تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در پیشوا

ثبت شرکت در پیشوا

در این مقاله قصد داریم ثبت شرکت در پیشوا را بررسی کنیم به همین دلیل لازم دانستیم ابتدا به صورت مختصر به معرفی این شهرستان جهت داشتن انتخابی مناسب برای ثبت شرکت در پیشوا بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شهرستان پیشوا که تا سال ۱۳۸۹ بخشی از ورامین بود و در همان سال به شهرستان تبدیل شد اکنون یکی از شهرستان های مستقل استان تهران محسوب می شود که جمعیتی بالغ بر ۸۶۶۰۱ نفر دارد. شهرستان پیشوا جزو شهر های کم جمعیت استان تهران محسوب می شود و دلیل آن نیز مهاجرت کم به این شهرستان است. شغل اصلی ساکنین این شهرستان دامپروری و کشاورزی است همچنین به عنوان دومین تولید کننده گوشت قرمز و شیر نیز شناخته می شوند. لازم به ذکر است به دلیل وجود شهرک صنعتی و همچین مجاورت با ایستگاه راه آهن امتیازات زیادی همچون سرمایه گذاری و جذب سرمایه را به خود اختصاص داده است.

ثبت شرکت در پیشوا

نکاتی که قبل از ثبت شرکت در پیشوا باید بدانید:

  • طبق قانون تجارت شرکت زمانی معنا و مفهوم خاصی پیدا می کند که به ثبت برسد.
  • زمانی شرکت ثبت می شود که حداقل دو نفر شریک برای شراکت و همچنین مبلغی معادل ۱۰۰۰۰۰۰ ریال در میان باشد.
  • شاید در ابتدا یک شرکت بسیار ضعیف با آینده مبهم به نظر بیاید اما فراموش نکنید که این شرکت می تواند در آینده بسیار قدرتمند عمل کرده و سودی کلان به سویش روانه شود پس همیشه نسبت به آینده شرکت تصمیم گیری کنید نه حال و وضعیت کنونی
  • همیشه به این مسئله توجه کنید که شاید در هنگام ثبت شرکت داشتن ۱ سهم بسیار نا چیز باشد اما در آینده همان یک سهم می تواند دارای ارزش بسیار زیادی شود که می تواند در تصمیم گیری ها و میزان سود شرکا بسیار تاثیر داشته باشد.

انواع ثبت شرکت در پیشوا

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت تعاونی

در این مقاله قصد داریم دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در پیشوا که بیشترین  آمار ثبت شرکت را در این شهر به خود اختصاص داده اند، بررسی کنیم.

ثبت شرکت سهامی خاص در پیشوا

شرکتی را شرکت سهامی خاص می گویند که تمام سرمایه اولیه اش منحصرا توسط موسسان شرکت تامین می شود. حداقل اعضای مورد نیاز جهت تشکیل شرکت سهامی خاص ۳ نفر است همچنین دو نفر نیز به عنوان بازرسین شرکت باید انتخاب شوند (انتخاب بازرس در شرکت سهامی خاص الزامی است و نداشتن نسبت فامیلی و تشابه فامیلی بازرسین با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره جزو نکات مربوط به انتخاب بازرسین در شرکت سهامی خاص است). حداقل سرمایه جهت تشکیل شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است که این سرمایه به بخش های کوچکی به نام سهام تقسیم شده و بخشی از این سرمایه (حداقل ۳۵%) در حساب شرکت در حال تاسیس سپرده گذاری می شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در پیشوا

  1. ارائه دو برگ از اظهارنامه شرکت
  2. ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت
  3. ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسان شرکت
  4. ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضا هیات مدیره و بازرسان شرکت
  5. ارئه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسان شرکت و همچنین ارائه صورت جلسه اعضا هیات مدیره شرکت
  6. ارائه اصل مجوز در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد.
  7. ارائه اصل وکالتنامه دادگستری و ارائه کپی برابر اصل شده وکالتنامه در صورتی که امور مربوط به ثبت توسط وکیل پیگیری می شود.
  8. ارائه تعهد نامه همه اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه و همچنین عدم محدودیت های قانونی جهت قبول سمت و عضویت در هیات مدیره و همچنین قبول سمت بازرسی شرکت
  9. ارائه گواهی پرداخت حداقل ۳۵% از سرمایه به حساب شرکت در حال تاسیس

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در پیشوا

شرکتی با مسئولیت محدود نامیده می شود که جهت انجام امور تجاری تشکیل شده و در آن سرمایه به سهام تقسم نمی شود و هریک ازشرکا تنها به میزان سرمایه خود در شرکت در قبال تعهدات و قروض شرکت مسئول خواهند بود. شرکت با مسئولیت محدود برای اموری همچون فعالیت های بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و… بسیار مناسب می باشد. نکته قابل توجه و مهم در شرکت با مسئولیت محدود این است که نقل و انتقال سهم الشرکه به صورت آزادانه امکان پذیر نیست. حداقل اعضای مورد نیاز جهت تشکیل شرکت ۲ نفر است و میزان سرمایه اولیه آن نیز یک میلیون ریال است که تمام آن را در اختیار مدیرعامل شرکت قرار می دهند و مدیر عامل نیز اقرار نامه ای مبنی بر دریافت تمام سرمایه امضا می کند. در شرکت با مسئولیت محدود انتخاب بازرس اختیاری است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در پیشوا

  1. ارائه دو برگ از تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود
  2. ارائه دو برگ از شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود
  3. ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت
  4. ارائه کپی برابر اصل شده مدارک هویتی تمام شرکا شرکت
  5. ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کلیه اعضا هیات مدیره شرکت
  6. ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسان شرکت
  7. ارائه دو نسخه از صورت جلسه اعضا هیات مدیره
  8. ارائه مجوز در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد.
  9. ارائه تعهد نامه کلیه اعضا هیات مدیره مبنی بر عدم سوء پیشینه و همچنین عدم محدودیت در قبول سمت در هیات مدیره

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید