تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در تیران

ثبت شرکت در تیران

امروزه همه به دنبال پیشرفت های اقتصادی هستند. یکی از راه های پیشرفت اقتصادی ثبت شرکت در تیران است. با ثبت شرکت افراد صاحب یک تجارت بزرگ و شخصیت حقوقی می شوند و می توانند به تجارت های جهانی بیاندیشند. تجارت در قالب شرکت مختص مرز های داخلی نیست، بدین معنی که شرکت ها می توانند خارج از مرز ها هم فعالیت تجاری داشته باشند.

آشنایی با ویژگی های شهر جهت ثبت شرکت در تیران

شهر تیران یکی از شهر های بزرگ و زیبای استان اصفهان می باشد. این شهر با داشتن آثار تاریخی توانسته است به یکی از شهر های گردشگری معروف تبدیل شود. جذب گردشگری در شهر تیران یک منبع درآمد عالی و همیشگی محسوب می شود.

شهر تیران از لحاظ مختصات جغرافیایی در ۵۱ درجه ۰۹ دقیقه طول جغرافیایی و ۳۲ درجه و ۴۲ عرض جغرافیایی و ارتفاع ۱۶ هزار متری از سطح دریا واقع شده است. همسایگان کشوری این شهر از جهت جنوب غربی، استان چهارمحال بختیاری و از جهت شرق و از جهت شمال، به شهرستان نجف‌آباد و از جهت غرب، به شهرستان های فریدن و چادگان و از جهت جنوب، به شهرستان لنجان است.

بخش های شهرستان تیران که شهر تیران یکی از آن ها است بدین شرح است:

بخش خیرآباد، بخش خمیران، بخش هومان، بخش عزیزآباد، شهر رضوانشهر، شهر آبپونه، شهر حسن آباد آبریزه، بخش ورپشت، تندران، کوهان، خرمنان، جعفرآباد است.

جمعیت شهر تیران

بر اساس آخرین سرشماری کشوری، جمعیت شهرستان تیران و کرون در سال ۹۵ برابر با ۷۱ هزار نفر است.

نحوه ی ثبت شرکت در تیران

شرکت ها با توجه به هدف و زمینه ی فعالیت شان به چندین گروه تقسیم بندی می شوند.

  • شرکت های سهامی
  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت های مختلط غیر سهامی
  • شرکت های مختلط سهامی
  • شرکت های نسبی
  • شرکت های تعاونی تولید و مصرف

ابتدا از تشریح شرکت های تعاونی شروع می کنیم، که از شرکت های بیشترثبت شده در شهر تیران است. این شرکت یکی از شرکت هایی است که می توان در شهر تیران به ثبت رساند. فرض کنید تعدادی از افراد تاجر در یک زمینه تصمیم به مشارکت و فعالیت تجاری مشترک می گیرند. این افراد برای برنامه ریزی جهت تولید و فروش یک محصول خاص گرد هم آمده و هدف ها را مشخص می کنند. اینگونه یک شرکت تعاونی تولید و مصرف به وجود می آید. شرکت تعاونی همان طور که بیان کردیم یک شرکت همگانی است که توسط افراد تاجر در یک زمینه ی مشترک ایجاد می شود. اما نکته ای که در ثبت این شرکت ها وجود دارد این است که افراد بنیان گذار از ابتدا سرمایه اولیه خوبی وارد کار می کنند. بنابراین شرکت تعاونی تولید و مصرف برای افراد تازه کار مناسب نمی باشد. زیرا افراد در ابتدای راه سرمایه زیادی در اختیار نداشته و قادر به راه اندازی شرکت تعاونی تولید و مصرف نخواهند بود.

در ادامه قصد داریم به شرح یکی دیگر از شرکت های بیشتر ثبت شده در شهر تیران بپردازیم، البته این نوع شرکت برای افراد تازه کار و مبتدی نیز مناسب است. شرایط، مراحل و روند ثبت شرکت با مسئولیت محدود از این قرار است:

شرایط و مراحل ثبت شرکت در تیران از نوع با مسئولیت محدود

قانون در مورد شرکت‌هایی با مسئولیت می گوید که، شرکت با مسئولیت شرکتی است که اعضای آن را با هدف تجارت تأسیس کرده و باید سرمایه اولیه آن را تهیه کنند. سهام در شرکت با مسئولیت محدود به قطعه های سهام تقسیم نمی شود. بدین معنی که نقدینگی افراد به همان صورت در شرکت باقی مانده و بعد از انجام فعالیت های تجاری افزوده می شود. در این نوع شرکت ها سرمایه به صورت کلی بوده و مسئولیت هر فرد به میزان سرمایه ای است که در هنگام افتتاح شرکت، با آن سهیم شده است. سرمایه ی اولیه برای تامین سرمایه راه اندازی شرکت با عنوان سهم الشرکه شناخته می شود.

شرکت با مسئولیت محدود بسیار مناسب افراد تازه کار است. زیرا شرایط، مدارک و روند اداری آن در مقایسه با شرکت های دیگر ساده‌تر است. در اداره این نوع شرکت ها تجربه ی قبلی لازم نبوده و مسئولیت ها سبک است.

شرایط ثبت شرکت در تیران از نوع با مسئولیت محدود

برای اخذ مجوز ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید شرایطی را مشمول بود که به شرح آن ها می پردازیم:

  • از بین بنیان گذاران اصلی شرکت، حداقل باید دو نفر به سن قانونی رسیده باشند. این سن قانونی طبق قانون جمهوری اسلامی ایران ۱۸ سال تمام است.
  • تعداد اعضای بنیان گذار شرکت باید بیشتر از ۲ نفر باشد.
  • باید حداقل دو عضو بنیان گذار در تامین سرمایه ی اولیه شرکت سهیم باشند.
  • حداقل سرمایه‌ی اولیه شرکت باید یک میلیون ریال باشد.

مدارک ثبت شرکت در تیران از نوع با مسئولیت محدود

مدارک لازم که بنیان گذاران باید فراهم کنند:

  • کپی مدارک شناسایی و هویتی اعضا
  • تهیه ی گواهی عدم سوء پیشینه‌ی هیات مدیره
  • دو برگه از اظهارنامه ی شرکت با مسئولیت محدود
  • دو جلد از اساسنامه ی شرکت با مسئولیت محدود
  • دو نسخه از صورت جلسه ی امضا شده توسط مجمع عمومی بنیان گذاران
  • دو نسخه از صورت جلسه‌ی امضا شده توسط هیات مدیره
  • برگه ی مربوط به تنظیم وکالت نامه

ثبت شرکت در تیران روند اداری و قانونی مخصوص به خود دارد. هر شخصی که قصد ثبت شرکت در تیران را دارد باید این روند قانونی را رعایت کرده و روند اداری را طی کنند. اداره ثبت شرکت های کل ایران، برای راحت بودن روند ثبت شرکت در شهر تیران اداره ثبت شرکت مخصوصی در این شهر به راه انداخته است که شما می توانید با مراجعه به این اداره شرکت مورد نظر خود را به ثبت رسانید. فقط کافی است به این اداره مراجعه کرده و شرایط و مدارک مربوط به هر نوع شرکت را جویا شوید.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید