تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت برند مجسمه سازی

ثبت برند مجسمه سازی

ثبت برند مجسمه سازی

برند حقیقی ثبت برند به اسم فرد و برند حقوقی، ثبت برند به اسم شرکت است.

تفاوت بین برند حقیقی و حقوقی در مدارک لازم آن  ها است.

برای شخص حقیقی کلیه مدارک باید به اسم شخص و مرتبط به گروه و فعالیت مدنظر باشد.

در مدارک موردنیاز برای شرکت همه اسناد و مجوزها باید به نام شرکت باشد و گروه مورد نظر به منظور ثبت باید در زمینه شرکت ذکر شده باشد. نیاز است که پیش از شروع ثبت برند مجسمه سازی مدارک زیر را آماده و آن ها را اسکن کنید.

مراحل ثبت برند مجسمه سازی

مشاوره رایگان با مشاوران کارآزموده موسسه حقوقی آگاه در ارتباط با فرایند ثبت برند و مدارک لازم آن و بازه زمانی که تقریبا به طول می انجامد تا ثبت برند انجام شود و نیز هزینه ثبت برند و ثبت نشان تجاری، نخستین مرحله از مراحل ثبت برند مجسمه سازی است و گام بعدی انتخاب یک واژه مرتبط، لوگو و تصویر مناسب و یا ترکیبی از هر دو می باشد و باید این فاکتورها را به صورتی انتخاب شود که برند شما به آسانی در اذهان مخاطب بماند و کالا یا خدمتی که ارائه می دهید را معرفی کند و در همین راستا نیز می توانید از تجربه کارشناسان متخصص موسسه آگاه بهره مند شوید.

شرایط ثبت برند مجسمه سازی

لازم به ذکر است، اسم یا برند انتخاب شده اگر:

  • برخلاف قوانین شرعی یا نظم عمومی باشد
  • با اخلاق حسنه مخالفت داشته باشد
  • باعث فریب اذهان عمومی شود

غیرقانونی است.

مرحله دوم ثبت برند مجسمه سازی آن است که اول استعلام کنید که برند شما یا برندی شبیه برند شما قبلا در همان طبقه ثبت نشده باشد زیرا در صورت وجود مشابهت هرچند کوچک، بین برند شما و برندی که پیش از آن در همان طبقه به ثبت رسیده است، اظهارنامه برند شما مورد پذیرش قرار نمی گیرد و برندی که درخواست آن یکبار از طرف کارشناسان دفتر مالکیت معنوی رد شود، برای بارهای بعدی از شانس کمی برای ثبت شدن بهرمند است و به عبارتی سابقه این برند خراب خواهد شد.

این گام از مراحل ثبت برند را بسیار جدی بگیرید:

پیش از آغاز هر کاری ابتدا استعلام برند مورد نظر خود را گرفته تا از درصد پذیرش در ثبت شدن آن مطلع شوید و در نتیجه از اتلاف زمان و هزینه و زمان خود پیشگیری کنید.

ثبت برند مجسمه سازی

به منظور استعلام برند بدون پرداخت هیچ هزینه ای، فوری و آنلاین و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از طریق سایت آگاه ثبت اقدام کنید و به هیچ تجربه و دانشی خاص برای این کار نیاز ندارید. بدین ترتیب استعلام برند مورد تقاضای خود را در گروه مورد نظرتان گرفته و اگر «عین و یا مشابه» برند دلخواهتان قبلاً برندی به ثبت نرسیده بود، آنگاه با خیالی راحت مراحل ثبت برند مجسمه سازی را شروع کنید. گام سوم از مراحل ثبت برند مجسمه سازی فراهم کردن مدارک لازم آن است که در ادامه مدارک لازم برای ثبت برند را شرح داده ایم.

 

مدارک لازم برای ثبت برند مجسمه سازی (حقیقی)

  • کپی مدارک شناسایی
  • یک نسخه از کارت بازرگانی(اگر برند ثبتی شما حروف لاتین دارد)
  • تصویر مجوز فعالیت

 

مدارک لازم برای ثبت برند مجسمه سازی (حقوقی)

  • کپی مدارک شناسایی
  • تصویر روزنامه ی ثبت و آخرین تغییرات شرکت (از تاریخ آخرین تغییرات شرکت حداکثر باید ۲ سال گذشته باشد)
  • تصویر مجوز فعالیت
  • یک نسخه از کارت بازرگانی(اگر برند ثبتی شما حروف لاتین دارد)

در مرحله چهارم باید به سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و به قسمت ثبت اظهارنامه برند بروید و برای تکمیل اظهارنامه ثبت برند خود اقدام کنید و مدارک لازم و نیز نمونه برند خود با ابعاد ۶ × ۶ سانتیمتر را در سایت آپلود کنید و بعد از گذراندن و تکمیل مراحل لازم برای ثبت اظهارنامه برند و پرداخت هزینه لازم، در سایت برای شما صفحه ای نمایش داده می شود که باید از آن پرینت گرفته و به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و اطلاعات وارد شده در سایت را تایید کنید.

از آن دفترخانه گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری بگیرید، سپس اطلاعات این فرم را در سایت وارد می کنید و به شما نام کاربری و کلمه عبور داده می شود که به منظور پیگیری های بعدی و آگاهی از نوبت شما در صف هر یک از کارشناسان و امور بعدی باید به وسیله همین حساب کاربری و کلمه عبور اقدام نمایید.

ادامه مراحل ثبت برند مجسمه سازی

بعد از اینکه هر ۳ متصدی اداره  اظهارنامه ثبت برند شما را بررسی و بدون نقص اعلام کردند و پذیرفتند، به شماره شما پیامکی ارسال می شود که هزینه چاپ روزنامه رسمی مرحله نخست را واریز کنید.

با پرداخت هزینه چاپ روزنامه رسمی گام اول و توزیع آن و گذشت یک ماه از تاریخ چاپ روزنامه رسمی مرحله ابتدایی، باید هزینه گام دوم چاپ روزنامه رسمی ثبت برند و هزینه حق الثبت را پرداخت کنید.

 

مرحله آخر از فرایند ثبت برند مجسمه سازی آن است که:

با به همراه داشتن یک نسخه برابر اصل مدارکی که در گام تکمیل و فرستادن اظهارنامه ثبت برند در سایت مرکز مالکیت معنوی تکمیل و ارسال کرده اید و نیز نسخه کاغذی روزنامه رسمی هر دو گام اول و دوم، به مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید و سند برند ثبت شده خود را تحویل بگیرید.

2 دیدگاه

  1. بهمن عربی 1400-01-07 در 00:24 پاسخ

    سلام کپی برداری از مجسمه ثبت مالکیت شده پیگرد قانونی دارد ؟

    • مدیریت 1400-01-08 در 01:10 پاسخ

      سلام وقت بخیر

      بله درصورت داشتن سند ثبت، میتوانید پیگیرد قانونی داشته باشید.

      پیروز باشید

دیدگاه خود را بنویسید