تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در شهریار

ثبت شرکت در شهریار

برای ثبت شرکت در شهریار همراه ما باشید. برای اینکه تعریف کوتاه و خلاصه ای از شرکت داشته باشیم می توانیم بگوییم که شرکت را می توان یک فرد نامحسوس یا نامرئی دانست که توسط قانون و یا یهتر است بگویم زیر نظر قانون تشکیل شده است؛ و با مهر تایید قانون به فعالیت می پردازد. یک شرکت نهادی است که در کسب و کار از پیش تعین شده ای شریک می شود و برای صاحبان خود در آن کسب و کار سود آوری می کند. شرکت ها می توانند به شیوه های مختلفی سازمان دهی شوند، به عنوان مثال شرکت می تواند خصوصی یا مشارکتی باشد.

قابل توجه است که همه شرکت ها شرکت نام گذاری می شوند ولی این نام گذاری دلیل نمی شود که آن ها را شرکت دانسته و به آن ها اعتماد کنیم؛ شرکت را می توان جایی دانست که سرمایه گذاری در آن بدون نگرانی بدوه و استفاده از محصولات تولیدی آن شرکت درست و بدون پشیمانی باشد، تا مشتری بتواند به شرکت اعتماد کرده و همکاری خود را با آن ادامه دهد.این اعتماد خاطر که باید توسط شرکت ها در مردم ایجاد شود موجب رونق کسب و کار خودشان خواهد بود.

آشنایی با موقعیت شهر شهریار در ایران

شهر شهریار در مرکز شهرستان شهریار، شهری  در غرب استان تهران است. اکنون  شهرستان شهریار با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی ۷۴۴۴۱۰ نفری دارد، که  شامل ۷ شهر، ۶ دهستان و ۳۹ روستا است.
شهرستان شهریار به عنوان یکی از سرریزهای جمعیتی شهر تهران شناخته می شود و با افزایش مهاجرت بی‌رویه و رشد بالای جمعیت روبروست. به این دلیل می توان شهر شهریار را از یکی از شهر های آینده دار و رو به رشد دانست که سرمایه گذاری در آن قابل توجه افراد بسیاری بوده است، ثبت شرکت تجاری یکی از اشکال سرمایه گذاری آینده دار در این شهرستان است.

چگونگی ثبت شرکت در شهریار

برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت در شهریار، یا موسسین شرکت باید دست به کار شوند و کار های اداری و قانونی ثبت را انجام دهند، یا هم می توانند از طریق استخدام وکیل های با تجربه ای، کار را به آن ها بسپرند. کار های اداری یا بهتر است بگویم قانونی ثبت شرکت، انجام اموری است که در اداره ها و سازمان های قضایی در شهر شهریار انجام می گیرد تا شرکتی در سامانه جامع دولت به رسمیت شناخته شود و به مردم معرفی شود.

تفاوت شرکت ها با یکدیگر در شهریار

بسته به نوع شرکتی که با آن سرو کار دارید، ممکن است متعلق به فرد یا گروهی از افراد باشد، در اکثریت شرکت ها مسئولیت با صاحبان شرکت بوده و بسته به نوع شرکت محدود یا نامحدود باشد. هر شرکتی با شرکت های دیگر متفاوت است، زیرا آن ها به طور جداگانه و توسط صاحبان قانونی خود ایجاد شده اند،  این بدین معنی است که شرکت ها مسئولیت های جداگانه ای هم دارند.

انواع شرکت های قابل ثبت در شهریار

شرکت ها از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت شان به انواع گونگونی توسعه یافته اند، که شامل:

  • شرکت سهامی عام PLC
  • شرکت سهامی خاص LTP
  • شرکت محدود با تضمین
  • شرکت نامحدود UNLTD
  • شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود LLP
  • شرکت سهامی مشترک

توضیح بیشتر:

شرکت های سهامی با دیگر شرکت ها متفاوت است، وجود سهام داران در شرکت های سهامی تفاوت عمده این شرکت ها با شرکت های دیگر است، سهام داران هر کدام قطعه های کوچکی از یک شرکت بزرگ هستند.

شرکت سهامی عام که اوراق بهادار ان در بورس معامله می شود و می تواند توسط هر کسی خریداری و یا به فروش برسد، که این خرید و فروش نیز تحت نظر قانون و دولت بوده و قواعد مخصوص خود را دارد، که این قواعد توسط خود دولت تنظیم شده و به بازار بورس ابلاغ می شود، ارزش این اوراق بهادار و یا همان سهام را خود دولت تعیین می کند.

اکثر شرکت ها به طور معمول می توانند صد ها نفر کارکنان مستقیم و یا غیر مستقیم داشته باشند.

 

اهمیت ثبت شرکت در شهریار

اهمیت ثبت یک شرکت تجاری به ثبت کسب و کار باز می گردد، که یک شرکت را تحت یک محدوده خاص قرار می دهد،  ثبت شرکت مرحله ی بسیار مهمی است که برای کسب و کاری که می خواهیم داشته باشیم، مجوز رسمی دریافت کنیم، این یک فرآیند قانونی و ضروری است که باید در اکثر حوزه های قضایی انجام گیرد. یک شرکت نیاز به هماهنگی و کار آمد بودن در تمام مراحل دارد، تا صاحبان شرکت برای هر موقعیت اضطراری آماده باشند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در شهریار:

  • دو از نسخه اساس نامه ی شرکت
  • دو نسخه از اظهارنامه
  • دو نسخه از صورت جلسه ی جمعی اعضای شرکت
  • دو نسخه صورت جلسه ی اعضای مدیریت
  • فتوکپی شناسنامه ی مدیران و اعضای شرکت
  • گواهی بانکی که گواهی کند، واریز حداقل ۳۵ % سرمایه ی شرکت انجام گرفته است.
  • داشتن مجوز برای شرکت
  • اقرار نامه
  • وکالتنامه وکیل شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشنیه

البته هر شرکت  با نوع متفاوت مدارکی افزون بر این مدارک لازم دارد، که پس از تعیین نوع شرکت مشخص خواهند شد.

برآورد هزینه ثبت شرکت در شهریار

 با توجه به این که هزینه هایی که برای ثبت قانونی یک شرکت صرف می شود در برابر سود و منفعتی که از طریق راه اندازی کسب و کار به دست می آید، اندک است، اما بهتر است بدانیم انجام این امور هزینه چندانی نداشته و قسمت اصلی صرف هزینه ها مربوط به گرفتن وکیل و درج آگهی معرفی شرکت در روزنامه های معتبر است، این هزینه ها بسته به نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید می تواند متفاوت باشد.

زمان ثبت شرکت در شهریار

منظور از زمان ثبت شرکت، زمانی است که دولت به درخواست شما پاسخ خواهد داد، نه زمانی که شما به انجام امور اداری و قانونی می پردازید، که این زمان مربوط به سرعت و پی گیری های افراد دارد، بهرحال زمان پاسخ دهی  دولت به درخواست شما ما بین ۲۵ تا ۳۰ روز است.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

دیدگاه خود را بنویسید