تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در فارسان

ثبت شرکت در فارسان

اگر قصد ثبت شرکت در فارسان را دارید می توان گفت از میان شهرستان های استان چهارمحال بختیاری بهترین انتخاب را داشته اید چرا که این شهرستان نقطه تقاطع و بهترین مرکز برای داد و ستد طایفه های بختیاری است. همچنین می توان به وجود نقاط تاریخی و تفریحی فراوان در فارسان اشاره کرد، به همین دلیل می توان برای ثبت شرکت در فارسان و ایجاد کسب و کار در این منطقه بسیار مصمم بود. طبق آمار گیری های انجام شده در سال ۱۳۹۰ جمعیت این شهرستان بالغ بر ۹۳۰۰۰ نفر گزارش شده است.

ثبت شرکت در فارسان

دلایل و اهمیت ثبت شرکت در فارسان

هر شخصی ممکن است قبل از راه اندازی کسب و کارش این سوال به ذهنش خطور کند که چه لزومی دارد من تجارت و شرکت خود را به ثبت برسانم؟ ما این گونه به این سوال همگانی پاسخ می دهیم.

ثبت شرکت یکی از مهم ترین مسائلی است که فعالان اقتصادی و افراد حرفه ای در تجارت در وحله اول به آن فکر می کنند زیرا با به ثبت رساندن شرکت یک شخص حقیقی به شخصیت حقوقی تبدیل می شود. در جامعه امروزی نیز به قطع یقین شرکت و تجارتی که دارای اعتبار حقوقی و قانونی است، جایگاه و ارزش ویژه ای دارد. پس با به ثبت رساندن شرکت در فارسان می توان باعث جلب اعتماد و امنیت خاطر مشتریان و سایر شرکت ها که مهمترین فاکتور در ایجاد کسب و کار و تجارت موفق است، شد.

انواع قالب های ثبت شرکت در فارسان

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت تعاونی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی

 

با توجه به گستردگی و میزان اعتبار شرکت های تجاری، قالب های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود بیشترین ثبت را به خود اختصاص داده اند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در فارسان

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی با موضوع بازرگانی است حتی اگر موضوع فعالیت آن بازرگانی نباشد. این نوع شرکت می تواند با دو نفر شریک که بالای ۱۸ سال دارند تشکیل شود. میزان سرمایه اولیه در شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال و یا می تواند بیشتر نیز باشد (حق الثبت نیز با افزایش سرمایه اولیه، افزایش می یابد). قابل ذکر است که میزان سرمایه در این نوع قالب ثبتی به صورت لفظی بوده و سهامداران به میزان سرمایه ی نقدی که به شرکت آورده اند در قبال تعهدات و قروض شرکت مسئولیت به عهده دارند. در نام شرکت باید عبارت ” با مسئولیت محدود” درج شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در فارسان

  1. دو نسخه از تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود
  2. دو نسخه از شرکت نامه با مسئولیت محدود
  3. دو جلد از اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود
  4. ارائه صورت جلسه مجمع عمومی موسسان و هیات مدیره در دو نسخه
  5. فتوکپی برابر اصل شده مدارک هویتی همه شرکا و مدیران در صورتی که مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود.
  6. ارائه مجوز در صورت نیاز

 

نکاتی که در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در فارسان باید به آن توجه شود:

این نوع شرکت بر اساس قرار دادی که بین شرکا امضا می شود که همان شرکتنامه شرکت است تشکیل می شود. توجه داشته باشید که تشکیل شرکت با مسئولیت محدود از طریق پذیره نویسی عمومی امکان ندارد. مشروعیت موضوع فعالیت شرکت که در شرکتنامه درج می شود بسیار اهمیت دارد لذا باید با امضا شرکتنامه، شرکا قصد و رضایت خود را اعلام کنند زیرا در شرکت با مسئولیت محدود، شخصیت شرکا از اهمیت بسیاری برخوردار است و کوچکترین اشتباه درباره شخصیت شرکا باعث بطلان شرکت می شود. پس از ثبت شرکت نیز حداکثر مدت زمان برای اقدام به دریافت دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر، ظرف مدت یک هفته است که شروع این مدت زمان از تاریخ ثبت شرکت است.

ثبت شرکت سهامی خاص در فارسان

از جمله شرکت های سهامی است که با ثبت هر نوع موضوع فعالیتی یک شرکت بازرگانی شناخته می شود. در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه به وسیله اعضا هیات مدیره شرکت تامین می شود که تمامی سرمایه باید به سهام تقسیم شده و ۳۵% از سهام به صورت غیر قابل برداشت به حساب شرکت در حال تاسیس واریز شود. در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران ۳ نفر است و دو نفر نیز به عنوان بازرس شرکت که یکی بازرس اصلی و دیگری علی البدل است انتخاب می شوند. توجه داشته باشید باید قبل و یا بعد از نام شرکت عبارت “سهامی خاص” به صورت خوانا در تمامی اوراق مربوط به شرکت درج شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در فارسان

  1. دو نسخه از اظهار نامه شرکت سهامی خاص
  2. ارائه دو جلد از اساسنامه
  3. دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت
  4. ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضا هیات مدیره، سهامداران و بازرسان شرکت
  5. ارائه گواهی پرداخت حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت به حساب شرکت در حال تاسیس
  6. ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری در صورتی که سهام شرکت غیر نقدی منقول و یا غیر منقول باشد.
  7. ارائه اصل سند مالکیت در صورتی که اموال غیر منقول جزو سرمایه باشد.
  8. گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری تمامی اعضا هیات مدیره و بازرسان شرکت
  9. ارائه اقرار نامه تمامی اعضا هیات مدیره مبنی بر اینکه در هیچ یک از ارگان های دولتی دارای سمت و یا کارمند رسمی نیستند.
  10. ارائه اقرار نامه مدیر عامل شرکت مبنی بر عدم داشتن سمت مدیرعاملی در شرکتی دیگر
  11. در صورت وجود سهامدار خارجی در شرکت اگر شخص حقیقی باشد ارائه کپی برابر اصل پاسپورت الزامی است. همچنین برای اشخاص حقوقی نیز ارائه گواهی ثبت شرکت که نشان دهنده آخرین تغییرات وضعیت شرکت و ترجمه رسمی آن وهمچنین ارائه ترجمه وکالتنامه لازم است.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید