تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت برند شیشه بری

ثبت برند شیشه بری

نحوه ثبت برند شیشه بری و فرایند آن، مدارکی که برای ثبت برند لازم است،

هزینه ثبت برند شیشه بری و نیز مدت زمانی که به طول می انجامد تا برند شما ثبت شود و بازه زمانی که برند ثبت شده معتبر است، همه و همه را در این مطلب بیان خواهیم کرد، به صورتی که که با مطالعه این مقاله، به پاسخ اکثر سوالات خود در رابطه با ثبت برند می رسید. درضمن اگر باز هم برای شما سوالی باقی ماند، می توانید با موسسه حقوقی آگاه تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را بدون پرداخت هیچ هزینه ای از کارشناسان خبره و وکلای کارآزموده ما دریافت کنید.

برند کلمه ای لاتین است که معادل فارسی آن، نشان و علامت می باشد.

برند، علامتی منحصربه فرد است که هر شرکت برای شناسندن محصول و خدمات خود از آن استفاده می کند.

در واقع یک شرکت را می توان با برند و نشان تجاری مربوط به آن شناخت.

گام اول هر شرکت پس از ثبت خود، ثبت برند است؛ که مطابق مقررات مندرج در قوانین مربوط به ثبت برند، این فرآیند انجام می شود.

ثبت برند شیشه بری

مراحل ثبت برند شیشه بری

در گام اول ثبت برند که مهم ترین گام است باید نام و لوگوی زیبا و با مفهوم انتخاب شود.

این نام و شکل باید با نوع محصول یا خدماتی که برند مورد تقاضا برای آن به ثبت می رسد، مرتبط باشد و دارای توانایی بالقوه بزرگ شدن و معروف شدن باشد.

در مرحله دوم باید مدرک مورد نیاز ثبت برند را تهیه کرد.

مدارک لازم برای ثبت برند

بسته به این زمینه که می خواهید برند درخواستی شما به صورت حقیقی (یعنی مالک آن افراد هستند) به ثبت برسد یا حقوقی (یعنی شرکت ها و موسسات مالک آن هستند) و نیز بسته به اینکه برندی که می خواهید آن را ثبت کنید، فارسی یا لاتین و یا ترکیبی از هر دو، مدارک لازم آن تا حدی با هم فرق دارد که در ادامه به تمامی این موارد اشاره می کنیم:

مدارک لازم ثبت برند شیشه بری برای شخص حقیقی:

  • یک نسخه از مدارک شناسایی به همراه اصل آن
  • تصویر کارت بازرگانی(اگر برند درخواستی حروف لاتین را شامل است)
  • تصویر جواز فعالیت (پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هر نوع تاییدیه فعالیت صادره از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی)

مدارک لازم ثبت برند شیشه بری برای شخص حقیقی:

  • تصویر روزنامه رسمی ثبت شرکت
  • کپی آگهی روزنامه آخرین تغییرات ثبت شده شرکت (حداکثر دو سال از تاریخ آخرین تغییرات باید گذشته باشد)
  • کپی مدارک شناسایی افراد دارای حق امضاء در شرکت
  • تصویر جواز فعالیت (پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هر نوع تاییدیه فعالیت صادره از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  • تصویر کارت بازرگانی(اگر برند درخواستی حروف لاتین را شامل است)

مرحله بعدی استعلام آنلاین برند پیش از ثبت است،

به عبارتی پیش از آن که ثبت برند شیشه بری را انجام دهید و هزینه ای پرداخت کنید باید برند درخواستی خود را استعلام کنید تا ببینید که آیا عین یا مشابه برند درخواستی شما در همان گروهی که شما می خواهید در آن طبقه برند را به ثبت برسانید، قبلا ثبت شده است یا خیر. زیرا درصورتی که عین یا مشابه برند مورد تقاضای شما، در همان گروهی که شما می خواهید ثبت برند را انجام دهید، قبلا ثبت شده باشد، بدون شک شما نمی توانید آن را ثبت کنید.

استعلام آنلاین برند

به منظور استعلام رایگان برند پیش از ثبت بصورت سریع و بدون پرداخت هزینه و اطلاع از درصد تقریبی موفقیت ثبت نهایی برند یا لوگوی مورد تقاضای خود می توانید از طریق سایت آگاه ثبت اقدام کنید و برای این امر نیازی به داشتن تخصص و تجربه خاصی ندارید. در مرحله چهارم از ثبت برند باید اظهارنامه را تکمیل و به سامانه اینترنتی اداره مالکیت معنوی ارسال کنید تا پرونده شما در صف بررسی سه مسئول و رئیس اداره ثبت برند قرار بگیرد.

هر یک از سه مسئول، قسمتی از پرونده اظهارنامه برند شما را ارزیابی کرده و تایید می کنند.

اگر از نظر هر ۳ کارشناس نقصی وجود نداشته باشد، رئیس اداره آن را بازبینی نهایی می کند.

اگر از دیدگاه او نیز مانعی وجود نداشت ابلاغیه تاییدیه برای شمال صادر می شود.

از طریق پیامک به شما اطلاع داده می شود.

مراحل پایانی ثبت برند

بعد از دریافت ابلاغیه تاییدیه باید طبق اطلاعاتی که در خود ابلاغیه ذکر شده است، به همراه کپی برابر اصل تمامی مدارکی که در گام تکمیل و ثبت اظهارنامه، در سایت بارگذاری کرده اید، به اداره مالکیت معنوی حضورا مراجعه کنید و پرونده رسمی تشکیل دهید.

سپس باید هزینه انتشار آگهی درخواست ثبت برند در روزنامه رسمی را پرداخت کنید.

بعد از انتشار در روزنامه، اشخاص ثالث یک ماه از تاریخ چاپ این روزنامه زمان دارند تا اگر نسبت به ثبت برند درخواستی شما اعتراض و یا ادعایی دارند، رسما و قانونا اقدام کنند.

بعد از یک ماه اگر اعتراضی واصل نشده باشد باید هزینه روزنامه رسمی دوم و حق الثبت پرداخت شود.

در آخر با به همراه داشتن هر دو روزنامه رسمی و نیز سایر مدارک، در اداره مالکیت معنوی حضور پیدا کنید و با ارائه رسید، سند برند ثبت شده خود را دریافت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید