تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در لنجان

ثبت شرکت در لنجان

مقدمه ای برای آشنایی با ثبت شرکت در لنجان: در جهانی که به دنیای حرفه ای ها تبدیل شده است، زمان در مرتبه اول و سرمایه در مرتبه دوم از گرانبهاترین منابع هستند. البته این منابع فقط مختص انسان ها و فعالیت های آن ها نبوده و به هر شرکت و سازمانی نیز مرتبط است.

شرکت ها، موسساتی هستند که توسط افراد معمولی یا خاص به ثبت می رسند. زمانی یک شرکت به وجود می آید که چندین شخص حقیقی یا حقوقی تصمیم به انجام فعالیت های تجاری به صورت جمعی می گیرند. افراد باید تشخیص دهند که موضوعی که برای فعالیت نیاز دارند، مجوز می خواهد یا نه؟

در حالت کلی در کشور ما ایران سه نوع موضوع برای ثبت شرکت وجود دارد:

  • موضوعاتی که غیرقابل ثبت و فعالیت بوده و امکان ثبت آن ها به هیچ وجه وجود ندارد.
  • موضوعاتی که قابل ثبت هستند، اما نیاز به گرفتن مجوز از مرجع مربوط به موضوع مورد نظر را دارند.
  • در نهایت موضوعاتی که بدون نیاز به مجوز هستند و نیازی نیست به سازمان و ارگان های دولتی مراجعه کنید.

ثبت شرکت در لنجان

 آشنایی با شهرستان لنجان

شهرستان لنجان، یکی از شهرستان های بزرگ استان اصفهان می باشد. مرکز این شهرستان شهر زرین شهر است که جمعیت زیادی نسبت به بقیه ی شهر های این شهرستان دارد. شهرستان لنجان در گذشته نام های لنجون و لنجانات را داشته است که با مرور زمان این نام ها تغییر یافته است. اکنون به نام لنجان نامیده شده است.این شهرستان جمعیتی بالغ بر ۲۶۲۹۱۲ نفر دارد.

مزایای ثبت شرکت در لنجان

هر شغلی و فعالیت تجاری با احساس قدرت، اعتماد و توانایی اقتصادی ممکن می شود. به دست آوردن یک شغل و حرفه ی سود آور از دغدغه های هر شخصی در این زمانه است، اما گاهی سود آوری بیشتر با مشارکت چندین شخص ممکن می شود. به قول معروف یک دست صدا ندارد. بهتر است اگر به فکر داشتن یک تجارت خوب و با آینده هستید، نحوه ی ثبت شرکت در لنجان را بررسی کنید.

یکپارچه شدن و همکاری در یک شرکت با رعایت اصول و قواعد دولت و کشور بدون شک منجر به موفقیت خواهد شد. در تاریخ ثابت شده است که بسیاری از فعالیت های بزرگ اقتصادی از یک نهاد کوچک مانند شرکت شروع شده اند.

انواع ثبت شرکت در لنجان

  • ثبت شرکت سهامی
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت تضامنی
  • ثبت شرکت مختلط غیرسهامی
  • ثبت شرکت مختلط سهامی
  • ثبت شرکت نسبی و شرکت تعاونی

 

شرایط ثبت شرکت تجاری

ثبت شرکت های تجاری در هر نقطه ای از کشورمان دارای شرایط و قوانین خاصی است که به شرح آن ها می پردازیم:

شرط اول- اهلیت: قانون کشوری رسیدن به بلوغ ،عقد و رشد را برای کسب اهلیت، توسط متقاضی ثبت شرکت لازم و مهم می داند. در واقع معاملات تجاری با اشخاصی انجام می گیرد که دارای این خصوصیات باشند. ملاک قانون برای رشد، رسیدن به سن هیجده سالگی و داشتن ضابطه عقل و عرف و داشتن تاییدیه سلامت روان توسط پزشک قانونی است.

شرط دوم- تراضی: گره خوردن هدف و اراده برای تشکیل شرکت ضروری است. عقد قرارداد ایجاب می کند که دو طرف معامله کننده، آنچه را که در نظر دارند به صورت مشترک و یکسان در متن قرار داد آورده و معامله را به انجام برسانند.

سایر ضوابط ثبت شرکت

شرط سوم- کفایت تعداد شرکا:

شرکت ها چه بازرگانی باشند چه تجاری، از اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی تشکیل می شوند. این اشخاص با هدف کسب سود و انجام عملیات تجاری گرد هم می آیند و برنامه ریزی هایشان را انجام می دهند.

برای تشکیل برخی شرکت ها حداقل ۲ نفر نیاز است. (موسسات غیرتجاری، شرکت های تضامنی، نسبی، بامسئولیت محدود و مختلط غیرسهامی)

برای تشکیل برخی شرکت های دیگر حداقل ۳ نفر لازم است. (شرکت های سهامی خاص و مختلط سهامی)

برای ایجاد برخی شرکت ها نیز حداقل ۵ نفر نیاز است. (شرکت های سهامی عام)

برای ایجاد تعدادی از شرکت های تعاونی نیز حداقل ۷ نفر نیاز است.

شرط چهارم- موضوع قرارداد شرکت:

در بند ۲ اساسنامه آمده است که هر شرکت باید هویت و اهدافی داشته باشد. در واقع هر شرکت بر اساس اهدافی که دارد تشکیل می شود. در ثبت شرکت باید موضوعاتی که شرکت قرار است در زمینه ی آن ها فعالیت داشته باشد، مشخص شود. با مشخص شدن موضوع شرکت در فرآیند ثبت شرکت در لنجان، شخص حقوقی باید در زمنیه های ذکر شده به فعالیت بپردازد. البته موضوعاتی هستند که نیاز به اخذ مجوز دارند و متقاضی باید مجوز مربوطه را تهیه کند.

نحوه ی ثبت تغییرات شرکت در لنجان

شرکت های تجاری برای مدت زمان طولانی ایجاد می شوند.

این یک اتفاق عادی است که شرکت ها نیاز داشته باشند موضوع فعالیت یا تعداد شریکان و …. را تغییر دهند. سهام داران و صاحبان شرکت برای انجام فرآیند تغییر شرکت باید مدارکی را آماده سازی و به سازمان ثبت شرکت ها ارسال کنند. مسئولین و کارشناسان این اداره پس از بررسی درخواست متقاضیان تغییر شرکت، حکم مربوطه را ابلاغ می کنند.

اگر سهامداران و هیئت مدیره شرکت قصد تغییر در روند و اداره ی شرکت را دارند، در یک جلسه ی عمومی و با حضور تمامی شرکا، تغییرات را اعلام کرده و از آن ها موافقت کتبی اخذ کنند. تمام اعضا باید برگه ی مربوط به صورت جلسه را امضا و تایید کنند.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت :

– کپی برابر با اصل شده مدارک شناسایی شامل: شناسنامه و کارت ملی اعضاء هیات مدیره و تمام شریکان

– کپی نسخه از تمام مدارک مربوط به ثبت شرکت

– یک نسخه از روزنامه رسمی که آگهی مربوط به تاسیس شرکت در آن درج شده است. ممکن است آخرین تغییرات شرکت نیز در صورت وجود در این روزنامه درج شده باشند.

– تهیه ی لیستی از اسامی شرکاء و میزان سهام آن ها

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید