تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت برند بهداشتی

ثبت برند بهداشتی

با به ثبت رساندن نام یا علامت تجاری برای محصول و سرویس های خود، دارای امتیاز و وظیفه ای می شوید که براساس آن می‌توانید از فرد یا افرادی که برای آن محصول یا سرویس ها از تشابه و یا عین کالا استفاده شود هم به شکل حقوقی یا به شکل کیفری مدعی شده و شکایت کنید.  به اصطلاح با ثبت نشان تجاری مانع سواستفاده و سودجویی رقبا می شوید که این از محاسن و مزایای ثبت علامت تجاری است.

براساس آمار، کشور ما در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی از پر مصرف ترین کشور های جهان محسوب می شود.
به همین خاطر و با نظریه کاردان های این زمینه، سرمایه گذاری در این حوزه سود بسیاری دارد.

چندین سال است که ثبت شرکت محصولات آرایشی و بهداشتی و کار کردن در زمینه تولید این محصولات در میان سرمایه گذاران بسیار محبوبیت پیدا کرده است و تردیدی وجود ندارد که سطح کیفی تولیدات داخلی در سطحی است که افراد بسیاری طرفدار آن ها شوند ولی شاید سوال پیش بیاید که چرا پیروزی شرکت های سایر کشور ها را در این حوزه ندارند؟ نسبت به پیشنهادات و نظرات متخصصان می توان به آسانی متوجه شد از آنجایی که مصرف کنندگان از مارک های آرایشی و بهداشتی داخلی شناخت کمی دارند باعث شده برندهای ایرانی سرشناس نشده و به موفقیت های بالا دست پیدا نکنند. برترین گروه تجاری برای تاسیس شرکت آرایشی و بهداشتی،  دو نوع شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود است.

شرکت های داخلی از گرایشی نو در بازاریابی بهرمند شوند و بتوانند توسط ایده ها و نوآوری های گوناگون و توسط اسباب ارتباط جمعی و شبکه های مجازی و سایر روش های بازار یابی لوازم خود را به اکثر مصرف کنندگان معرفی کنند ولی به منظور تبلیغات هم به ریشه قوی به اسم برند و یا نشان تجاری احتیاج است.

شاید ثبت نشان تجاری در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور ما چند سالی باشد که اوضاعش رو به سامان باشد اما درکل زیاد معروف نیست درصورتی که اکثر مصرف کنندگان این محصولات فقط با شناخت علامت تجاری محصولات به آن ها وفادارند و مشتری همیشگی شرکت خواهند شد.

لذا ثبت برند آرایشی و بهداشتی به منظور پیروز شدن در زمینه بازار یابی شرکت، حکم ابزاری پرکاربرد و قوی و بنیان اساسی برای میزان فروش محصولات شرکت ها را دارد.

بدیهی است که ثبت برند محصولات بهداشتی ضروری است زیرا این محصولات مستقیما با پوست در تماس هستند لذا سازمان هایی که می خواهند در زمینه آرایشی و بهداشتی فعالیت کنند باید علاوه بر اینکه مجوز فعالیت خود را از وزارت عذا و دارو اخذ کنند در حین فعالیت هم برند خود را ثبت کنند زیرا بدون ثبت برند مجاز به ثبت فروش محصولاتی که با پوست در ارتباطند نیستند و اگر تولید کننده اقدام به فروش آن ها کند، تبعات بسیاری به همراه دارد.

ثبت برند بهداشتی

ثبت علامت تجاری آرایشی و بهداشتی وسیله ای را به سازمان ها می دهد که انحصارا برای خود آن هاست و فردی جز آن ها نمی تواند از آن استفاده نماید. این برند روی محصولات بهداشتی شما درج می شود، بعد شما آن را در بازار هدف معرفی می کنید و اگر مشتریان از سطح کیفی بالای لوازم شما آگاه شوند، مشتری همیشگی شما خواهند شد.

ممکن است تصور کنید بدون ثبت برند بهداشتی نیزمی توان این امر را انجام داد. بله کاملا صحیح است ولی مطمئنید که به جز شما شخص دیگری از نام و علامت تجاری شما برای فروش لوازم آرایشی بی کیفیت خود سواستفاده نخواهد کرد؟ آیا درصورتی که شخصی از علامت تجاری شما سواستفاده نماید می توانید ضرری به که به شما وارد می شود را به ویژه اگر آسیب رسان بازار شما باشد، طرح دعوی کنید و آیا حمایت کننده ای دارید؟

یقینا پاسخ منفی است.

بویژه درصورتی که برندتان در گام رسیدن به سود باشد باید هرلحظه منتظر سواستفاده های مختلف از برند باشید.

اما درصورتی که برند به ثبت رسیده باشد شما به آسانی از امتیازات خود دفاع می کنید.

زمانی که برند بهداشتی شما به ثبت رسیده باشد و رسما مالکیت آن با شما باشد
و فردی بخواهد از علامت شما استفاده کند باید از شما مجوز دریافت کند.

در مجموع به منظور رقابت داخلی و خارجی، ثبت برند نقش پررنگی دارد. درضمن حمایت از تولیدات داخلی و تقاضای مردم به منظور استفاده از لوازم ایرانی با علامت تجاری شما که ایرانی بودن ان تایید شده، تحقق پیدا می کند و همچنین مشتریان به علت راحتی دسترسی به شما و تولیداتتان، اطمینان بیشتری خواهند داشت.

ضمنا در نظر داشته باشید، دریافت مجوز از اداره بهداشت فقط با داشتن سند ثبت برند امکانپذیر است.

ضوابط و مدارک لازم برای ثبت برند بهداشتی

  • تحویل برگه های ثبت سفارش
  • عرضه اصل فرمولاسیون، با محصول، مهمور و امضا شده، شامل موارد پایین است:
  • درج نوع و کد استاندارد استفاده شده در تولید محصول
  • شامل همه اطلاعات علمی لازم و مورخ  جدید امکان صدور می باشد.
  • تحویل اصل فرم مربوطه با امضا سازندگان
  • تحویل اصل گواهی بهداشت و امکان مصرف در کشور پایه با تایید سفارت جمهوری اسلامی
  • اسم و تمام اطلاعات محصول به همراه شناسه سری ساخت
  • کد و تاریخ فاکتور
  • هر بخش از  کالاهای وارد شده، دارای اطلاعات  و شاخصه های فارسی باشد
  • تاریخ ساخت و تاریخ منقضی شدن محصول، سری ساخت، کشور سازنده، فرمولاسیون، در صورت نیاز و ضرورت طریقه مصرف.

مدارک موردنیاز برای ثبت برند بهداشتی

شخص حقیقی:

  • کپی مدارک شناسایی متقاضی
  • کپی کارت بازرگانی(اگر برند از حروف لاتین باشد) اگر ریشه فارسی داشته باشد، کارت بازرگانی نیاز نیست.
  • کپی جواز فعالیت
    (مجوز ثبت، پروانه بهره برداری، پروانه تولید، مجوز کسب یا کارت بازرگانی)

شخص حقوقی:

  • کپی مدارک شناسایی متقاضی
  • کپی آگهی ثبت آخرین تغییرات شرکت در روزنامه ی رسمی (تاریخ آخرین تغییرات حداکثر دوسال است)
  • کپی جواز فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی(اگر برند از حروف لاتین باشد) اگر ریشه فارسی داشته باشد، کارت بازرگانی نیاز نیست.

فرایند ثبت برند بهداشتی

بعد از انتخاب علامت تجاری با قوانین مشخص شده، باید برند را به ثبت رساند.

به منظور ثبت برند در کشور ما باید بررسی کرد و استعلام گرفت تا عین برند یا شبیه آن قبلا ثبت نشده باشد.

به منظور ثبت برند باید به سازمان مالکیت معنوی مراجعه شود که در تهران قرار دارد. در این سازمان مدارک و اظهارنامه ثبت علامت تجاری را تحویل می دهید و هزینه های ثبت را پرداخت می کنید. بعد تقاضای شما مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در اکثر مواقع برند به علت اینکه فاقد شرایط موردنیاز برای ثبت است همان ابتدا تایید نشده و برگشت داده می شود. زیرا برند یا فاقد استاندارد های مقرر است و یا کپی و مشابه علامت تجاری داخلی و یا خارجی است و اغلب مسائلی را همراه دارد.

بهترین روش این است که پیش از ثبت برند بهداشتی حتما استعلام بگیرید. روش های بسیاری برای استعلام برند وجود دارد اما به همه آن ها نمی توان اعتماد کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم جهت ثبت برند بهداشتی خود با متخصصان موسسه حقوقی آگاه ثبت در تماس باشید. شناخت ضوابط منحصربه فرد و مختص ثبت برند های گوناگون و طبقات برند به تخصص چندین ساله احتیاج دارد. ما سالیان سال است به انجام این امور مشغولیم و به درستی متوجه موقعیت شما را برای ثبت برند مدنظرتان هستیم. بنابراین می توانید روی تجربه و آگاهی کارشناسان آگاه ثبت حساب کنید.

دیدگاه خود را بنویسید