تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در مهدی شهر

ثبت شرکت در مهدی شهر

برای آشنایی به چگونگی ثبت شرکت در مهدی شهر استان سمنان، بهتر است با موقعیت مکانی این شهر آشنا باشیم، سپش به شرح نخوه ثبت شرکت در مهدی شهر بپردازیم، مهدی شهر یکی از شهر های استان سمنان است که این استان در همسایگی پایتخت کشورمان قرار دارد، مهدی شهر با ۴۷ هزار نفر جمعیت، یکی از مراکز خوب برای تجارت و راه اندازی شرکت های تجاری به شمار می آید.

 

انواع شرکت های قابل ثبت در مهدی شهر:

  • شرکت های سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مهدی شهر:

۱٫ لیستی از اسامی سهامداران و درصد سهام هر سهام دار؛

۲. لیستی از حداقل پنج نام مناسب سه بخشی (۳ کلمه ای)؛

۳.  تعیین زمینه ی فعالیت شرکت؛

(اگر موضوع نیاز به مجوز داشت باید قبل از ثبت شرکت از مرجع مربوطه مجوز اخذ کرد.)

۴. تعیین آدرس دفتر مرکزی شرکت و نشانی شعبه های شرکت اگر وجود داشته باشد؛

۵. لیست مدیران شرکت ، لیست دارندگان حق امضا و بازرسین ؛

هیات مدیره حداقل ۲ نفر عضو دارد که در شرکت های سهامی خاص حتما بایستی سهامدار بوده و به مدت دوسال در شرکت ارائه ی خدمات کنند؛

۶. اشخاصی که به عنوان مدیر و بازرس معرفی شده اند، باید به دفاتر پلیس +۱۰ در شهر خود مراجعه کرده و گواهی عدم سوء پیشینه اخذ کنند؛
۷. مدارک شناسایی کلیه اعضای معرفی شده،

اعم از مدیر بازرس و سهامدار باید توسط وکیل دادگستری و یا دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شود،

۸٫ مدارک مربوط به افتتاح حساب بانکی مربوط به شرکت.

 

قالب حقوقی ثبت شرکت در مهدی شهر

هنگام تنظیم یک شرکت جدید،

باید تصمیم بگیرید که کدام قالب قانونی را می خواهید که شرکت باید تحت آن عمل کنید،

این یکی از مهمترین تصمیماتی است که شما در مرحله اول باید انجام دهید، زیرا این امر تعیین می کند که در آینده شرکت تان چگونه عمل می کند.
برای تعیین اینکه چه قالب قانونی برای شما مناسب است، ابتدا باید به برخی از تفاوت های اساسی بپردازید.

 

رایج ترین تفاوت های قانونی برای شرکت عبارتند از:

نحوه  معامله در شرکت، نحوه شراکت، نوع شرکت، نحوه سودبری از شرکت و ……

مسئولیت سهام داران در صورتی که شرکت نتواند از پس انجام بدهی ها بر بیاید،اینگونه است که مسئول تمام بدهی های تجاری هستند. مدیریت شرکت توسط هیئت مدیره کنترل می شود. سود حاصل از فعالیت های تجاری شرکت در بین شرکا بسته میزان شراکت شان تقسیم می شود.
در شرکت های نوع مسئولیت محدود، دارایی های شخصی سهامداران در صورت عدم موفقیت شرکت محافظت می شود. سهامداران در این نوع شرکت ها فقط می توانند، آنچه را که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند را از دست بدهند.
شرکت باید مالیات سود اصل از فعالیت های خود را پرداخت کند، تمام کارکنان و مدیران نیز موظف هستند که مالیات درآمد حاصل شرکت، حقوق و … را پرداخت کنند.

 

شرکت های تعاونی در مهدی شهر

تعاون یک نهاد تجاری است.

تمام اعضای آن (سهامداران)، که ممکن است کارکنان شرکت نیز باشند، مالکیت تعاونی دارند. یک شرکت تعاونی نمی تواند کار خود را آغاز کند، مگر این که مجوز مربوط به نوع فعالیت خود را از مرجع مربوطه دریافت کند، این عمل نیاز به پیگیری هایی دارد که قبل از ثبت شرکت باید انجام شوند. لازم به ذکر است که یک تعاونی یک نهاد حقوقی است که حقوق قانونی مربوط به خود را دارا می باشد
شرکت های تعاونی از مالیات معاف هستند. اما، ۵% سهم سالانه در مازاد خالص  سود سالانه به صندوق تعاون مرکزی پرداخت می شود، دریافتی های این صندوق برای توسعه  کار های تعاونی، آموزش، تحقیق و توسعه کلی جنبش تعاونی در کشور، استفاده می شود.

 

اهمیت ثبت شرکت در مهدی شرکت

یک شرکت ثبت شده دارای هویت قانونی است،

بنابراین وقتی که شخص ثالث با شرکت “قرارداد” می بندد، آن را با یک نهاد قانونی جداگانه بسته است، نه با مدیران و سهامداران فردی. این به این معنی است که شرکت ها از مرگ یا ناتوانی صاحبانشان جان سالم به در می برند و مدیران و سهامدارانی که در این شرکت، شراکت می کنند، می توانند در طول زمان فعالیت شرکت تغییر می کنند.

اهمیت ریسک در ثبت شرکت

نکته ی دانستنی برای کسانی که با مفهوم ریسک آشنا هستند، و سعی بر دوری از ریسک کردن در تجارت دارند، این است که یکی از اهمیت های شرکت تداوم شرکت است. تداوم شرکت به این دلیل است که شرکت ها به عنوان یک شخص قانونی در جامعه طبقه بندی می شود.
بهتر است بگویم که ریسک در شرکت ها ی ثبت شده، بسیار کم است واین نکته ی ذکر شده برای اشخاص ثالثی است که بیش از حد به این موضوع اهمیت می دهند. به غیر از اشخاص ثالث، این موضوع برای کارکنان نیز مهم است، مردم در مورد کار با یک شرکت احتیاط می کنند؛ پس بهتر است با ثبت شرکت در مهدی شهر، زمینه ی اعتماد را در جامعه نسبت به تجارت، ایجاد کنیم.

 

مدت زمان ثبت شرکت در مهدی شهر

مدت زمان طی فرآیند اداری برای ثبت شرکت در مهدی شهر، به وکیل هایی که برای انجام این امور استخدام شده اند، بسته است، البته می توان این فرآیند را شخصا انجام داد، اما مدت زمانی که طول می کشد تا دولت به درخواست شما مبنی بر ثبت شرکت در مهدی شهر پاسخ دهد مابین ۲۵ تا ۳۰ روز کاری است.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورتیکه از مطلب رضایت داشتید، لطفا در زیر همین مطلب امتیاز خود را ثبت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید