تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

چرا شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟

چرا شرکت سهامی خاص ثبت کنیم

چرا شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟

ماهیت این نوع شرکت بازرگانی است و از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی، اخذ نمایندگی‌های معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده‌های سطح بالا مناسب است. سرمایه در این نوع از شرکت‌ها به سهام تقسیم می‌شود. سهام شرکت‌های سهامی خاص در بورس اوراق بهادار قابل خرید و فروش نیست اما توسط افراد به سهولت قابل معامله می‌باشد. در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص، برخلاف شرکت با مسئولیت محدود باید تمامی سرمایه آن در هنگام تاسیس توسط موسسین آن تامین و قسمتی از سرمایه در بانک سپرده‌گذاری شود. شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن در موقع تاسیس منحصرا بوسیله موسسین تامین می گردد.

در شرکت‌های سهامی خاص، همانند شرکت با مسئولیت محدود و بر خلاف  شرکت تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی و زیان های شرکت محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف کنند.

شرکت های سهامی خاص نسبت مسئولیت محدود دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرادی که امور بازرگانی، عمرانی، شرکت های بیمه، تولیدی و… انجام میدهند مناسب است.

چرا شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟

اخذ وام برای شرکت های سهامی خاص بسیار راحت تر بوده و معمولا تا سقف ده برابر سرمایه شرکت امکان اخذ وام و اعتبارات از بانک ها یا موسسات مالی امکانپذیر است.

دیدگاه خود را بنویسید