تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت غذایی

ثبت شرکت غذایی

ثبت شرکت غذایی

ثبت شرکت غذایی را باید یکی از پیچیده ترین و دقیق ترین فعالیت های موسسه آگاه ثبت دانست;  برخلاف بسیاری از انواع دیگر شرکت‌ها، شما برای ثبت شرکت غذایی به مجوز از دیگر سازمان ها و نهاد ها نیاز دارید;  این بدین معنی است که شما با مراجعی به جز اداره ثبت سر و کار خواهید داشت;  شما برای ثبت این نوع شرکت به مجوز از اداره مواد غذایی و بهداشتی نیاز دارید;  این اداره زیر مجموعه اداره کل نظارت بر مواد غذایی است;  ثبت شرکت غذایی با توجه به حساسیت آن، که با سلامت جامعه در ارتباط است، سختی و پیچیدگی های خود را دارد، ما سعی کرده ایم تجربه چندین ساله کارشناسان مجرب آگاه ثبت را بسیار شفاف و کاربردی براش شما توضیح بدهیم.

البته مجوزهای فوق بعد از ثبت شرکت نیز قابل دریافت هست و کارشناسان مجرب آگاه ثبت، بدون نیاز به مجوز توانایی تنظیم اساسنامه و درج موضوع در زمینه مواد غذایی را خواهند داشت.

همچنین در هر وقت اراده کنید کارشناسان ما آماده پاسخ گویی به شما هستند;  با ما همراه باشید در راهنمای جامع ثبت شرکت غذایی;

شما در ابتدا باید دسته بندی را برای ثبت شرکت غذایی خود مشخص کنید;  دسته بندی ها به شکل زیر است:

گروه مواد اولیه: شامل بسته بندی ، افزودنیها و… .
گروه روغن: شامل فرآورده های آردی، شیرینی، شکلات و غلات.
گروه لبنیات: شامل کنسروهای گوشتی، فراورده های گوشتی و عسل.
گروه آبمیوه :شامل انواع آبمیوه ، نکتار ، پوره ، کنسانتره ، نوشابه  و نوشیدنی ها.
گروه خشکبار: ادویه، کنسروهای غیرگوشتی و محصولات و فرآورده های کشاورزی و چای.
گروه ثبت و ورود: ویژه واردات محصولات غذایی.

سپس باید نسبت به اخذ پروانه ها و مجوزهای لازم از اداره مواد غذایی اقدام کنید. تیم مجرب آگاه‌ ثبت با تجربه چندین ساله آماده خدمت رسانی در زمینه ثبت شرکت مواد غذایی است. در زیر جامع ترین شیوه را برای شما توضیح داده ایم;  این توضیح شامل پروانه‌ها، مجوزها و انواع تعاریف مورد نیاز شماست;

تعاریف

مجوز بهداشتی: پروانه‌ ای است که به شما مجوز تولید، بهره‌برداری و راه اندازی را میدهد.

پروانه تاسیس: مجوزی است که  توسط وزارت صنعت و معدن صادر می گردد.

پروانه ساخت: پروانه‌ای است که شامل فرمول غذایی میشود. این پروانه توسط اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی صادر میگردد.

پروانه مسئول فنی: پس از بررسی مدرک تحصیلی فرد این پروانه صادر میگردد. این مرحله از ثبت شرکت غذایی جهت معرفی مسئول نظارت بر تولید است.

پروانه بهره برداری: در صورت داشتن تجهیزات لازم و امکانات مورد نیاز جهت ثبت شرکت مواد غذایی، این پروانه صادر میگردد.

مجوز ورود کالا: این مجوز جهت موافقت اولیه جهت ورود آن کالا به کشور صادر میگردد.

نحوه دریافت هر کدام از این پروانه ها به چه شکل است؟

پروانه تاسیس: پروانه تاسیس کارگاه یا سوله و کارخانه مشمول قانون یادشده براساس پروانه های بهره برداری یا کارت شناسایی که از طرف وزارت صنایع ویا جهاد سازندگی صادر گردیده و تصویر برابر اصل شده آن همراه با سایر مدارک (دارا بودن زمین در شهرکهای صنعتی برابر دستورالعملهای صادره از طرف کل نظارت برمواد غذایی وبهداشتی ) به این اداره کل ارسال میشود و پس از بررسی وتائید صادر میگردد.

پروانه بهره برداری: پس از صدور پروانه تاسیس، در صورت تایید بخش فنی اداره کل نظارت بر مواد غذایی و وزارت صنعت و معدن، این پروانه صادر میشود.

پروانه مسئول فنی: پس از تطبیق مدارک تحصیلی فرد مورد نظر صادر خواهد شد;

پروانه ساخت: برای صدور پروانه ساخت، محصول بایستی از نظر فنی وبهداشتی مورد تائید باشد;  فرمول ساخت با استانداردهای وضوابط مربوطه مطابقت داشته باشد;  همچنین نمونه محصول مورد تائید آزمایشگاه قرار گرفته باشد;  نکته حائز اهمیت در روند ثبت شرکت غذایی این است که مدت پروانه ساخت 5 ساله است;

مجوز چاپ برچسب: برای آن دسته از واحدهای تولیدی یا شرکت های غذایی است که پروانه های فوق را دریافت کرده اند و شامل موارد زیر میشود:

نام و آدرس شرکت سازنده

نام محصول

شماره پروانه ساخت

سری ساخت

تاریخ ساخت و انقضا

عبارت ساخت ایران

اینها همگی کلیات اطلاعاتی بود که شما برای ثبت شرکت غذایی خود به آنها نیاز دارید;  کارشناسان آگاه ثبت آماده هستند که با کمترین قیمت و با خدماتی ارزشمند شما را در این راه پر و پیچ و خم یاری کنند;  بدون شک، در این راه همراه داشتن مشاورانی خبره به شما کمک خواهد کرد;

دیدگاه خود را بنویسید