تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در درمیان

ثبت شرکت در درمیان

موضوع مقاله ی ما ثبت شرکت در درمیان و انواع شرکت ها می باشد تا شما با اطلاعاتی کافی بتوانید شرکت خود را ثبت نمایید.

معرفی شهر درمیان

شهرستان درمیان با مرکزیت اسدیه از استان های خراسان جنوبی محسوب میشود.

دارای سه بخش است و جمعیتی برابر ۵۵۰۸۰ نفر دارد و بیشتر مذهب سنتی را دارند.

مساحت این شهر ۵۷۹۷ کیلومتر مربع میباشد.

قرار گرفتن شهرستان درمیان در منتهی الیه مرزهای شرقی و همجواری این شهرستان با مناطق مرزی باعث شده این موقعیت بیش از دیگر مسائل شهرستان مورد توجه قرار گیرد و گزینه ی مناسبی برای ثبت شرکت برای هر فردی ایجاد می کند و تاثیر بالایی در بازدهی بالای شرکت شما داشته باشد.

 

ثبت شرکت در درمیان

شرکت از دو یا چند نفر برای رسیدن به هدف مشترک و بازدهی بالاتر و وسیع تر تشکیل میشود.

شرکت ها بیشتر برای کارهای تجاری ایجاد می شوند.

بین افراد حقیقی و حقوقی برای انجام امور در چارچوب قانون و مقررات است و باعث بالارفتن اعتماد مشتریان و نظم بخشیدن و سازماندهی کارها میشود. به جرات می توان ادعا کرد که بهترین روش برای به دست آوردن سودهای گسترده تر و بیشتر و همچنین پیشبرد اهداف خردتر به سمت اهداف کلان تر و با ارزش تر و رسیدن به مدارج بالاتر، ثبت یک شرکت یا موسسه تجاری و یا غیر تجاری می باشد. هر فرد بسته به نوع فعالیت و هدفی که دارد شرکت مورد نظر خود را انتخاب می کند که امکان دارد به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. شرکت ها به ۸ دسته شامل سهامی عام‌، سهامی خاص، با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط غیر سهامی، مختلط سهامی، نسبی و تعاونی تقسیم می شوند.

  • شرکت سهامی

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده.

مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.

این شرکت شرکتی تجاری است در این شرکت سهام را بین چند نفر تقسیم می کنند.

مسئولیت افراد را با توجه به سهامشان تعیین می کنند اما باید توجه داشته باشید تعداد سهامداران از سه نفر کمتر نباشد و باید در تمام مدارک شرکت سهامی عام  درج شود.

  • شرکت سهامی خاص

نوعی دیگر از شرکت های تجاری می باشد.

دراین شرکت کل سرمایه های این شرکت توسط موسسین تامین می گردد و مسئولیت افراد را مقاد سهام آنها در شرکت تعیین می کند و تعداد شرکا از سه شرکت نباید کمتر باشد و نام سهامی خاص در تمامی مدارک ذکر می گردد.

  • شرکت تضامنی

این شرکت جهت انجام امور تجاری ایجاد می گردد.

بین دو یا چند نفر شریک با مسئولیت های تضامنی است.

اگر سرمایه ی شرکت برای قروض ها کافی نباشد باید شرکا نسبت به سهم خود اقدام به پرداخت کنند هر قراری که بین شرکا برخلاف این صورت بگیرد در مقابل اشخاص ثالث، بی اثر خواهد بود. در این نوع شرکت علاوه بر ذکر نام شرکت در مدارک باید نام یکی از شرکا نیز بازگو شود.

  • شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت  بین دو یا چند نفر برای کارهای تجاری تشکیل میشود.

هر یک از شرکا فقط  در برابر سهم خود مسئول هستند و در برابر قروض  شرکت نسبت به سهام خود در پرداخت آن سهیم خواهند بود و ذکر نام شرکت در تمامی مدارک لازم است.

  • شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت عنوان مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود که فقط شریک ضامن مسئول قروض شرکت می باشند و شریک با مسئولیت محمد مسئول سهام خودش است و ذکر نام شرکت و یکی از شرکا الزامی است.

 

  • شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط سهامی،

شرکتی است که تحت عنوان مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود. شریک ضامن کسی است که سرمایه‌ی او به صورت سهام درنیامده و مسئول تمامی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت وجود داشته باشد .در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود.

 

  • شرکت نسبی

نوعی دیگر از شرکتها شرکت نسبی می باشد.

نوعی دیگر از شرکت های تجاری محسوب می گردد و مسئولیت افراد در این شرکت بستگی به سهام آنها خواهد داشت و باید نام یک شریک و شرکت در مدارک ذکر شود.

 

  • شرکت تعاونی

شرکت تعاونی به شرکتی گفته می شود که تمام و یا ۵۱% از سرمایه این شرکت توسط اعضا در اختیار شرکت قرار داده میشود. وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها،‌ شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند طبق ماده ای از راه وام بدون بهره یا هر راه دیگر از طریق مشارکت , مزارعه , اجاره و فروش اقساطی و صلح در افزایش سرمایه شرکت کمک نمایند بدون عضو شدن ها در این شرکت است.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید