تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در هامون

ثبت شرکت در هامون

ثبت شرکت در هامون در دنیای امروزه موردی است که بسیار به آن پرداخته میشود پس ما نیز به این مورد خواهیم پرداخت.شهر هامون کی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در شمال شرق استان است. مرکز این شهرستان شهر محمدآباد است که جمعیتی بالغ بر ۲۶۸۱نفر(۱۳۹۰)است طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۵) جمعیت این شهرستان ۴۱٫۰۱۷ نفر (در ۱۱٫۳۸۰ خانوار) بوده‌است  و مساحتی معادل ۴۹۸۷ کیلو متر مربع است.این شهر با داشتن هتل ها و خانه های سنتی و بوم های تفریحی و گردشگری نقش مهمی در جذب گردشگر دارند.

 

فرایند ثبت شرکت و مزایای آن

ثبت شرکت با مشارکت بین دو یا چند نفر برای رسیدن به سود بیشتر و اهداف مشترکشان تاسیس می گردد جرات می توان ادعا کرد که بهترین روش برای به دست آوردن سود های گسترده تر و بیشتر و همچنین پیشبرد اهداف خردتر به سمت اهداف کلان تر و با ارزش تر و رسیدن به مدارج بالاتر ، ثبت یک شرکت یا موسسه تجاری و یا غیر تجاری می باشد .

از دیگر فواید ثبت شرکت می توان به بالا رفتن کیفیت محصولات و خدمات شرکت ها به دلیل رقابت و تلاشی که برای داشتن بازار های بیشتر دارند اشاره نمود. طبیعی است که شرکت ها برای اینکه بتوانند مشتری بیشتری داشته باشند باید بتوانند برندی قوی تر در جامعه داشته باشند و برند این شرکت ها با کیفیت و کمیت مناسبی مطرح خواهد شد.ه دلیل اعتبار رسمی و حقوقی شرکت ها، امکان استفاده از تسهیلات و وام های بانکی و موسسات حقوقی برای آن ها بسیار راحت تر است.

در حقیقت شرکت ها به دلیل داشتن اعتبار حقوقی می توانند وام های بیشتری را با شرایط بهتری دریافت نموده و در جهت توسعه و پیشرفت فعالیت خود و کشور مورد استفاده و بهره برداری قرار دهند همچنین  بیشتر مورد توجه قرار گرفته و اعتبار بیشتری دارند. این افراد با ثبت فعالیت خود به صورت قانونی و با قرار گرفتن در روال قانونی یک شراکت عملا خود را باور می کنند که مشتریان و جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ثبت شرکت سهامی خاص

این شرکت تمامی سرمایه اش توسط مسئولین تامین می گردد.

مردم نقشی در تاسیس آن ندارند در شرکت سهامی خاص مجمع عمومی موسس وجود ندارد.

تعداد شرکای آن کمتر از شرکت سهامی عام است شرکت های سهامی خاص، به طور کلی محدودیتی برای فعالیت ندارند و قانونگذار شرکت سهامی را هر چند فعالیت آن تجاری نباشد شرکت بازرگانی و تجاری محسوب می نماید این شرکت نسبت به سرمایه ی هر فرد مسئولیت تقسیم میشود. از مزایای این شرکت می توان به تجمع سرمایه های کوچک , سهولت نقل و انتقال سهام , تعیین هیات مدیره در شرکت های سهامی , محدودیت مسئولیت سهامداران در شرکت های سهامی اشاره کرد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

از رایج ترین نوع شرکت می باشد که برای انجام امور تجاری تاسیس می شود.

بیشتر فضایی خانواده ای و دوستانه دارد،در واقع بین این افراد تشکیل میشود.

هر یک از شرکاء این شرکت بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد.

فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

مزایا شرکت با مسئولیت محدود این است که می تواند تنها با حضور ۲ شریک هم تشکیل گردد.

حداقل سرمایه برای این نوع شرکت پیش بینی نشده است.

برخلاف شرکت های سهامی عام و خاص , در شرکت با مسئولیت محدود یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیر موظف ممکن است از خارج از شرکا هم باشند برای مدت محدود یا نامحدود اداره شرکت را بر عهده می گیرند.

 

ثبت شرکت تضامنی

این شرکت تحت نام مخصوص برای کارهای تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می گردد.

اگر قروضی برای شرکت به وجود آید تمام سهامداران وظیفه پرداخت آن به اندازه ی سهام خود را دارند.

 

ثبت شرکت مختلط سهامی

این شرکت بین تعدادی شریک سهامی و تعدادی شریک ضامن تشکیل می شود.

به گونه ی که تمام قروض و ورشکستگی شرکت به شریک ضامن مربوط خواهد شد چون سرمایه او به صورت سرمایه در نیامده است. در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. و باید نام یکی از شرکا با نام شرکت ذکر شود

 

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود سهامدار ضامن مسئول کلیه ی قروض است و سهامداران دیگر به اندازه سهام خود قروض را پرداخت می کنند و مانند شرکت مختلط سهامی ذکر نام یک سهامدار همراه شرکت لازم است.

انتخاب نام شرکت

نام شرکت یکی از مراحل ثبت شرکت است که دقت بالایی می خواهد.

اداره ثبت شرکتها نام درخواستی شما را به بقیه شرکت های موجود بررسی می کند که نام مشابه شرکت دیگری را انتخاب نکرده باشید. شما باید ۵ نام که مربوط به فعالیت شرکت تان است انتخاب کنید تا آنها مطابق قوانین و مقررات یکی از آنها را برای شما تایید نمایند اما باید دقت داشته باشید نام های انتخابی شما فارسی باشید و از ۵ حروف بیشتر نباشد تا بتوانید آن را تایید نمایید.

 

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید