تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در سلطانیه

ثبت شرکت در سلطانیه

این مقاله به شرح ثبت شرکت در سلطانیه می پردازد.

سلطانیه یکی از شهر های استان زنجان به حساب می آید جمعیت این شهر طبق سرشماری سال ۱۳۹۰, ۷۱۱۶ نفر است سلطانیه طبیعتی سرسبز با آب و هوایی مطلوب دارد، گنبد سلطانیه و مقبرهٔ اولجایتو در این شهر قرار دارند. از دیگر آثار تاریخی این شهر می‌توان به آرامگاه ملا حسن کاشی و خانقاه حسام‌الدین حسن چلبی(معروف به چلبی اوغلی) , معبد داش‌کسن , چمن طبیعی سلطانیه , روستای تاریخی ویر, ارگ سلطنتی , تپه نور اشاره کرد. سلطانیه با توجه به قدمت تاریخی و موقعیت جغرافیایی خود، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. هر سلطانیه در اوایل قرن هشتم یکی از شهرهای بسیار مهم کشور بوده است.

ثبت شرکت در سلطانیه

مزایای ثبت شرکت

شرکت به فعالیتی گفته می شود که بی دو یا چند نفر به صورت شراکتی صورت می گیرد.

یعنی می توان گفت که ثبت شرکت همان رسمی سازی فعالیت تجاری محسوب می شود.

ثبت شرکت مزایای زیادی برای شما خواهد داشت که بعضی از آنها عبارت اند از:

بالا بردن اعتبار شما و شرکت تان در بازار کسب و کار می شود و اعتماد مشتریان به شما بیشتر می شود و باین اوضاع بازدهی شما صددرصد بالاتر خواهد بود و ثبت شرکت باعث اعتبار بخشیدن به کسب و کار و محصولات هر شرکتی میشود.

ثبت شرکت نوعی رسیدگی می باشد که متصدیان امر انجام می دهند تا اقدامات هر فرد را طبق قانون و مقررات کنترل کنند.در یک شرکت ثبتی تمام قراردادها و اسنادی که امضاء می شود رسمی می باشد و هیچ کسی حق بی اطلاعی از آن را ندارد و هیچ گونه ایرادی به آن اسناد قابل قبول نیست. که این موارد باعث فروش محصولات بیشتر و شناخته شدن بیشتر محصولات تان می شود. به جرات می توان ادعا کرد که بهترین روش برای به دست آوردن سودهای گسترده تر و بیشتر و همچنین پیشبرد اهداف خردتر به سمت اهداف کلان تر و با ارزش تر و رسیدن به مدارج بالاتر، ثبت یک شرکت یا موسسه تجاری و یا غیر تجاری می باشد.تمام این مزیت ها را با ثبت شرکت تان بدست خواهید آورد درواقع ثبت شرکت معایبی نیز دارد اما در مقابل این مزیت ها قابل شمارش نمی باشد.

قصد داریم در این مقاله به معرفی مختصری از شرکت های هشت گانه تجاری بپردازیم.

انواع شرکت های قابل ثبت در سلطانیه

۱٫      تعریف شرکت سهامی عام‌

اولین نوع شرکت تجاری شرکت سهامی عام است که سرمایه کلی این شرکت بخشی از طریق فروش به مردم تامین می شود تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهام‌داران، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست و نام شرکت در روی تمامی اسناد و آگهی ها بعد و یاقبل از نام شرکت لازم می باشد.

۲٫      تعریف شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص نیز برای امور تجاری تاسیس می شود که همانگونه از نامش پیداست تمامی سهام این شرکت منحصراً توسط موسسین، تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم می شود و مسئولیت این افراد بسته به سرمایه آنها در شرکت است تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود.

۳٫      تعریف شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود نیز برای امور تجاری است هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌ذکر شود.

۴٫      تعریف شرکت تضامنی

این شرکت تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود.

اگر دارایی شرکت برای تأدیه‌ی تمام قروض کافی نباشد؛

هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.

در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» ‌و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.

۵٫      تعریف شرکت مختلط غیر سهامی

این شرکت برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تاسیس می گردد.

در این نوع از شرکت چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود.شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن، قید شود.

۶٫      تعریف شرکت مختلط سهامی

 این شرکت تحت نام مخصوص بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود.

شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه‌ی آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه‌ای است که در شرکت دارند در نام شرکت باید عبارت «شرکت مختلط»‌ ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

۷٫      تعریف شرکت نسبی

این شرکت نیز مانند سایر شرکت ها برای انجام امور تجاری است.

مسئولیت افراد را سهام آنها در شرکت تعیین می کند ذکر نام شرکت و یکی از شرکا الزامی است در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد؛ بعد از اسم شریک یا شرکای که ذکر شده عبارتی از قبیل «و شرکا» و «‌و برادران» ضروری است.

۸٫      تعریف شرکت تعاونی

شرکت تعاونی، شرکتی است که تمام یا حداقل ۵۱% سرمایه‌ی آن به وسیله‌ی اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرارگیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها،‌ شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، ‌مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی و صلح، اقدام به کمک در تأمین یا افزایش سرمایه‌ی شرکت‌های تعاونی نمایند؛ بدون آن که عضو باشند.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید