تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در رشتخوار

ثبت شرکت در رشتخوار

ثبت شرکت در رشتخوار مانند تمام شهر های دیگر مراحلی دارد که به آن می پردازیم.

یکی از شهرهای استان خراسان رضوی شهر رشتخوار می باشد.

مرکز این استان است که جمعیت آن ۲۰۵۱۴ نفر تا آمار سال ۱۳۹۵ می باشد.

شهرستان رشتخوار با گستردگی ۴۳۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

یکی از مهمترین منابع زعفران به حساب می آید.

از آثار تاریخی مهم این شهر می توان به:

مزار و مسجد شاه سنجان, مسجد جامع رشتخوار, مسجد سنگان, خانه قرایی , تپه اندنجر , تپه چهل ماه , تپه کوده و … اشاره کرد. این شهر با داشتن جاذبه های گردشگری زیاد و وجود زعفران یکی از شهر های مهم ایران محسوب می شود همچنین یکی از گزینه های مهم برای ثبت یک شرکت با سود دهی بالا می باشد.

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

ثبت شرکت یک کار حقوقی می باشد که با مشارکت دو یا چند نفر تاسیس می گردد.

این افراد به دنبال سود دهی بیشتر و رسیدن به یک هدف هستند که این نوع همکاری صرفاَ زاییده ی قراردادی نیست که طرفین آن را منعقد کرده اند ،بلکه تابع مکانیسمی است که قانونگذار در اختیار شرکا قرار داده تا سرمایه های فردی خود را برای رسیدن به هدفی خاص است ثبت شرکت نیازی به اجازه از سوی ادارات ندارد یعنی اگر فعالیت شرکت به موجب قانون ،ممنوع نباشد ،شرکت با رعایت شرایط دیگر قانون تشکیل می شود.

ثبت شرکت در رشتخوار

ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها از شرایط تشکیل هیچ کدام از شرکت ها نمی باشد اما برای وسیع تر کردن و رسیدن به سرمایه ی بیشتر لازمه ی هر کسب و کار شرکتی است که شرکت شان را به ثبت برسانند.هنگامی که یک شرکت به ثبت میرسد تمام قرارداد های بین شریک ها کاملا رسمی هستند و هیچ کدام نمی تواند از اساسنامه و اسنادی که به ثبت میرسند اظهار بی اطلاعی کنند , ثبت نمودن شرکت نیز نوعی رسیدگی است که متصدیان امر انجام می دهند تا معلوم شود آیا برای بوجود آوردن این شخصیت حقوقی دقت های لازمه شده و مقررات رعایت گردیده یا خیر.

ثبت شرکت ها باعث می شود تا شرکت شما از امکانات و مزایایی که دولت برای شخصیت حقوقی در نظر گرفته است برخوردار شود و اعتماد و اطمینان افراد نسبت به شرکت و محصولات شما بیشتر خواهد شد که مهمترین گزینه در هر کسب و کاری محسوب می شود.

  • انتخاب یک یا چند شریک قابل اطمینان:

در مرحله ی اول لازم است تا شما شرکا خود را برای ثبت یک شرکت انتخاب نمایید چون طبق قانون یک فرد به تنهایی نمی تواند یک شرکت را ثبت کند بلکه باید از دو نفر بیشتر باشند و مسئولیت افراد را با توجه به سهامی که در شرکت دارند تعیین می کنند.

 

  • مراجعه به اداره ثبت شرکت:

شما میتوانید به اداره ی شهرتان مراجعه کرده و درخواست ثبت شرکت تان را بکنید یا می توانید از طریق سایت فرم مورد نظر را پر کرده تا نام شما در لیست افراد ثبت شرکت قرار گیرد.

 

  • ارائه نام انتخابی:

شما حق انتخاب ۵ اسم برای شرکت تان را دارید تا طبق قوانین یکی از آنها تایید شود اما حتما دقت داشته باشید که نام انتخابی شما نباید تکراری باشد و نباید نام اختصاری و مخفف باشد همچنین از انتخاب نام غیر فارسی اجتناب نمایید .

 

  • مدت و موضوع شرکت:

انتخاب مدت و موضوع شرکت شما بسیار مهم است.

حتما باید قبل از اقدام به ثبت شرکت با مشورت بین سهامداران این موضوع را تعیین کنید

چون با توجه به موضوع شرکت شما کسب و کار آینده تان را ادامه خواهید داد.

بسته به نوع شرکتتان باید به مجوز آن اقدام نمایید.

  • تعیین آدرس شرکت:

مشخص کردن آدرس دقیق شرکت و ارائه آن به اداره ثبت شرکت لازم می باشد.

در صورت مشخص نبودن آدرس شرکت می توانید آدرس محل زندگی خودتان را تا زمان مشخص شدن آدرس محل کارتان بدهید.

 

  • مشخص کردن سرمایه شرکت:

شما باید میزان کلی سهام شرکت تان را مشخص کنید.

سهم هر فرد را به صورت جداگانه ارائه دهید.

در فرم مشخصات همهی افراد را با میزان سهامشان وارد کنید چون مسئولیت افراد را در شرکت مشخص می کند به گونه ای که هر فرد بسته به میزان سهامش مسئولیت در شرکت دارد.

 

 

 تعیین موضوع شرکت

مشخص کردن موضوع شرکت بسیار مهم است.

زیرا نشان دهنده ی هدف و هویت شرکت شما می باشد.

بعد از تعیین موضوع فعالیت مشخص می شود که شما می توانید شرکتتان را ثبت کنید یا خیر , که موضوعات شرکت به دسته تقسیم میگردد:

۱) موضوعات غیر قابل ثبت و فعالیت

۲) موضوعات که نیاز به مجوز دارند

۳)موضوعاتی که به راحتی ثبت می شوند.

اگر شرکت شما جزوه دسته ای باشد که نیاز به مجوز دارد حتما قبل از ثبت شرکت تان لازم است نسبت به گرفتن مجوز تان اقدام کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید