تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در میاندوآب

ثبت شرکت در میاندوآب

جهت دانستن نحوه ی ثبت شرکت در میاندوآب، آشنایی کلی با موقعیت این شهرستان نیاز است.

شهرستان میاندوآب بین شهرهای بوکان، ملکان، مهاباد و شاهیندژ قرار دارد و در واقع این شهر پل ارتباطی بین استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان محسوب می شود. مساحت میاندوآب بیش از ۲ هزار کیلومتر مربع است. جمعیت شهرستان میاندوآب بیش از ۲۳۹ هزار نفر است.

موقعیت جغرافیایی شهر میاندوآب

این شهرستان در طول مدار جغرافیایی ۴۶درجه و ۶ دقیقه‌ ی شرقی از نصف‌النهار گرینویچ و در مدار عرضی ۳۶ درجه و ۵۸ دقیقه ی شمالی از خط استوا است، همچنین این شهرستان با ارتفاع ۱۳۱۴ متر از سطح دریا قرار دارد، میاندوآب همان طور که از عنوان شهرستان مشخص است، به دلیل اینکه در میان دو رودخانه ی زرینه رود و سیمینه رود است، به این عنوان، نامگذاری شده است.

فعالیت های عمده ی میاندوآب فعالیت های کشاورزی و تا اندازه‌ای صنعتی است.

انواع ثبت شرکت در میاندوآب:

  • شرکت های سهامی که به نوع سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می شود.
  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های مختلط که به دو نوع مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی تقسیم می شود
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت های نسبی
  • شرکت های تعاونی تولید و مصرف

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در میاندوآب

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی شریک ها
  • گواهی عدم سوءپیشینه همه ی اعضای شرکت و اعضای هیات مدیره
  • دو نسخه از برگه های تقاضانامه ثبت شرکت در میاندوآب ازنوع با مسئولیت محدود
  • دو نسخه از برگه های شرکتنامه ثبت شرکت در میاندوآب ازنوع با مسئولیت محدود
  • دو نسخه اساسنامه ثبت شرکت در میاندوآب ازنوع با مسئولیت محدود
  • دو نسخه صورتجلسه ثبت شرکت در میاندوآب( جلسه ی جمع عمومی موسسین و هیات مدیره)
  • تهیه ی مجوز فعالیت تجاری در صورتی که نیاز به مجوز باشد.

مراحل ثبت شرکت در میاندوآب از نوع با مسئولیت محدود

پس از تهیه و کامل کردن دو برگه از فرم های تقاضانامه و دو برگه از فرم های شرکتنامه و تکمیل و تهیه ی دو برگه از اساسنامه، به همراه تمام مدارک و اوراق پرداخت هزینه مربوط به تعیین نام، پس از اخذ فیش به بانک های مشخص مراجعه و فیش پرداختی را به واحد حسابداری اداره ثبت شرکت ها ارائه خواهید داد.

نکاتی درباره ی انتخاب نام شرکت:

  1. نام انتخابی نامی خارجی نباشد.
  2. نام مد نظر نباید سابقه ثبت داشته باشد.
  3. نام انتخابی یک نام خاص بوده و دارای معنا و مفهوم باشد.
  4. با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد.

فرایند ثبت شرکت در میاندوآب

  • مدارک گفته شده را با توجه به نکاتی که بیان شد، ارائه داده و رسید تحویل دریافت گردد. با توجه به تاریخ تعیین شده برای اعلام نتیجه به باجه اعلام نتیجه اداره ثبت شرکت ها بروید و ادامه ی کار ها را پیگیری کنید.
  • اگر کارشناسان اداره ثبت شرکت ها ایرادی یا نقصی در مدارک ارائه شده مشاهده نکنند، به تهیه پیش نویس آگهی ثبت مشغول شده و اقدامات لازم را انجام می دهند و پیش نویس مربوطه پس از تایید کارشناسان اداره ثبت شرکت ها تایپ و در روز مراجعه متقاضی ثبت شرکت در میاندوآب، تحویل داده می شود. متقاضی نیز به بانک مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه ی ثبت اقدام می کند.

نکات مهم ثبت شرکت در میاندوآب:

نکته ی اول :

قبل از اینکه متقاضی عمل مراجعه به بانک را انجام دهد؛ باید به نمایندگی روابط عمومی تعیین مبلغ هزینه ی درج آگهی تاسیس در روزنامه معتبر با انتشارات زیاد، واحد فیش رفته و مبلغ حق ثبت و حق درج به بانک پرداخت شود.

نکته ی دوم :

چنان چه کارشناسان اداره ثبت شرکت ها ایراد یا نقصی در مدارک ببینند، به متقاضی اطلاع خواهند داد، تا متقاضیان به رفع نقص یا ایراد بپردازند.

نکته ی سوم:

اگر کارشناس اداره ثبت شرکت ها موضوع شرکت نیازمند به گرفتن مجوز تشخیص دهند، متقاضی باید برای تهیه استعلام از مراجع قانونی مرتبط اقدام کرده و برگه ی استعلام را پس از امضای مسئولین مربوطه در دبیرخانه اداره کل ثبت شرکت ها، ثبت به دفتر کرده و به مرجع قانونی مرتبط با موضوع به همراه یک نسخه فتوکپی از مدارک مراجعه کرده و تحویل دهد.

  • پس از پرداخت مبلغ هزینه ی ثبت، فیش مربوطه را در واحد مربوطه به پایین برگه ی تقاضانامه مهر کرده و در جهت درج مبلغ پرداختی و تاریخ و شماره فیش در پایین تقاضانامه اقدام کنید.
  • مدارک توسط متقاضی باید به واحد ثبت اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود و مسئولین پس از ثبت در دفتر و تعیین نمودن شماره ثبت شرکت و آن را بر روی اظهار نامه درج کرده و یک نسخه از مدارک در پرونده شرکت قرار داده شده و در بایگانی اداره ثبت شرکت ها نگهداری خواهد شد. و یک نسخه دیگر از مدارک به اداره کل ثبت شرکت ها و به متقاضیان تحویل داده می شود.
  • متقاضی مدارک خود و پرونده تشکیل شده در اداره ی ثبت شرکت ها را به قسمت دبیرخانه اداره کل ثبت شرکت ها برده و سپس ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور، انجام می شود.
  • متقاضی پس از تحویل گرفتن مدارک، نسخه دوم آگهی تاسیس را به واحد روابط عمومی اداره کل ثبت شرکت ها جهت درج در روزنامه کثیر الانتشار تحویل داده، سپس نسخه اول آگهی تایپ شده شرکت را به دفتر شرکت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران تحویل می دهد.

نکته ی چهارم : اگر به آگهی تأسیس شرکت قبل از انتشار در روزنامه رسمی نیاز باشد، چند نسخه از آن فتوکپی کرده، و به تایید دفتر شرکت روزنامه رسمی برسانید.

زمان ثبت شرکت در میاندوآب:

برحلاف شهر های بزرگ که ثبت شرکت در آن ها نیازمند مدت زمان زیادی است، شهر ها و شهرستان  های کوچکی مانند میاندوآب برای انجام تمام امورات مربوط به ثبت شرکت مدت زمانی مابین ۱۵ تا ۲۰ روز را سپری خواهد کرد. زمان پاسخ دهی اداره ی ثبت شرکت ها به تقاضانامه ی ان ها بین ۲۵ تا ۳۰ روز است.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورتیکه از مطلب رضایت داشتید، لطفا در زیر همین مطلب امتیاز خود را ثبت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید