تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

آموزش ثبت شرکت

آموزش ثبت شرکت در مجموعه آگاه ثبت انجام می شود.

در این مطلب قصد داریم تا آموزش ثبت شرکت را برایتان توضیح دهیم. در حال حاضر با توجه به سیاست های اقتصادی هر کشوری برای توسعه اقتصاد کشور لازم است که فعالیت های تجاری در کشور بیشتر شود و در این راه موسسات و شرکت های ثبت نقش موثری در راه اندازی شرکت ها دارند. در بیشتر مواقع ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی نیز انجام می شود.

با تو جه به ماده ۲۰ قانون تجارت شرکت های تجاری به ۷ دسته تقسیم می شوند:

۱- شرکت های سهامی

۲- شرکت با مسئولیت محدود

۳- تضامنی

۴- مختلط سهامی

۵- مختلط غیر سهامی

۶- شرکت نسبی

۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف

 شرکت سهامی

شرکت سهامی به شرکت هایی گفته می شود که سرمایه آن ها به سهام تقسیم می شود. در این شرکت ها تعداد شرکا نباید از ۳ نفر کمتر باشد. برای تشکیل شرکت سهامی زمانی که ۲ یا چند نفر قصد و نیتشان از تشکیل شرکت مشخص شد، با توجه به توانایی های خود مانند سرمایه و دارایی ها و همچنین تخصص و ارتباطات را در کنار هم قرار داده و از آن ها در جهت دستیابی به سود و منفعت استفاده می کنند. این توانایی ها باید در قالب یک قرارداد بین افراد شرکت تعریف شود که این کار از اولین اقدامات ثبت شرکت می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت ها، شرکت هایی هستند که بین ۲ یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل می شوند. در شرکت با مسئولیت محدود هر یک از شرکا فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند.

شرکت تضامنی

به شرکت هایی گفته می شود که بین ۲ یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. در شرکت های تضامنی در صورتی که دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئول پرداخت کلیه قروض شرکت است.

شرکت مختلط غیر سهامی

به شرکت هایی که برای امور تجارتی بین یک یا چند نفر تحت اسم مخصوصی با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود گفته می شود. در شرکت مختلط غیر سهامی کسی که فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت گذاشته یا بایستی بگذارد شریک با مسئولیت محدود گفته می شود.

شرکت مختلط سهامی

به شرکتی که تحت اسم مخصوصی بین عده ای شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل شود شرکت مختلط سهامی می گویند. در این شرکت ها شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهامی است و مسئولیت آن ها تا میزان همان سرمایه ای است که در شرکت دارند.

شرکت نسبی

به شرکتی که برای امور تجاری تحت اسم مخصوص بین ۲ یا چند نفر تشکیل می شود و مسئولیت هر یک از شرکا به اندازه سرمایه ای است که در شرکت دارند.

شرکت تعاونی تولید و مصرف

به شرکتی که بین عده ای از ارباب حرف تشکیل و شرکا مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیا یا اجناس به کار می برند شرکت تعاونی تولید گفته می شود.
برای ثبت هر کدام از شرکت های مورد نظر می توانید جهت راهنمای ثبت شرکت به سامانه ثبت شرکت مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات به صورت کامل توسط متقاضی سامانه تایید پذیرش را به متقاضی نشان می دهد که باید به دقت مطالعه شود.
در صورت تایید نام، متقاضی تا ۳ ماه فرصت دارد در خصوص نام پیشنهادی، مدارک خود را از قبیل اساسنامه، از طریق سایت تهیه و صورت جلسات مورد نیاز را تشکیل دهد و پس از اخذ مجوز و افتتاح حساب و مجوز از بانک ار طریق سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات لازم ارسال مدارک از طریق پست اقدام نماید.در صورت بروز مشکل مدارک برگشت خورده و در سامانه قید می شود تا رفع اصلاحیه صورت گیرد و یا در صورت تایید از طریقه پیامک به متقاضی اعلام خواهد شد.امیدواریم توانسته باشیم آموزش ثبت شرکت را در این پست برای شما بیان کرده باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید