تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در اسفراین

ثبت شرکت در اسفراین

ثبت شرکت در اسفراین موضوعاتی می باشد که امروزه توجه زیادی به آن می شود که مقاله امروز ما در این باره است.

یکی از شهر های استان خراسان شمالی شهر اسفراین است.

این شهرستان در سال ۱۳۸۵، تعداد ۱۸۳٬۱۴۸ نفر جمعیت داشته‌ است و مساحتی برابر ۵۰۱۹ کیلومتر مربع دارد. از منابع مهم این شهر می توان به درختان و درختچه‌هایی مانند پسته، انار، سماق، زبان گنجشک، انجیر، زالزالک، ارغوان، زغال‌اخته، گلابی وحشی، سنجد وحشی (در دره‌ها) و غیره اشاره کرد و  از آثار باستانی مهم آن می توان  مقبره بابا قدرت , آرامگاه رشیدالدین محمد بیدوازی , آرامگاه شاهزاده محمد باغشجرد , آرامگاه امامزاده حمزه بن موسی و … را نام برد.

شرکت چیست؟

شرکت به معنی شریک شدن و یا هم دست شدن در یک کار چند نفره است.

شرکت به معنی یک فعالیت مخصوص تجاری و بازرگانی می‌باشد که بین یک شخص حقیقی یا حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می‌شود. با ثبت شرکت در اسفراین تمام فعالیت‌‌های تجاری به صورت رسمی و قانونی انجام می‌شوند و اعتبار بیشتری خواهند یافت , در شرکت ثبت شده تمام اعضای هیأت مدیره و شرکا درباره همه اعمال شرکت در برابر اشخاص ثالث مسئولیت داشته و ملزم به پاسخگویی از طریق قانونی هستند.

با ثبت شرکت تمام جزئیات، مقدار درصدهای سهام و سایر حقوق شرکاء به صورت قانونی و مکتوب در اساسنامه و سایر اسناد شرکت قید شده و قابل استناد است , اغلب شرکت های معتبر برای پیشگیری از مشکلات قانونی و حقوقی احتمالی مایل به اعطای نمایندگی به شرکت های ثبت شده هستند و با اشخاص حقیقی همکاری نمی‌کنند و یا در صورت همکاری شرایط سخت‌تری را نسبت به شرکتها برای آن‌ها در نظر می‌گیرند  همچنین با ثبت شرکت در اسفراین به علت ثبت رسمی تاریخ آغاز فعالیت شرکت، با گذشت زمان و بیشتر شدن مدت فعالیت، اعتبار شرکت نیز افزایش پیدا می‌کند و مهمترین مزیت ثبت شرکت در اسفراین کسب اعتماد مشتریان است که تاثیر بالایی در بازدهی بیشتر شرکت خواهد داشت.

ثبت شرکت در اسفراین

شرایط عضویت در شرکتها :

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن ممنوعیت قانونی و حجر
  • خرید حداقل سهام در اساسنامه
  • نوشتن درخواست برای عضو شدن در تعاونی
  • دادن تعهد برای اینکه مقررات تعاونی را رعایت کند
  • در شرکتهای تعاونی مشابه عضو نباشد

 

مراحل ثبت شرکت در اسفراین

برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را به طور رسمی به دیگران معرفی کنید و از پشتوانه قانونی معتبری برخوردار باشید تا هم دیگران بتوانند به شما اعتماد کنند و هم شما نگران خدماتی که ارائه می دهید نباشید. این روزها ثبت کردن یک شرکت مانند گذشته سخت نیست و به راحتی می توانید شرکت خود را ثبت نمایید اما دارای مراحلی است که در این مقاله بازگو خواهیم کرد.

  • تعیین تعداد سهامداران

لازم است تا یک لیست از تعداد سهامداران و مقدار سهم هر کدام را آماده نمایید تا به اداره ثبت شرکت ارائه نمایید زیرا بسته به مقدار سهامی که افراد در شرکت قرار می دهند مسئولیت برای هر کدام تعیین می گردد.

  • تعیین نام مناسب

باید برای شرکت تان یک نام زیبا و متناسب با کارتان پیدا نمایید.

ابتدا باید لیستی از نام ها که ۵ اسم کافی می باشد را به  اداره ثبت شرکت ارائه نمایید.

بر اساس قوانین، بهترین و مناسب ترین اسم را برای شرکت شما انتخاب می کنند.

انتخاب نام شرکت

این مرحله را باید در سایت پر نمایید که قسمت نام های درخواستی می باشد.

شما در این قسمت نام های انتخابی خود را بدون ذکر کلمه ی شرکت وارد می کنید نام های انتخابی شما تا ۵ عدد قابل قبول میباشد تا یکی از نام ها طبق قانون و مقررات اداره ثبت شرکت مورد تایید قرار گیرد اما توجه داشته باشید نام انتخابی شما باید ایرانی باشد و از ۵ کاراکتر بیشتر نباشد همچنین دقت داشته باشید که متناسب با موضوع شرکت تان باشد.

  • مشخص کردن زمینه کاری

مرحله ی دیگر نیاز به تعیین زمینه ی کاری شما می باشد و بر اساس آن گرفتن مجوز و یا نگرفتن آن مشخص خواهد شد و اگر شرکت انتخابی شما نیاز به مجوز داشت باید برای گرفتن آن اقدام نمایید. که شرکت ها به چند قسمت تقسیم می شوند:  شرکت سهامی , شرکت با مسئولیت محدود ,شرکت تضامنی , شرکت مختلط غیر سهامی ,شرکت مختلط سهامی , شرکت نسبی , شرکت تعاونی تولید و مصرف که بسته به نوع کاریتان آن را انتخاب می نمایید.

  • تعیین آدرس

برای ثبت شرکت تان لازم است تا محل کار خود را تعیین نمایید تا در اداره ثبت شرکت آدرس و شماره پستی خود را ارائه نمایید  در صورت تعیین نشدن آدرس می توانید از آدرس منزلتان تا زمان مشخص شدن آن استفاده نمایید.

  • مدیران شرکت

در مرحله ی بعد لازم است تا مدیران شرکت و افرادی که حق امضا دارند را مشخص نمایید که باید هیئت مدیره ی شما از دو نفر بیشتر نباشد و مدت زمان خدمت آنها ۲ سال می باشد.

  • آماده کردن مدارک

مدارک شناسایی تمام سهامداران شرکت لازم است تا تحویل اداره ثبت شرکت داده شود و حتما باید توسط وکیل یا دفاتر اسناد برابر اصل شود.

مدارکی که هیات موسس در هنگام ثبت شرکت در اسفراین باید ارائه نماید:

  • تصویر شناسنامه و مدارک تحصیلی
  • گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت
  •  برگ عدم سوء پیشینه

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید