تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در زهک

ثبت شرکت در زهک

با پیشرفت رقابت در دنیای امروزه و تنوع کسب و کار بسیاری از افراد به ثبت شرکت در زهک اقدام می کنند تا برتری نسبت به سایر رقبای خود داشته باشند. شهر زهک یکی از شهر های شهرستان سیستان و بلوچستان است که جمعیتی معادل با ۷۵۴۱۹ نفر است طبق سرشماری تا سال ۱۳۹۰٫ شهرستان زهک در نقطهٔ پایانی جادهٔ ترانزیت و خط آهن در حال ساخت چابهار به مرز افغانستان قرار دارد و مرز میلک نقطه مهمی در ارتباط ایران و آسیای میانه است , مساحت ۹۵۰ کیلومتر مربع  را داراست.

این شهرستان از ایستگاه پرورش ماهی زهک به عنوان تنها ایستگاه تکثیر ماهیان تکثیر ماهیان گرم آبی در شرق کشور با ظرفیت تولید ۳ میلیون قطعه بچه ماهی و دو کارگاه مدار بسته پرورش ماهیان سرد آبی با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال و تکثیر ماهیان سرد آبی با ظرفیت ۵/۵ میلیون تن در سال و بهترین نژاد کاو سیستانی با جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار راس برخوردار می‌باشد  پس گزینه ی مناسبی برای تجارت خواهد بود.

ثبت شرکت در زهک

شرکت چیست و چرا باید شرکت را به ثبت برسانیم؟

شرکت در لغت به معنی شریک شدن دو یا چند نفر در کاری می باشد.

در واقع به اتحاد و مشارکت چند نفر گفته می شود.

سود حاصل از آن بین این افراد تقسیم خواهد شد حال اگر این شرکت تاسیس شده به ثبت برسد سود نیز و مزایای بیشتری را بدست خواهند آورد. ثبت شرکت فواید زیادی به همراه دارد . تمام فعالیت ها و کارهایی که می خواهیم در زمینه ی کار و تجارت انجام دهیم اگر در قالب شرکت انجام شود حالت رسمی پیدا کرده و دارای ارزش بیشتری می شود ،زمانی که شرکتی را به ثبت میرسانیم سود و زیان و تمام فعالیت هایی  که در شرکت اتفاق می افتد بر عهده ی یک شخص نیست بلکه کلیه ی اعضای شرکت مسئول آن هستند.

 

مزایای ثبت شرکت

زمانی که شراکت اعضا به صورت قانونی باشد هرگاه مشکلی بین اعضا پیش بیاید از طریق قانون می توانند حل و فصل کنند. افراد به صورت شخصی نمی توانند در مزایدات و مناقصات شرکت کنند بلکه باید در قالب شرکت در این مناقصات شرکت کنند اگر شخصی بخواهد از یکی از شرکت های معتبر نماینده گی بگیرد و با آن شرکت کار کند ابتدا باید شرکت خود را به ثبت برساند زیرا این نماینده گی ها با شرکتها راحت تر کار می کنند . برخی از امتیازات و وام ها به اشخاص داده نمی شود و فقط در قالب شرکت می شود از این تسهیلات و امتیازات برخوردار شد با ثبت شرکت میتوان با سایر کشور ها مبادلات تجاری داشت .

مراحل ثبت شرکت

برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را به طور رسمی به دیگران معرفی کنید و از پشتوانه قانونی معتبری برخوردار باشید تا هم دیگران بتوانند به شما اعتماد کنند و هم شما نگران خدماتی که ارائه می دهید نباشید .این روزها ثبت کردن یک شرکت مانند گذشته سخت نیست و به راحتی می توانید شرکت خود را ثبت نمایید اما دارای مراحلی است که در این مقاله بازگو خواهیم کرد.

  • تعیین تعداد سهامداران

لازم است تا یک لیست از تعداد سهامداران و مقدار سهم هر کدام را آماده نمایید تا به اداره ثبت شرکت ارائه نمایید زیرا بسته به مقدار سهامی که افراد در شرکت قرار می دهند مسئولیت برای هر کدام تعیین می گردد.

  • تعیین نام مناسب

باید برای شرکت تان یک نام زیبا و متناسب با کارتان پیدا نمایید اما ابتدا باید لیستی از نام ها که ۵ اسم کافی می باشد را به  اداره ثبت شرکت ارائه نمایید تا بر اساس قوانین بهترین و مناسب ترین اسم را برای شرکت شما انتخاب نمایند.

 

  • مشخص کردن زمینه کاری

مرحله ی دیگر نیاز به تعیین زمینه ی کاری شما می باشد.

بر اساس آن گرفتن مجوز و یا نگرفتن آن مشخص خواهد شد.

اگر شرکت انتخابی شما نیاز به مجوز داشت باید برای گرفتن آن اقدام نمایید.

شرکت ها به چند قسمت تقسیم می شوند:

شرکت سهامی , شرکت با مسئولیت محدود ,شرکت تضامنی , شرکت مختلط غیر سهامی ,شرکت مختلط سهامی , شرکت نسبی , شرکت تعاونی تولید و مصرف که بسته به نوع کاریتان آن را انتخاب می نمایید.

  • تعیین آدرس

برای ثبت شرکت تان لازم است تا محل کار خود را تعیین نمایید تا در اداره ثبت شرکت آدرس و شماره پستی خود را ارائه نمایید در صورت تعیین نشدن آدرس می توانید از آدرس منزلتان تا زمان مشخص شدن آن استفاده نمایید.

 

  • مدیران شرکت

در مرحله ی بعد لازم است تا مدیران شرکت و افرادی که حق امضا دارند را مشخص نمایید که باید هیئت مدیره ی شما از دو نفر بیشتر نباشد و مدت زمان خدمت آنها ۲ سال می باشد.

 

  • آماده کردن مدارک

مدارک شناسایی تمام سهامداران شرکت لازم است تا تحویل اداره ثبت شرکت داده شود و حتما باید توسط وکیل یا دفاتر اسناد برابر اصل شود تا بعد از بررسی مدارک شرکت شما به ثبت برسد.

 

مدارک لازم جهت تاسیس شرکت

  • دو نسخه اظهارنامه
  • دو نسخه اساسنامه
  • دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین
  • دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره
  • آگهی دعوت مجمع موسسین در روزنامه‌ی تعیین شده
  • فتوکپی شناسنامه‌ی مدیران
  • ارائه‌ی مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز
  • گواهی بانک مبنی بر واریز ۳۵% سرمایه‌ی شرکت

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید