تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در طارم

ثبت شرکت در طارم

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانید ثبت شرکت در طارم را بدون داشتن اطلاعاتی انجام دهید ما در این مقاله سعی در آشنایی شما یا این موضوع داریم.

 

آشنایی با شهر طارم

شهرستان طارم جزوه استان زنجان به حساب می آید.

این شهرستان در شمال استان واقع شده است.

با استان‌های گیلان و قزوین و اردبیل همسایه می‌باشد.

جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ خورشیدی، برابر با ۴۳٬۹۶۴ نفر بوده‌است.

مرکز این شهرستان، شهر آب‌بر می‌باشد ومساحت آن ۲۲۳۵ کیلومتر مربع است. با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر شهرستان که متفاوت از سایر نقاط استان است کشاورزی (زراعت، باغبانی و دامپروری) از اهمیت ویژه‌ای در این منطقه برخوردار می‌باشد به‌طوری‌که در ۱۲ سال گذشته فعالیت در زمینه‌های یادشده از رونق خوبی برخوردار بوده است. مکان های دیدنی این شهر آتشکده سانسیز, آتشکده الزین , آتشکده پیرچم , روستا باستانی قوهیجان , چشمه قوهیجانقلعه درام , لعه جوجرگان , قزل قلعهآبشار هشترخان طارم می توان اشاره کرد.

ثبت شرکت در طارم

ثبت شرکت

به طور کلی شرکت به معنای این است که اشخاصی جمع شوند و مجموعه ای را با هم تشکیل دهند و با آن مجموعه فعالیت های اقتصادی انجام دهند، نفعی ببرند و پس از کسر هزینه های انجام گرفته، سود باقیمانده را بین اعضای شرکت تقسیم کنند.

از مزیت های ثبت شرکت این است که جلوه حقوقی، قانونی و رسمی به کسب و کارتان می بخشد بزرگترین دلیلی که شرکت های با اشخاص حقیقی کار نمی کنند این است که نمی توانند به راحتی به آن ها اعتماد کنند و کار را به یک شخص بسپارند یا خیالشان از این بابت ناراحت است که کسی غیر از آن شخصی حقیقی وجود ندارد که مسئولیت کار را بر عهده بگیرد  اما با ثبت شرکت با این مشکل روبه رو نخواهید شد.به رسمیت شناخته شدن شرکت موجب اطلاع یافتن اشخاص و معامله‌کنندگان از شرکت شده و به واسطه‌ی آن سبب برقراری روابط مالی-اقتصادی با خیالی آسوده از دیگر مزیت های ثبت شرکت است. در حقیقت ثبت شرکت این مسئله را روشن می‌نماید که آیا شخصیت حقوقی ثبت شده به مقررات لازمه احترام گذاشته است یا خیر و به راحتی افراد می توانند به شرکت شما اعتماد کنند.

 

انواع شرکت

شرکت ها کلا به ۲ دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم بندی می شوند:

 

  • شرکت تجاری

این نوع شرکت تحت قوانین تجاری می باشد که دارای هدف دریافت سود و منفعت به صورت گروهی باشد که بین افراد تقسیم می شود و فعالیت آن ها مربوط به امور تجاری و بازرگانی می باشد که شرکت های تجاری به ۷ دسته تقسیم می شود:  شرکت سهامی, شرکت با مسئولیت محدود, شرکت تضامنی, شرکت مختلط غیر سهامی ,شرکت مختلط سهامی , شرکت نسبی , شرکت تعاونی تولید و مصرف

  • شرکت مدنی

این شرکت از شراکت سرمایه نقدی و غیر نقدی افراد حقیقی و حقوقی تشکیل می شود و هر فرد مالک سرمایه خود می باشد و شرکت را به صورت گروهی اداره می نمایند.

 

مراحل ثبت شرکت:

  • انتخاب یک یا چند شریک قابل اطمینان:

در مرحله ی اول لازم است تا شما شرکا خود را برای ثبت یک شرکت انتخاب نمایید چون طبق قانون یک فرد به تنهایی نمی تواند یک شرکت را ثبت کند بلکه باید از دو نفر بیشتر باشند و مسئولیت افراد را با توجه به سهامی که در شرکت دارند تعیین می کنند.

  • مراجعه به اداره ثبت شرکت:

شما میتوانید به اداره ی شهرتان مراجعه کرده و درخواست ثبت شرکتتان را بکنید یا می توانید از طریق سایت فرم مورد نظر را پر کرده تا نام شما در لیست افراد ثبت شرکت قرار گیرد تا مراحل کارتان آغاز گردد.

 

  • ارائه نام انتخابی:

شما حق انتخاب ۵ اسم برای شرکتتان را دارید تا طبق قوانین یکی از آنها تایید شود اما حتما دقت داشته باشید که نام انتخابی شما نباید تکراری باشد و نباید نام اختصاری و مخفف باشد همچنین از انتخاب نام غیر فارسی اجتناب نمایید و از ۵ کاراکتر بیشتر نباشد.

 

  • مدت و موضوع شرکت:

انتخاب مدت و موضوع شرکت شما بسیار مهم است.

حتما باید قبل از اقدام به ثبت شرکت با مشورت بین سهامداران این موضوع را تعیین کنید چون با توجه به موضوع شرکت شما کسب و کار آینده تان را ادامه خواهید داد و بسته به نوع شرکتتان باید به مجوز آن اقدام نمایید.

  • تعیین آدرس شرکت:

مشخص کردن آدرس دقیق شرکت و ارائه آن به اداره ثبت شرکت لازم می باشد.

در صورت مشخص نبودن آدرس شرکت می توانید آدرس محل زندگی خودتان را تا زمان مشخص شدن آدرس محل کارتان بدهید.

 

  • مشخص کردن سرمایه شرکت:

شما باید میزان کلی سهام شرکت تان را مشخص کنید.

سهم هر فرد را به صورت جداگانه ارائه دهید و در فرم مشخصات همهی افراد را با میزان سهامشان وارد کنید چون مسئولیت افراد را در شرکت مشخص می کند.

 

  • تعیین تعداد شعبه ها:

در زمان پر کردن فرم ها لازم است تعداد شعبه ها را در سطح شهر مشخص نمایید اما دراین کار نیاز به مشورت با سهامداران و دریافت رضایت نامه از آنها می باشد اگر فعلا قصد گسترده کردن شرکت تان را ندارید می توانید این قسمت را خالی رها کنید .

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت:

  • مدارک تمام اعضای سهامدار در شرکت
  • داشتن مجوز شرکت
  • رضایت همه ی سهامداران و امضای آنها
  • ارائه نام شرکت به اداره ثبت شرکت
  • ارائه مدارک لازم به اداره ثبت شرکت
  • ثبت نام در سازمان ثبت شرکت
  • تعیین موضوع فعالیت شرکت

 

 آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید