تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در سراوان

ثبت شرکت در سراوان

برای ثبت شرکت در سراوان اطلاعاتی لازم دارید که ما در این مقاله سعی داریم به آنها بپردازیم. شهرستان سراوان ۲۳۸۸۰کیلومتر مربع وسعت دارد. مساحت این شهرستان ۲/۱۵درصد مساحت کل استان را تشکیل می‌دهد شهرستان سراوان همچنین ۳۸۴کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان دارد جمعیت شهرستان سراوان ۲۲۰هزار نفر است زبان مردم سراوان بلوچی و در هر یک از مناطق شهرستان گویش و لهجه خاصی وجود دارد. .مکان های دیدنی شهر سراوان دشت سمسور, سینما هلال , چشمه آبگرم کنتی , تالاب هامون جاموریان , روستای دامن , بازار روز و .. می باشدکه نقش مهمی در دیده شدن این شهر توسط گردشگران ایفا می کنند.

ثبت شرکت چیست و چه مزایایی دارد؟

شرکت از مشارکت دو یا چند نفر تشکیل میشود شرکت در واقع قراردادی است که بر اساس آن، اعضا یا شرکا سود حاصل از سرمایه را تقسیم می‌کنند. شرکت‌ها در قوانین ایران شخصیت حقوقی دارند. حال برای انجام فعالیت‌های تجاری و غیر تجاری منظم و سازمان‌دهی شده می‌توان از طریق ثبت شرکت بدین امور اقدام کرد. این امر موجب می‌شود که بتوان از مزایایی که ثبت شرکت دارد بهره‌مند شد و این امر رسیدن به اهداف بزرگ و سودآور را ملموس‌تر می‌سازد. مزایای ثبت شرکت ایجاد حساب بانکی مستقل از حساب بانکی اعضای شرکت، به واسطه ثبت شرکت امکان‌پذیر است.

این امر نشان می‌دهد که صاحب شرکتی هستید و افرادی نیز تحت عناوین مختلف با شما همکاری می‌کنند. به علاوه با ثبت شرکت اموال شرکت از اموال اعضای تشکیل دهنده آن مستقل شده و حتی در برخی موارد بسته به نوع شرکت ثبت شده اعضا مسئول بدهی‌های شرکت در صورت ورشکستگی نخواهند بود و زمانی که یک نام تجاری به واسطه ثبت ایجاد می‌شود، در نظر افراد مخاطب حرفه‌ای‌تر جلوه می‌کند. به این معنی که مخاطبان شما متوجه می‌شوند که کسب و کار پیش روی آن‌ها یک کسب و کار یک شبه نخواهد بود و برای طولانی‌مدت ایجاد شده است. ثبت شرکت به کسب و کار شما وجهه قانونی می‌دهد. این امر موجب حسن اعتماد بیشتری خواهد شد و سرمایه بیشتری کسب خواهید کرد.

 ثبت شرکت در سراوان

ثبت شرکت سهامی خاص

این شرکت تمامی سرمایه اش توسط مسئولین تامین می گردد و مردم نقشی در تاسیس آن ندارند در شرکت سهامی خاص مجمع عمومی موسس وجود ندارد و تعداد شرکای آن کمتر از شرکت سهامی عام است شرکت های سهامی خاص، به طور کلی محدودیتی برای فعالیت ندارند و قانونگذار شرکت سهامی را هر چند فعالیت آن تجاری نباشد شرکت بازرگانی و تجاری محسوب می نماید این شرکت نسبت به سرمایه ی هر فرد مسئولیت تقسیم میشود. از مزایای این شرکت می توان به تجمع سرمایه های کوچک, سهولت نقل و انتقال سهام, تعیین هیات مدیره در شرکت های سهامی, محدودیت مسئولیت سهامداران در شرکت های سهامی اشاره کرد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

از رایج ترین نوع شرکت می باشد که برای انجام امور تجاری تاسیس می شود و بیشتر فضایی خانواده ای و دوستا دارد در واقع بین این افراد تشکیل میشود هر یک از شرکاء این شرکت بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است .مزایا شرکت با مسئولیت محدود  این است که می تواند تنها با حضور ۲ شریک هم تشکیل گردد , حداقل سرمایه برای این نوع شرکت پیش بینی نشده است برخلاف شرکت های سهامی عام و خاص , در شرکت با مسئولیت محدود یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیر موظف ممکن است از خارج از شرکا هم باشند برای مدت محدود یا نامحدود اداره شرکت را بر عهده می گیرند.

 

 

مراحل کاری اداری ثبت شرکت:

ابتدا باید با شرکا خود مشورت کرده و شرکت مورد نظر خود را انتخاب نمایید سپس به حسابداری اداره ثبت مراجعه کرده و مدارک های گفته شده را تحویل می دهید در مرحله ی بعد فیش دریافتی را به بانک ملی اداره برده و فیش تعیین نام را پرداخت می نمایید و نام های انتخابی شما که تا ۵ مورد است را در فیش وارد می کنید و پرونده ی کامل شده را به کارشناس مربوطه در اداره ثبت شرکت می دهید تا مشخصات افراد و شرکت ها را در سیستم وارد کرده و ثبت نام شما کامل می گردد. در مرحله ی بعدی یکی از نام های انتخابی شما تایید می شود و توسط کارشناس پرونده دوباره چک می شود در صورت نداشتن منع قانونی کار را به اتمام می رساند مراحل ثبت شرکت ۲۰ روز طول خواهد کشید البته بستگی به کارشناس مربوطه نیز دارد.

مراحل ثبت نام:

  1. تعیین نوع شرکت تجاری
  2. انتخاب شرکاء و سهامداران
  3. تعیین سرمایه شرکت و آورده ها
  4. تعیین موضوع فعالیت شرکت
  5. تعیین نام شرکت
  6. تعیین سمت اعضا هیئت مدیره و وضعیت حق امضاء شرکت
  7. تهیه و امضا مدارک شرکت

 

مدارک ثبت شرکت‌ در سراوان

  • دو نسخه اظهارنامه
  • دو نسخه اساسنامه
  • دو نسخه طرح  اعلامیه پذیره نویسی
  • گواهی بانکی مبنی بر واریز ۳۵% سرمایه تعهدی
  • کپی مدارک شناسایی

 

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید