تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

دولت عمان اقدامات فعالانه ای را برای تشویق رشد اقتصادی، با تمرکز بر ثبت شرکت در عمان، تنوع تجارت، صنعتی شدن و خصوصی سازی انجام داده است.

کشور عمان از سال ۱۹۷۰ شاهد اصلاحات عظیم اقتصادی و اجتماعی بوده است.

با رشد گردشگری چندین بار رشد کرده است.

به همین ترتیب، کشور عمان در حال حاضر به جذب سرمایه گذاری های خارجی بزرگی می پردازد
و راه را برای کسب فرصت های تجاری بیشتر در عمان فراهم می کند.

 

چرا ثبت شرکت در عمان؟

ممکن است سرمایه گذاران خواستار این باشند که بدانند چگونه می توان یک شرکت را در  کشور عمان، ثبت کرد، در چند سال گذشته، کشور عمان با سرعت  فوق العاده بالایی در حال پیشرفت بوده است.

تا خود را به عنوان یکی از مهم ترین کشورها برای کسب و کار و مبادلات تجاری در خاورمیانه معرفی کند و در رسیدن به این هدف نیز موفق بوده است.

اقتصاد  کشور عمان اغلب به عنوان یکی از کشورهای فعال شبه جزیره عربستان در نظر گرفته شده است و به شدت وابسته به دارایی های نفتی این کشور است. ممکن است به زودی قانون گذاران عمان را ترغیب شوند که زمینه های پیشرفتی دیگری را مهیا کنند که در آن، کسب و کارهای مبتنی بر توریست و گاز را در بر می گیرد. به همین ترتیب، عمان امیدوار است مبادلات تجارتی خود را متمایز کند و در های باز را برای سرمایه گذاران خارجی برای ثبت شرکت باز کند.

دلایل ثبت شرکت در عمان

چند دلیل وجود دارد که چرا سرمایه گذاران خارجی و شرکت ها برای انجام تجارت خود به  کشور عمان کشیده می شوند. عمان سومین کشور در شبه جزیره عربستان است. علاوه بر این یکی از مناطق جزیره ای خوب ایجاد شده در منطقه است. امور های سیاسی در این کشور به صورت ثابت و یکسان است؛ که به این معنی است که شرکت های موجود می توانند، به کار خود به خوبی ادامه دهند و سرمایه گذاران خارجی می توانند اقدام به ثبت شرکت در این کشور نمایند.

قدرت اجتماعی این کشور موجب می شود تا سرمایه داران خارجی از راه دور بدون مشکل در این کشور شرکتی ثبت کنند.

دولت این کشور، در مورد پیشرفت های پولی متمرکز هستند و آن ها برای ایجاد محیط دوستانه تجاری آماده اند.

تمامی این دلایل موجب می شود که سرمایه گذاران خارجی خواستار این باشند که با تزریق سرمایه در  کشور عمان به سود و منفعت برسند.

 

شرایط ثبت شرکت در عمان

به منظور موفقیت شرکت در عمان، تمام سرمایه گذاران خارجی بایستی شرکت های خود را ثبت کنند. هنگام ثبت شرکت در عمان، شرایط خاصی از جمله اسناد و کارهای کاغذی وجود دارد که باید به مقامات ارسال شود.

پس از تصمیم گیری در مورد نوع و ساختار شرکتی که مورد نظرمان است، می توانیم به جمع آوری اسناد لازم برای پیوستن به یک شرکت بپردازیم، بهتر است ابتدا با فهرست کردن اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت، جمع آوری اسناد مورد نیاز را شروع کنیم، اسناد مورد تأیید و رسمی باید باشند، ما می توانیم در مجوزهای ثبت شرکت های خاص که ممکن است برای صنایع خاص  باشند، مشاوره کنیم. اگر به یک وکیل نیاز داشتید یک وکیل استخدام کنید، و اگر چنان چه می خواهید خودتان از نحوه انجام امور آگاه باشید، انجام امور ثبت را خودتان بر عهده بگیرید، شما می توانید با داشتن یک برنامه ی کاربردی شروع به انجام امورات اداری کنید.

نحوه ثبت شرکت در عمان

گام اول ثبت شرکت در عمان

گام اول ثبت نام برای راه اندازی یک شرکت در کشور عمان است. که این عمل در سازمان ملی ثبت اسناد کشور عمان انجام می شود،  پس از آن به انتخاب نام شرکت می رسیم؛ لازم است نام شرکت خود را با وزارت بازرگانی و صنعت در میان گذاشته و به تایید آن ها برسانید. به یاد داشته باشید که این نام نمی تواند شامل هر واژه ای باشد، این نام یک نام از نوع نام ها خاص، مانند اسامی افراد، حیوانات و …. است. کلمات و اصطلاحات حقیقی در عمان وجود دارد که نمی توانند لایحه نام های شرکت را در بر بگیرد. در صورتی که این نام ها توسط وزارت تجارت و صنعت تایید نشوند، سرمایه گذاران خارجی باید نام های جایگزین دیگری را ارائه دهند.

گام دوم ثبت شرکت در عمان

پس از انتخاب نام، مرحله بعدی نیاز به جمع آوری  پول هایی به واحد عمان برای سپردن در بانک محلی این کشور است. این پول علاوه بر سرمایه راه اندازی شرکت است و می تواند به صورت سپرده باشد،  کل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کسب و کار باید حفظ شود در غیر این صورت روند ثبت شرکت نا تمام می ماند.

گام سوم ثبت شرکت در عمان

مرحله ی سوم شامل درخواست مجوزهای تجاری می باشد. که می بایست از مراجع قانونی کشور عمان تهیه شود.

گام چهارم ثبت شرکت در عمان

هنگامی که درخواست مجوز شد،
بنیان گذار شرکت خارجی بر این دلالت دارد که شرکت خود را با شعبه مالیاتی کشور اداره کند.

یعنی در اداره مالیات شرکت خود را ثبت کند که میزان مشخصی مالیات به شرکت تعلق بگیرد.

گام پنجم ثبت شرکت در عمان

مرحله ی بعد برای راه اندازی یک شرکت در عمان سازمان دهی و اخذ مجوز شهرداری است.

گام ششم ثبت شرکت در عمان

ششمین مرحله ثبت شرکت در عمان نیازمند است که شخص خارجی در اداره ی پلیس سلطنتی عمان ثبت نام کند. این عمل یکی از پیش نیازهای دولت عمان است. این مورد برای همه شرکت های خارجی مورد نیاز است.

گام هفتم ثبت شرکت در عمان

ثبت نام در وزارت نیرو، مرحله بعدی است.

این ثبت نام به صورت کلی، ارائه لیستی از اسامی افرادی که قرار است در شرکت کار کنند؛ می باشد.

گام هشتم ثبت شرکت در عمان

آخرین مرحله  ورود به شرکت خارجی، است. ثبت یک شرکت در واقع برای حمایت از نمایندگان کشور های خارجی است.

این حمایت توسط دولت عمان انجام و مدیریت می شود. دلیل  حمایت، برای حمایت اجتماعی از ملت کشور عمان است.

گام نهم ثبت شرکت در عمان

آخرین قدم شامل سازمان دهی شرکت، است.

این سازمان دهی شامل تهیه ی مهر و موم شرکت، است که باید شامل نام شرکت و آرم شرکت باشد.

 

این نحوه ثبت نام یک شرکت در عمان به عنوان یک سرمایه گذار کشور خارجی است، که به صورت خلاصه بیان شد.

دیدگاه خود را بنویسید