تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در ماسال

ثبت شرکت در ماسال

برای انجام ثبت شرکت در ماسال لازم است کمی با این موقعیت جغرافیایی و شرایط اقتصادی آن آشنا شویم.

منطقه بکری در غرب استان گیلان به نام ماسال وجود دارد و مجاورت ماسال با رودخانه خالکایی به زیبایی و آب و هوای دل پذیر آن می افزاید. به علت وجود آبشارهای زیادی همچون آبشار ویوز، آبشار خون و… در این منطقه، ماسال به شهر آبشار نیز شهرت دارد. جمعیت این شهر طبق آمار گیری سال ۱۳۹۰ حدود ۱۴۶۸۹ گزارش شده است. ماسال که در گذشته رودکنار شناخته میشد محل برگزاری بازار کنونی به نام شنبه بازار بود. درواقع یکی از دلایل مهم رشد این روستای کوچک و تبدیل شدن آن به ماسال کنونی، برپایی همین شنبه بازار بود. ماسال خود دارای بخش های مرکزی و شاندرمن است.

این شهرستان به علت توریستی بودن نقش قابل توجهی در ارز آوری به کشور و همچنین ایجاد اشتغال در این منطقه شده است. طبق بررسی های عرضی، وسعت این شهرستان ۴۸۶ کیلومتر مربع گزارش شده است.

چگونگی ثبت شرکت در ماسال

در ثبت شرکت در ماسال انتخاب نوع شرکت ثبتی از طریق توجه به ویژگی های مهم اعم از امتیازات مهم آن منطقه و اهمیت کدام نوع شرکت ثبتی در آن قطعا به پیشرفت شما کمک می کند. پس در ادامه به معرفی انواع شرکت های ثبتی، چگونگی ثبت راحت و به صرفه و مدت زمان ثبت شرکت و…  در ماسال می پردازیم.

انواع شرکت های ثبتی در ماسال

  • شرکت با مسعولیت محدود
  • شرکت سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت تعاونی و تولید و مصرف

گذراندن مراحل اولیه برای ثبت شرکت در ماسال

  1. تهیه گواهی عدم سوپیشینه
  2. تهیه اساسنامه
  3. تعیین نام مناسب برای شرکت
  4. ثبت نام در سامانه ثبت شرکت و تنظیم برگه های ثبتی
  5. پست مدارک برای اداره مورد نظر
  6. بررسی مدارک به وسیله کارشناسان جهت صدور گواهی تاسیس
  7. اخذ شماره ثبت
  8. آگهی دادن در روزنامه رسمی کشور
  9. انجام امور اولیه جهت تشکیل پرونده مالیاتی و همچنین دریافت کد اقتصادی
  10. و در نهایت تاسیس شرکت و تبلیغات گسترده جهت جذب مشتری

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت در ماسال

همانطور که  قبلا ذکر شد مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت شرکت نیز به نوع شهر و نوع شرکت و سرعت انجام اداری آن بستگی دارد. قاعدتا بعد از طی مراحل ثبت شرکت در ماسال و ارسال مدارک لازم در طی ۳۰ روز کاری عمل ثبت انجام می شود. البته باید به این نکته توجه داشت که وضعیت سامانه ثبت شرکت ها در ماسال و همچنین طی پروسه اداری آن متفاوت است. پس نمی توان به طور دقیق هزینه و زمان تمام شده برای هر نوع شرکت را اعلام کرد. بنابراین لازم است اطلاعات مربوط به مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت را از مشاوران دلسوز و متعهد آگاه ثبت دریافت نمایید.

چرا باید هرچه سریعتر اقدام به ثبت شرکت خود کنیم؟

 لازمه یک شرکت جهت دستیابی به هدف های مورد نظر وجود حداقل دو شخص برای همکاری است. این همکاری تنها به قرار داد تنظیم شده توسط شرکا ختم نمی شود. بلکه از یک مکانیسم که قانون گذار در اختیار آن ها جهت تبدیل سرمایه های خود به یک سرمایه جمعی قرار می دهد، پیروی می کند. درواقع می توان گفت منظور از هدف شرکا رساندن سرمایه های خود به سود است. برای تاسیس و ثبت شرکت نیازی به کسب اجازه از هیچ یک از ارگان های دولتی و یا مقامات ندارد.

قوانین ثبت شرکت در ماسال

مقررات زیادی برای شرکت های تجاری وضع شده است که رعایت آن ها ضروری است. هنگام تاسیس شرکت در ابتدا با به عمل آوردن یک بازرسی دقیق به بررسی اینکه آیا شرکت تاسیس شده با رعایت مقررات وضع شده همراه است یا نه. بعد از ثبت شرکت و شروع فعالیت های مورد نظر، تمامی فعالیت های تجاری و غیرتجاری به صورت رسمی صورت می گیرد و این امر باعث اعتبار دهی چشمگیری به شرکت می شود. در اینجاست که به اهمیت و لزوم ثبت شرکت ها پی میبریم.

مزایای ثبت شرکت در ماسال

با ثبت شرکت از امتیازاتی که برای آن توسط قانون در نظر گرفته شده است بهره مند خواهید. از جمله این امتیازات می توان به دریافت وام و همچنین حمایت هایی که از شخص حقوقی به عمل می آید اشاره کرد. از دیگر فواید به ثبت رساندن شرکت، ایجاد اطمینان شرکت های دیگر برای شروع فعالیت با شرکت می شود. امتیاز بسیار مهمی که بعد از ثبت شرکت به دست می آید اجازه حضور یافتن در مناقصه و مزایده ها است که باعث سود آوری بسیار زیاد برای هردو طرف معامله می شود. در این مطلب به چرایی هرچه زودتر به ثبت رساندن شرکت توضیحاتی ارائه شد اما برای آگاهی کامل از فواید ثبت شرکت ها به ادامه مطلب توجه فرمایید.

سایر مزایای ثبت شرکت

  1. پس از ثبت شرکت، عقد تمامی قرارداد ها رسمی است و بعد از آن کسی نمی تواند مانند اسناد غیر رسمی از وجود مدارک مهمی چون شرکت نامه و تصمیمات مدعی باشد که بی اطلاع است.
  1. اگرشرکتی ثبت شده باشد معامله کنندگان اغلب معامله ها را غیر حضوری انجام نمی دهند زیرا طرف معامله برای بستن چنین قرار داد های مهمی باید از کل سرمایه شرکت، اختیار مدیران و… اطلاع یابد. نکات مهم راجع به هر شرکت در کثیرالانتشار چاپ می شود.

بررسی شرایط ثبت شرکت های تجاری

 

شرایط خاصی برای ثبت یک شرکت تجاری وجود دارد . که این شرایط دو قسم هستند:

 

  • شرایطی که جنبه الزامی دارند: داین گونه شرایط، امکان تاسیس شرکت وجود ندارد تا زمانی که به شرایط ذکر شده عمل شود

 

  • ثبت شرکت در تاسیس شرکت مورد نظر، دراداره ثبت شرکت ها نقشی ندارد.

 

بررسی شرکت های تجارتی قابل ثبت در ماسال

  • شرکت های داخلی
  • شرکت های خارجی: (این شرکت ها زمانی می توانند در کشور به ثبت برسند که در ابتدا در کشور خود به ثبت رسیده و به صورت قانونی تاسیس شده باشد. و اثبات آن برعهده شرکت متقاضی ثبت است.)
  • شرکت های بیمه

 

نکته: در قانون تجارت این قانون وجود دارد که هر شرکت ایرانی که در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی و یا بعد از آن تاسیس شده است به ثبت شرکت خود به صورت یکی از انواع شرکت های ذکر شده در نیاورد و با مقررات مربوط به آن شرکت پیش نرود شرکت تضامنی محسوب می شود و قوانین مربوط به شرکت های تضامنی او را شامل می شود.

دیدگاه خود را بنویسید