تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در شاهرود

ثبت شرکت در شاهرود

جهت اطلاع از نحوه ثبت شرکت در شاهرود، باید با این شهر آشنا بود.

شهر شاهرود مرکز شهرستان شاهرود می باشد، این شهر در استان سمنان واقع شده است و یکی از بزرگترین شهر های کشورمان ایران به شمار می رود، شهر شاهرود دومین شهر بزرگ کشور محسوب می شود، که جمعیتی بالغ بر ۱۸۶ هزار نفر دارد، البته این آمار ممکن است اکنون تغییراتی جزیی داشته باشد.

در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۱۱، با استفاده از تجربه ی سایر کشورها، ایجاد شرکت ها فقط در سیستم حقوقی ایران مجاز بود. پس از آن در ۲۴ اسفند سال ۱۳۴۷، قانون دیگری برای ثبت شرکت های سهامی در ایران تصویب شد. از آن پس شرکت های بسیاری در کشورمان به ثبت رسیدند؛ حال به سراغ ثبت شرکت در شاهرود می رویم.

شرایط ثبت شرکت در شاهرود

ثبت شرکت در شاهرود یا بهتر است بگویم ثبت کسب و کار، با کسب مجوز قانونی ممکن است.

این مجوز یک تعهد قانونی می باشد که  در بیشتر مرجع های قضایی کشور قابل اخذ می باشد و این مجوز تضمین کننده ی این است که، یک شرکت تحت تعهد قانونی است و فعالیت های آن تحت کنترل دولت کشورمان است.

اولین مرحله مهم ثبت نام در کسب و کار تصمیم گیری در مورد صلاحیت برای ایجاد کسب و کار شما است. مهم است که مزایای مالی و اقتصادی و معایب راه اندازی کسب و کار در آن صلاحیت را در نظر بگیرید. پس از انتخاب صلاحیت، روند ثبت نام و صدور مجوز کسب و کار می تواند شروع شود.

ثبت شرکت، از جمله ثبت شرکت در شاهرود بسیار مهم است؛ زیرا شرکت ثبت شده به عنوان یک نهاد قانونی تاسیس می شود. بدون ثبت تجاری شرکت، شرکت نمی تواند به طور قانونی فعالیت خود را آغاز کند و در برابر هیچگونه شکایتی محافظت نخواهد شد. شرکت غیر قانونی، از نظرقانون از هر گونه بی ثباتی اقتصادی، قانونی یا اجتماعی مصون نخواهد ماند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در شاهرود

برای ثبت شرکت در شاهرود، بهتر است مدارکی از جمله، گواهینامه ها و اسناد مربوط به مراجع حرفه ای مرتبط با فعالیت کاری تان را تهیه کنید، علاوه بر همه ی این موارد، یک شرکت باید ۵ نام شرکت پیشنهادی را ارائه کند که مطابق با الزامات قانونی در صلاحیت دولت باشند، که توسط ثبت عمومی دادگاه و مراجع قضایی ارزیابی می شوند. یکی از این نام ها، عنوان برگزیده برای شرکت خواهد بود.

طبق آمار های منتشر شده توسط سازمان های مربوط، هر ساله، ۸۰ شرکت جدید ایجاد می شود.

در سال ۲۰۱۵ تعداد شرکت های ثبت شده در جهان به ۱۱۰۶۰۸ مورد رسید. با آمار بالایی از تعداد ثبت شرکت ها، مشخص است که این عمل به صورت قانونی رایج انجام شده و بهتر است، شما نیز اگر به فکر ثبت شرکت در شاهرود می باشید، تمامی مراحل قانونی را طی کنید.

انواعی از شرکت ها وجود دارند که سرمایه گذاران را به اخذ مجوز از مرجع قانونی مربوطه وامیدارند

از جمله شرکت های کودکستان، شرکت های تاکسی و هتل ها و ….

اهمیت ثبت شرکت در شاهرود

ثبت شرکت در شاهرود به صورت قانونی به محافظت از شرکت، کارمندان و مشتریان و در نهایت از شما و سرمایه تان خود کمک خواهد کرد. داشتن مجوز برای شرکت، اطمینان از این است که دارایی شخصی شما در صورت دعوا و اختلاف محافظت خواهد شد. شرکت های دارای مجوز از دارایی و اموال شما که به عنوان مدیر شرکت، کاملا جدا می باشند، به این معنی که مالیات شرکت شما با نام خود شما ثبت نشده است؛ بلکه به نام خود شرکت می باشد. این باعث می شود گزارش درآمد حاصل و زیان های شرکت ها بسیار ساده تر باشد. تبدیل شدن به یک شرکت ثبت شده برای هر گونه معاملات آینده دار با اشخاص ثالث مهم است، چرا که بسیاری از شرکت ها فقط با شرکت های ثبت شده معامله و یا شراکت می کنند.

  دارا بودن حریم خصوصی با ثبت شرکت در شاهرود

اگر شرکت شما، به صورت قانونی به ثبت دولتی برسد، این اطمینان حاصل می شود که اطلاعات کاری شما خصوصی می باشد، و کسی حق کپی کردن آن را ندارد، این امر شامل همه چیز است؛ و تقریبا تضمین می کند که حریم خصوصی شما محافظت خواهد شد.

انواع شرکت ها

در نظام حقوقی ایران شش نوع شرکت وجود دارد؛

۱-      شرکت سهامی عام

۲-      شرکت سهامی خاص

۳-      شرکت با مسئولیت محدود

۴-      شرکت مختلط (سهامی و غیر سهامی)

۵-      شرکت نسبی

۶-      شرکت تعاونی

برای اطلاع از ساختار شرکت ها، قابل توجه است که، هر شرکت نیاز به حداقل دو شریک یا سهامدار دارد.

چهار قانون استثنایی برای انواع شرکت ها:

  • شرکت های دولتی مجبور نیستند از این قانون پیروی کنند.

اکثر شرکت های دولتی تنها یک سهامدار دارند که از خود دولت است. در این شرکت ها، معمولا دولت هیات مدیره را انتخاب می کند؛ این نوع شرکت ها یک سیستم کاملا متفاوت دارند، به خصوص در معاملات و حل اختلاف ها روش های متفاوت از شرکت های دیگر را دارا می باشند.

  • سهام شرکت های سهامی عام باید حداقل پنج عضو داشته باشند.
  • شرکت های سهامی خصوصی باید حداقل سه عضو داشته باشند.
  • شرکت های تعاونی باید حداقل ۷ عضو داشته باشند.

شرکت های تعاونی نقش مهمی در فضای کسب و کار در ایران ندارند. با چند تفاوت در سهام و هدف، شرکت های تعاونی بیشتر شبیه شرکت های سهامی عام هستند.

ساختار مشارکت برای ثبت شرکت در شاهرود

– قانون شماره یک: سهم شریک ها یا سهامداران می تواند به صورت نقدی یا غیر نقدی باشد، مانند املاک و دارایی و یا مالکیت فکری باشد.

تنها یک استثنا در شرکت سهامی عام وجود دارد؛ در یک شرکت سهامی عام، باید حداقل ۵ عضو یا سهامدار به عنوان بنیانگذار وجود داشته باشد.

 بنیانگذاران می توانند به صورت نقدی یا غیر نقدی باشند،

اما هر کس به جز بنیان گذارانی که می خواهند در این شرکت اداره کنند، باید فقط پول نقد پرداخت کنند، به عبارت دیگر، بنیانگذاران تنها بخشی از سرمایه را که حداقل ۲۰ درصد از کل سرمایه را تشکیل می دهند تهیه می کنند و بخش باقی مانده از طریق فروش سهام به دست می آید.

– قانون شماره دو: مبلغ سهم به دو نوع مختلف تقسیم می شود:

  • به عنوان تعدادی از سهام در شرکت های سهامی عام
  • به عنوان یک درصد از سهم در سایر انواع شرکت ها

 قانون شماره سه: بدهی های شرکت، شرکت ها یک مکان امن برای کسب و کار ایجاد می کنند؛

کسانی که در یک شرکت شرکت می کنند می توانند مطمئن باشند که تنها شرکت عهده دار مسائل مربوط به کسب و کار است، بنابراین اموال و دارایی های دیگر در تعهد شرکت دخیل نیستند.

در این قانون سه استثنا وجود دارد:

  • شرکت های عمومی
  • شرکت های مختلط و
  • شرکت های نسبی.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورتیکه از مطلب رضایت داشتید، لطفا در زیر همین مطلب امتیاز خود را ثبت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید