تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در فیروزآباد

ثبت شرکت در فیروزآباد

فیروزآباد یکی از شهرستان های استان بزرگ فارس می باشد. ثبت شرکت در فیروزآباد بی شک در زمینه رونق اقتصادی برای شما نقش آفرین خواهد بود چراکه فیروزآباد یکی از غنی‌ترین شهرهای فارس از نظر تاریخی و آثار باستانی به شمار می آید. از لحاظ جذب گردشگر و توریست، این شهرستان یکی از شهرهای حائز اهمیت محسوب می شود و هرسال گردشگران و توریست‌های بسیاری به این شهر سفر می‌کنند. وضعیت اقتصادی فیروزآباد و همچنین امرارمعاش مردم نیز از راه های مختلفی انجام می شود. یکی از صنعت‌های اساسی در فیروزآباد صنعت کشاورزی می باشد و محصولات آن نقش اساسی در پاسخ دهی به نیاز استان فارس دارد.

از آنجایی که معرفی کلی از فیروزآباد گفته شد، درصورتی که شما از آن گروه از اشخاصی هستید که تصمیم دارید سرمایه‌گذاری مالی و یا فرهنگی در فیروزآباد داشته باشید ادامه مطالب می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. یکی از راه‌های اساسی و پر داوطلب بسته به میزان بازدهی خوب آن ثبت شرکت در فیروزآباد است. درمجموع ثبت شرکت موجب شده که تحت حمایت های دولتی و قانونی، شرکت به فعالیت خود بپردازد و سوددهی‌های قابل‌توجه ای داشته باشد.

اما ثبت شرکت در فیروزآباد طی یک فرایند اداری انجام می شود که می‌توان گفت این فرایند اداری که تا حدودی به صورت اینترنتی و مجازی صورت می گیرد، در همه نقاط ایران اعمال می شود.

قوانین ثبت شرکت

اما مقرراتی که در حوزه ثبت شرکت وجود دارد به منظور سهولت در امر ثبت آن‌ها را در ۸ گروه تقسیم نموده که برای هرکدام از گروه ها مقررات مربوط به ثبت همان دسته را (بسته به حوزه فعالیت و محدوده اختیارات و سایر موارد) وضع کرده است. این ۸ گروه به شرح شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی است که ما در این مطلب مقررات و شرایط ثبت شرکت‌هایی را خواهیم گفت که از عمومیت بیشتری برای ثبت شرکت دارند. دقت کنید اگر شما به اطلاعات و مقررات لازم برای ثبت سایر شرکت‌ها نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان حاضر در ثبت شرکت آگاه ارتباط برقرار کنید.

فرایند ثبت شرکت سهامی خاص در فیروزآباد

به منظور ثبت شرکت سهامی خاص در فیروزآباد باید به این صورت اقدام کنید:

برای آغاز فعالیت خود بعد از بررسی جوانب شغلی که تصمیم داریم انتخاب کنیم باید فعالیت خود را زیرنظر قانون انجام دهیدم و مراحل ثبت شرکت خود در اداره ثبت شرکت ها انجام دهیم، یکی از انواع متداول شرکت های قابل ثبت در فیروزآباد، ثبت شرکت سهامی خاص می باشد.

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص در فیروزآباد

سهامداران باید حداقل ۳ نفر بالای ۱۸ سال باشند.

وظایف سهامداران، بر پایه مبلغ اسمی سهام است.

عبارت «شرکت سهامی خاص» باید پیش یا پس از اسم شرکت در همه‌ی اطلاعیه‌ها، آگهی‌ها و اسناد شرکت آورده شود.

دست کم دو نفر از اعضای شرکت باید به‌عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل باشند که با هیئت مدیره نیز نسبتی نداشته باشند.

اعضای شرکت باید گاهی عدم سو پیشینه داشته باشند.

سرمایه اولیه شرکت باید حدقل یک میلیون ریال باشد. ۳۵ درصد از مبلغ گفته شده باید در یک حساب بانکی قرار داده شود.

شرایطی که در بالا گفتیم مختصر و مفید گفته شده و شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات جامع‌تر با آگاه ثبت ارتباط برقرار کنید.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص:

  • یک نسخه مدارک شناسایی همه اعضا برابر اصل شده در دفترخانه اسناد رسمی.
  • دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس +۱۰ .
  • نشانی و کدپستی و شماره تلفن ثابت صحیح شرکت.
  • ارائه ۵ نام پیشنهادی شرکت توسط موسس.
  • افتتاح حساب به اسم شرکت در حال تاسیس که باید ۳۵ درصد مبلغ سرمایه اولیه آنجا باشد و گواهی بانکی اخذ شود.
  • نشانی محل سکونت و شماره تماس همه اعضا و بازرسین
  • ارائه مجوز در رابطه با بعضی از موضوعات که به مجوز نیاز دارند.

ثبت شرکت سهامی خاص چند روز زمان می برد؟

ثبت شرکت سهامی خاص در تهران تا اخذ شناسه ثبت ۱۵ روز کاری می باشد اما در شهرستان ها با توجه به شهرهای مختلف، فرق می کند اما حدودا کمتر از ۳۰ روز زمان می برد، این زمان حدودی است و امکان بیشتر یا کمتر شدن آن نیز وجود دارد.

ثبت شرکت سهامی خاص  چقدر هزینه دارد؟

ثبت شرکت سهامی خاص بسته به اینکه در تهران یا شهرستان صورت می گیرد، فرق دارد.

در تهران تمامی امور از اول تا آخر توسط شرکت ارائه می شود اما در سایر شهرها متقاضی دو بار باید به سازمان ثبت و پست مراجعه نماید.

قوانین و مراحل ثبت موسسه در فیروزآباد

پیش از پرداختن به نحوه ثبت موسسه در فیروزآباد باید بدانید موسسه چیست و چه ماهیتی دارد. براساس آنچه در قانون آمده است، آن چه به اسم موسسه غیرتجاری ذکر می‌شود، کلیه مجموعه‌هایی است که با آرمانی غیر از تجارت و انجام کارهایی مثل امور علمی، ادبی، خیریه‌ای وغیره ایجاد شده اند و رسیدن به منفعت در آن و سوددهی مالی ملاک نیست. ثبت موسسه همچنین مثل ثبت هرگونه از شرکت‌ها نیاز به شرایطی دارد که شما باید در ابتدای مسیر ثبت موسسه مشمول آن شوید و سپس به ثبت موسسه در فیروزآباد بپردازید.

ضوابط ثبت موسسه در فیروزآباد

حداقل اعضا ۲ نفر باشند.

سرمایه می تواند به هر اندازه ای باشد.

موسسه‌هایی که با قصد کسب سود مالی و تقسیم آن بین اعضای خود تاسیس شود؛ مثل مراکز فنی.

در این مراکز، مدارک تحصیلی و مهارت مؤسسان باید با موضوع شرکت تطابق داشته باشد.

موسسه‌هایی که قصد کسب پول و تقسیم آن بین اعضای خود را نداشته باشد؛ مثل برخی مراکز خیریه.

دریافت اجاره‌نامه‌ی نیروی انتظامی محل

احتمال دارد شما در این حوزه هم ابهاماتی داشته باشید و یا به اطلاعات کامل‌تری نیاز داشته باشید، از این رو آگاه ثبت، را برای پاسخ‌گویی به شما بزرگوارن جمع آوری نموده است. لازم است که با آن ها در ارتباط باشید.

مراحل ثبت موسسه در فیروزآباد

شما برای انجام فرایند مراحل ثبت موسسه در فیروزآباد به یکسری مدارک نیاز دارید که این مدارک علاوه بر مراحلی که باید پشت سر بگذارید که می توانید در این رابطه با متخصصان آگاه ثبت مشورت کنید.  مراحل ثبت شرکت در فیروزآباد از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار می باشد به همین خاطر کارشناسان «ثبت شرکت آگاه» جمع شده‌اند تا به سؤالات شما جواب دهند. شما می‌توانید در حوزه دریافت هر نوع اطلاعاتی در حوزه ثبت شرکت یا موسسه با «ثبت شرکت آگاه» در ارتباط باشید.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

2 دیدگاه

  1. گورکانی 1402-03-21 در 22:42 پاسخ

    سلام، لطفا ادرس یه شماره ای به ایمیل یا تلفن من بغرستید جهت مشاوره و واگذاری ثبت شرکت در شهرستان فیروزاباد

    • مدیریت 1402-03-22 در 19:53 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      تماس با ۰۲۱۴۱۸۵۸ داخلی ۴۴۴ اقای منفرد

دیدگاه خود را بنویسید