع ثبت شرکت

انتخاب نوع شرکت یکی از مهمترین مسائل در تاسیس یک شرکت است که درانتخاب آن عواملی چون هدف های مورد نظر اعضا ازتاسیس شرکت، مسئولیت هریک از موسسین  و… مد نظر است. برای انتخاب  بهترین نوع ثبت شرکت با مشورت با مشاوران متخصص در این زمینه و همچنین بر اساس نوع کار و تجارت  مورد نظر و همچنین مقایسه ی مزایا و معایب و نوع تسهیلات مربوط به هر شرکت می توان انتخاب درستی داشت البته همانطور که در فوق ذکر شد شرکت با مسئولیت محدود در ماسوله اعتبار و اهمیت چندانی ندارد.

دیدگاه خود را بنویسید