تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در هشترود

ثبت شرکت در هشترود

قبل از بررسی ثبت شرکت در هشترود، به معرفی مختصر این شهرستان می پردازیم. شهرستان هشترود یکی از شهرستان های واقع در جنوب شرقی شهر تبریز است و همچنین در ۶۵ کلیومتری شهر میانه است. این شهرستان به دلیل اینکه در دامنه های سهند واقع شده است زمستان های بسیار سرد و سخت دارد و در تابستان، هوای آن بسیار مطلوب و معتدل است. شهرستان هشترود از زمان های قدیم به عنوان مرکز مهم تولید غلات در استان آذربایجان شرقی شناخته می شد.

جاذبه های تاریخی شهر هشترود

از آثار تاریخی این شهر می توان به قلعه ضحاک که مربوط به دوره اشکانیان است و بزرگترین محوطه ی باستانی آذربایجان شرقی است، اشاره کرد. همچنین مسجد جامع هشترود، بقعه بایزید، چشمه اسرار آمیز پیرسقا از مجموعه آثار تاریخی این شهرستان هستند. جمعیت این شهرستان ۱٫۶ درصد از جمعیت استان آذربایجان شرقی را در بر می گیرد. در این منطقه ۱۰ معدن استخراج سنگ گچ، مرمر و سنگ نمک وجود دارد. با انجام سرمایه گذاری در طرح آب و خاک می توان به فعالیت های کشاورزی و همچنین باغداری شهرستان هشترود رونق بخشید.

ثبت شرکت در هشترود

امروزه به دلیل پیشرفت و گسترش امور تجاری، فعالان اقتصادی در عرصه تجارت توجه به خصوصی به ثبت شرکت دارند. تاجران و فعالان اقتصادی هشترود نیز از این قائده مستثنا نیستند و با به ثبت رساندن شرکت در هشترود به ارزش و اعتبار فعالیت و تجارت خود می افزایند. در میان قالب های ثبت شرکت در هشترود، ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص کاربرد بیشتری دارد.

مزایای ثبت شرکت در هشترود

  • تقسیم درست سود بین شرکا:

یکی از مشکلاتی که شرکا در همه تجارت ها با آن برخورد می کنند، مساله تقسیم سود است که در بیشتر اوقات، این کار به درستی انجام نمی شود و گاهی باعث بر هم زدن شراکت می شود. اما با ثبت شرکت، تمامی مسائل، شروط، اساسنامه شرکت و… ذکر می شود و بر اساس مدارک موثق، دیگر در هنگام تقسیم سود، شرکا دچار مشکل نمی شوند. به بیان دیگر از همان ابتدای ثبت شرکت تکلیف شرکا در شراکت و همچنین مسئولیت هر کدام در قبال شرکت مشخص می شود.

 

  • رسمیت بخشیدن به کسب و کار و تجارت خود:

جلوه حقوقی و رسمی به شرکت دادن یعنی چه؟

با ذکر مثالی به درستی این موضوع را درک خواهید کرد. به طور مثال شما قصد دارید برای عقد قرار داد با سایر شرکت ها و مجموعه های دولتی و غیر دولتی وارد مذاکره شوید، اما حقیقت ماجرا این است که شما در معرفی کسب و کار خود دچار مشکل خواهید شد. در صورت نبود شرکت، خود و کسب و کارتان را با چه عنوانی معرفی می کنید؟ و یا مجموعه ای که با شما وارد مذاکره می شود شما را چگونه بشناسد؟

 

  • مزیت دیگر ثبت شرکت جلب اعتماد شرکت ها و مجموعه های تجاری است.

امروزه شرکت ها به ندرت راضی به مذاکره با اشخاص حقیقی می شوند و دلیل آن هم این است که به سختی می توانند برای محول کردن کار ها به شخصی حقیقی اعتماد کنند.

 در ادامه مزیت فوق، می توان گفت با ثبت شرکت به راحتی می توان وارد مزایده با دیگر شرکت ها شد که این امر برای شرکت بسیار مفید و سود آور است.

چرا شرکت ثبت نکنیم؟

البته با وجود مزایای ثبت شرکت، افرادی نیز هستند که به دلایلی از به ثبت رساندن شرکتشان خودداری می کنند. در ادامه عواملی که مانع ثبت شرکت توسط افراد می شود را بررسی می کنیم.

هنگام رسمی کردن و ثبت شرکت خود باید شرکتتان را به سازمان دارایی معرفی کنید. و شما باید سالانه از سود خالص باقی مانده، درصدی را برای مالیات شرکت خود به اداره مالیات پرداخت کنید. در بیشتر مواقع افراد بخاطر ترس از پرداخت مالیات، از به ثبت رساندن شرکت خود امتناع می کنند که پرداخت مالیات نمی تواند دلیل خوبی برای محروم کردن خود از مزایای فوق العاده ی ثبت شرکت باشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در هشترود

 شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که تعداد شرکا باید دو نفر و یا بیشتر باشد، کسانی می خواهند شرکت بازرگانی را به ثبت برسانند این نوع شرکت را انتخاب می کنند. در شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت هیات مدیره محدودیت زمانی ندارد مگر این که در اساسنامه شرکت ذکر شده باشد. مسئولیت سهامداران در این شرکت به میزان سرمایه آن ها است.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت در هشترود

  • سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در هشترود می تواند ۱۰۰۰۰۰۰ ریال و یا بیشتر باشد. به این نکته توجه شود که حداقل سرمایه ۱۰۰۰۰۰ تومان است و هرچه قدر سرمایه اولیه بیشتر باشد حق الثبت نیز بیشتر می شود.
  • افتتاح حساب، می تواند بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام گیرد.
  • برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در هشترود باید حداقل تعداد شرکا دو نفر باشد و همچنین شرکا می توانند با یک دیگر نسبت فامیلی داشته باشند.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در هشترود

  1. تهیه مدارک اولیه جهت ثبت شرکت در هشترود
  2. انتخاب نام شرکت (در نام شرکت نباید نام هیچ کدام از شرکا ذکر شود)
  3. ارائه مدارک به ثبت شرکت ها
  4. دریافت آگهی روزنامه رسمی
  5. درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار
  6. دریافت پلمپ دفتر های روزنامه برای کار های حسابداری

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در هشترود

  • ارائه مدارک هویتی اعضا هیات مدیره
  • اخذ گواهی سوء پیشینه از پلیس ۱۰+

 

ثبت شرکت سهامی خاص در هشترود

 ثبت شرکت سهامی خاص در این شهرستان اعتبار بیشتری نسبت به دیگر قالب های ثبت شرکت در هشترود را دارد. در ثبت شرکت سهامی خاص می تواند ۵ نفر و یا بیشتر باشد. سمت هایی از قبیل مدیرعامل و رئیس هیات مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص الزامی است. این شرکت ها در مزایده ها و مناقصه ها شانس بیشتری برای انتخاب توسط شرکت های عمرانی را دارند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در هشترود

  • دریافت گواهی سوء پیشینه اعضا هیات مدیره
  • ارائه مدارک شناسایی هیات مدیره و بازرسین
  • ارائه ۵ نام پیشنهادی برای شرکت (به ترتیب اولویت)
  • ارائه صورت جلسه مجمع هیات مدیره
  • اساسنامه شرکت
  • شرکت نامه شرکت

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورتیکه از مطلب رضایت داشتید، لطفا در زیر همین مطلب امتیاز خود را ثبت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید