تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در سراب

ثبت شرکت در سراب

مشخصات شهر سراب برای آشنایی با نحوه ثبت شرکت در سراب:

استان: آذربایجان شرقی،

جمععیت بنابر سرشماری: ۵۹ هزار نفر،

موقعیت جغرافیایی: غرب استان آذربایجان‌شرقی، واقع در بین دو کوه سبلان و بزقوش،

شهر ها و استان های همسایه:

از شمال با مشگین شهر در استان اردبیل، از جنوب با میانه و هشترود، از شرق با استان اردبیل و از غرب با بستان‌آباد؛

تعریف شرکت

به موجب ماده ۵۷۱ قانون مدنی:

« شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در مکانی واحد به نحو اشاعه».

این شرکت ممکن است اختیاری یا غیر اختیاری باشد، شرکت غیر اختیاری بر توافق انجام شده بین شریک ها استوار نیست، بلکه شرکتی است که ممکن است به فردی به عنوان ارث رسیده باشد، برعکس، شرکت اختیاری حاصل اراده ی طرفین است؛ زیرا در نتیجه عقد قراردادی است که بین شریک ها بسته می شود.
شرکت، حالتی است که در آن چند نفر به طور همگانی، مالک مال واحدی هستند؛ یعنی هر یک در جزء جزء مال دارای حق مالکیت هستند.

انواع شرکت ها در ایران:

  • شرکت مدنی
  • شرکت تجاری

شرکت مدنی در سراب

در این دوره، ما در حال ایجاد جهانی هستیم که مردم خودشان تصمیم می گیرند چگونه اطلاعات شخصی خود را در جامعه به اشتراک بگذارند. شرکت های مدنی به مردم امکان می دهد که اطلاعات مربوط به هویت خود را کنترل کنند.

تعریف شرکت مدنی از انواع ثبت شرکت در سراب:

در قانون حقوق مدنی، شرکت به دو معنای عام و خاص به کار رفته است، در معنای عام، شرکت عبارت از قراردادی است که در آن طرفین، سرمایه یا کار خود را برای رسیدن به سودی خاص جمع می کنند.

آنچه در قانون مدنی جلب توجه می کند این است که امکان دارد مالکیت مشاع (ملکی که مشترک بین دو یا چند نفر باشد و قسمت هر‌یک مفروز و محدود نشده باشد) ناشی از هر قراردادی که چند حالتی را ایجاد می کند، و منحصر به قراردادی با نام و عنوان شرکت نیست؛ یعنی عقد قراردادی که در آن طرفین توافق کنند حقوق مالکیت اختصاصی خود را مخروج و مالکیت مشترکی ایجاد کنند، شرکت اختیاری ممکن است در نتیجه عقد قراردادی ایجاد شود؛ مانند اینکه مالکی نیمی از مال خود را به دیگری بفروشد، یا قرض دهد.

شرکت تجاری از انواع ثبت شرکت در سراب:

در شرکت به مفهوم تجاری، هدف شریک ها چیزی جز بردن سود و تقسیم آن میان خود نیست.

بنابراین، تشکیلاتی که برای هدف های اخلاقی و اجتماعی و امثال این موضوع ها تأسیس می شوند، به اصطلاح «انجمن» نامیده می شوند، شرکت تجاری به حساب نمی آیند؛ در شرکت مدنی، ارتباط شخصیتی شرکا ب مال مشاع محو نمی شوند؛ در حالی که در شرکت تجاری شخصیت جمعی شریک ها که از آن به «شخصیت حقوقی تعبیر می شود مالک مال می گردد. در واقع، در شرکت مدنی فرض بر این تعبیر می شود که هر مالی، مال می شود. در واقع، در شرکت مدنی فرض بر این است که امول شرکا به خودشان تعلق دارد و سود و زیان ناشی از اداره شرکت به خودشان برمی گردد؛ حال آن که؛ شرکت تجاری دارای شخصیت حقوقی است و مال مشاع که توسط شرکا در میان گذاشته می شود، متعلق به شرکت، که یک شخص حقوقی است؛ تعلق دارد.

انواع شرکت تجاری برای ثبت شرکت در سراب:

  • شرکت سهامی عام PLC
  • شرکت سهامی خصوصی LTP
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی

شرکت سهامی‌ عام

شرکتی به صورت بازرگانی است.

در این نوع شرکت ها سرمایه‌‌ به سهام، تقسیم بندی می شود، قسمتی از این سرمایه از طریق خرید و فروش سهام حاصل می شود. شرکت سهامی‌عام، چندین مورد وجود دارد که باید رعایت شوند، این که تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهامداران، محدود به مبلغ سهام آن ها است.

شرکت سهامی خاص

شرکتی به صورت بازرگانی است، که تمام سرمایه‌ی آن توسط بنیان گذاران، حاصل می شود و سرمایه‌ی آن به قطعه هایی به نام سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ سهام آن ها است. قوانین موجود در این شرکت ها است است که: تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر بوده و عنوان «شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل و بعد از نام شرکت، در تمامی مدارک ذکر شود.

شرکت با مسئولیت محدود

بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری ساخته می شود و هر یک از شرکا، به میزان سرمایه ی خود مسئولیت دارند.

شرکت تضامنی

تحت عنوان مخصوصی برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیتی به صورت تضمینی تشکیل می‌شود. هر یک از افراد شریک، مسئول پرداخت تمام بدهی های شرکت هستند.

شرکت مختلط غیرسهامی

شرکتی که برای انجام امور تجاری تحت عنوان خاص و معناداری بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود تشکیل می شود. شریک ضامن، مسئول تمامی بدهی ها است، شریک با مسئولیت محدود، مسئولیتی به میزان سرمایه اش دارد.

شرکت مختلط سهامی

شرکتی که برای انجام امور تجاری تحت عنوان خاص و معناداری بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود تشکیل می شود. در این نوع شرکت ها سرمایه شریک های با مسئولیت محدود به سهام تقسیم بندی می شوند، شریک ضامن، مسئول تمامی بدهی ها است، شریک با مسئولیت محدود، مسئولیتی به میزان سهام ‌اش دارد.

شرکت نسبی

که برای انجام امور و فعالیت های تجاری، تحت عنوان خاص و با معنی، بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و مسئولیت هر یک از شریک ها در شرکت نسبی بسته به میزان سرمایه ای است که در شرکت دارند.

شرکت تعاونی

طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، تمام یا حداقل ۵۱% سرمایه ی موجود در شرکت از طریق اعضا در اختیار شرکت قرار می گیرد. در نوع شرکت تعاونی صاحبان حرفه ی خاصی به تولید و فروش محصولی می پردازند. تمام این فعالیت ها به صورت تعاونی توسط اعضا انجام می شود.

دیدگاه خود را بنویسید