تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در داورزن

ثبت شرکت در داورزن

با افزایش رقابت در دنیای کسب و کار ثبت شرکت در داورزن رو به افزایش می باشد که ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم همچنین معرفی انواع شرکت بازگو خواهد شد.

شهرستان داورزن یکی از شهرستان‌های کوچک استان خراسان رضوی است.

دارای جمعیتی معادل ۲۱/۹۱۱ نفر می باشد.

مساحتی برابر ۲۴۲۰/۳۱ کیلو متر مربع دارد.

این شهرستان در غرب استان خراسان رضوی با داشتن آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان محل مناسبی برای بازدید مسافران و گردشگران است. آسیاب های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین را بخشی از آثار تاریخی و دیدنی این شهرستان محسوب می شود. شهر داورزن یکی از گزینه های مناسب برای ثبت شرکت است تا به اهداف خود برسید.

شرکت همانگونه که از نامش معلوم است مترادف کلمه شراکت و شریک می باشد.

پس شرکت به معنی جمع شدن دو یا چند نفر برای تشکیل مجموعه ای می باشد تا فعالیت های تجاری یا اقتصادی خود را انجام دهند. ثبت شرکت مزایای زیادی برای هر فرد و خود شرکت به وجود خواهد آورد برای مثال: شرکت تجارتی زمانی معتبر است و از نظر قانونی رسمیت دارد که به ثبت رسیده باشد. ثبت شرکت ها نه تنها برای معرفی و شناسایی است بلکه از نظر قانون و حاکمیت اجتماع به منظور کسب وجود قانونی است به طوری که پیش از ثبت اعتبار وجود مشخص قانونی را ندارد.

ثبت یک شرکت  فوائد زیادی مانند:

تضمینی شدن کار افراد , ارائه محصولات بهتر و بالا رفتن اعتماد مشتریان به آن شرکت می شود پس با این موارد صددرصد شما کسب و کار موفق تری خواهیم داشت و بازدهی بالاتری دریافت می کنید. در جامعه شراکت های زیادی را می بینیم که بدون اینکه شرکتی ثبت کنند با هم در حال کسب روزی هستند اما از لحاظ قانونی اگر مشکلی ایجاد شود، به سختی می توان از حق شان دفاع نمایند، لذا پیشنهاد ما این است هر نوع شراکت کاری را با عنوان شرکت ثبت نمایید.

انواع شرکت تجاری

در قانون کشورمان انواع مختلفی شرکت وجود دارد که نحوه ارتباط شرکا با هم و مسئولیت های مدنی آنها متفاوت است شرکت های تجاری به هشت دسته تقسیم می شوند که به تعریف هر کدام می پردازیم.

  • شرکت سهامی

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است. این شرکت شرکتی تجاری است در این شرکت سهام را بین چند نفر تقسیم می کنند و مسئولیت افراد را با توجه به سهامشان تعیین میکنند اما باید توجه داشته باشید تعداد سهامداران از سه نفر کمتر نباشد و باید در تمام مدارک شرکت سهامی عام  درج شود.

 

  • شرکت سهامی خاص

نوعی دیگر از شرکت های تجاری می باشد که:

کل سرمایه های این شرکت توسط موسسین تامین می گردد.

مسئولیت افراد را مقاد سهام آنها در شرکت تعیین می کند.

تعداد شرکا از سه شرکت نباید کمتر باشد و نام سهام خاص در تمامی مدارک ذکر می گردد.

 

  • شرکت تضامنی

این شرکت جهت انجام امور تجاری ایجاد میگردد.

بین دو یا چند نفر شریک با مسئولیت های تضامنی است.

اگر سرمایه ی شرکت برای قروض ها کافی نباشد باید شرکا نسبت به سهم خود اقدام به پرداخت کنند هر قراری که بین شرکا برخلاف این، صورت بگیرد در مقابل اشخاص ثالث، بی اثر خواهد بود. در این نوع شرکت علاوه بر ذکر نام شرکت در مدارک باید نام یکی از شرکا نیز بازگو شود.

 

  • شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت بین دو یا چند نفر برای کارهای تجاری تشکیل میشود.

هر یک از شرکا فقط  در برابر سهم خود مسئول هستند.

دربرابر قروض شرکت نسبت به سهام خود در پرداخت آن سهیم خواهند بود و ذکر نام شرکت در تمامی مدارک لازم است.

  • شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی، شرکتی است که:

برای امور تجاری تحت عنوان مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود که فقط شریک ضامن مسئول قروض شرکت می باشند و شریک با مسئولیت محمد مسئول سهام خودش است و ذکر نام شرکت و یکی از شرکا الزامی است.

 

  • شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که:

تحت عنوان مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود.

شریک ضامن کسی است که:

سرمایه‌ی او به صورت سهام درنیامده و مسئول تمامی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت وجود داشته باشد. در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود.

 

  • شرکت نسبی

نوعی دیگر از شرکتها شرکت نسبی می باشد.

نوعی دیگر از شرکت های تجاری محسوب می گردد.

مسئولیت افراد در این شرکت بستگی به سهام آنها خواهد داشت و باید نام یک شریک و شرکت در مدارک ذکر شود.

 

  • شرکت تعاونی

شرکت تعاونی به شرکتی گفته می شود که:

تمام و یا ۵۱% از سرمایه این شرکت توسط اعضا در اختیار شرکت قرار داده میشود.

وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها،‌ شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند طبق ماده ای از راه وام بدون بهره یا هر راه دیگر از طریق مشارکت , مزارعه , اجاره و فروش اقساطی و صلح در افزایش سرمایه شرکت کمک نمایند بدون عضو شدن ها در این شرکت است.

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید