تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در دامغان

ثبت شرکت در دامغان

برای این که به طور کامل بدانیم که نحوه ثبت شرکت در دامغان چگونه است.

ابتدا بهتر است به موقعیت شهر دامغان در ایران آشنا شویم، شهر دامغان یکی از شهر های بزرگ و خوش آب و هوای استان سمنان می باشد که در مرکز کشورمان ایران واقع شده است. این شهر با وسعت ۱۲ هزار کیلومتر بوده و جمعیتی بیش از ۵۹۳ هزار نفر دارد؛  از آمار جمعیتی بالای این شهر، به این انتخاب رسیدیم که نحوه ثبت شرکت در دامغان را برای شما شرح دهیم.

اهمیت ثبت شرکت در دامغان

از مزایای ثبت شرکت در دامغان، این است که مشتری ها به آسانی به شرکتی که  مجوز دارند، اعتماد می کنند، حتی اگر شرکت ثبت شده ی شما نیازی به خرید آن ها نداشته باشد. اما به دست آوردن این اعتماد از سوی مشتری ها یک امنیت به شمار می آید. مجوز ثبت شرکت در دامغان به مشتریان ثابت می کند که شرکت شما قابل اعتماد و پایدار است و شما به قانونی بودن کار خود اهمیت می دهید، که این امر خود نوعی احترام به جامعه و مشتری محسوب می شود.

کسب و کارهای جدید بسیاری هر روز پدید می آیند، ثبت شرکت، موجب به دست آوردن اطمینان از این که شرکت شما ثبت شده و مجوز آن به منظور رسمیت دادن به اقتصاد، اخذ گردیده است. ثبت شرکت در دامغان و یا هر شهر دیگری تضمین می کند که بخش کسب و کار تجاری در حال رشد است، همچنین تضمین کننده ی این است که شرکت، قوی و محافظت شده به کار خود ادامه می دهد. حتی شرکت های کوچک نیز می توانند تنها پس از ثبت نام و صدور مجوز، میزان مالیات و امکان محافظت از قانون را کسب کنند.

۵ مزیت برای ثبت شرکت در دامغان

– شما می توانید مسئولیت شخصی خود را محدود کنید:

وقتی به عنوان یک معامله گر وارد یک معامله می شوید، شما مسئولیت تمام جنبه های معامله را عهده دار می باشید، از جمله بدهی و زیان. در صورتی که یک محصول معیوب را بفروشید، در طول دوره ی کاری تان خطایی مرتکب شوید و یا آسیبی برسانید، باید شخصا مسئولیت آن را بر عهده بگیرید. این موضوع می تواند منجر به از دست دادن تمام دارایی های شخصی شما مانند ماشین و خانه ی شما شود. یک شرکت، یک نهاد حقوقی جداگانه است و یک راه آسان برای محافظت از دارایی های شخصی شما در برابر اقدامات تجاری شما است.

– وظیفه مالیاتی خود را کم کنید

در کشور ها نرخ مالیات فعلی برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک پایین تر از نرخ مالیات برای یک فرد یا شخص است. وقتی به عنوان یک معامله گر هستید، شما با همان نرخ فردی مالیات می پردازید. که ممکن است نرخ مالیات بالاتری داشته باشید، ثبت شرکت در دامغان بار مالیاتی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

– از درگیری با صاحبان شرکت اجتناب کنید

ثبت یک شرکت، زمانی که میان بنیانگذاران درگیری و اختلاف به وجود می آید، بسیار کمک می کند.

هنگامی که یک شرکت را در دامغان به ثبت می رسانید، صاحبان شرکت ها محدود به خرید تعداد مشخصی سهام می شوند. صاحبان درک روشن دارند که سرمایه گذاری آن ها در شرکت به تعداد سهامی است که به آن ها اختصاص داده شده است.

انواع ثبت شرکت در دامغان

  • شرکت سهامی عام PLC
  • شرکت سهامی خاص LTP
  • شرکت محدود با تضمین
  • شرکت نامحدود UNLTD
  • شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود LLP
  • شرکت سهامی مشترک

ثبت شرکت سهامی خاص در دامغان

شرکت سهامی خصوصی و شرکت سهامی مشترک، شایع ترین و مهمترین شکل های شرکت های تجاری در ایران هستند. حداقل سه سهامدار برای یک شرکت سهامی خصوصی و پنج سهامدار برای یک شرکت سهامی عمومی نیاز است. مسئولیت سهامداران محدود به ارزش اسمی سهام خود است، شرکت سهامی عام ممکن است سهام خود و اوراق بهادار در قبال بدهی به عموم مردم ارائه دهد، شرکت سهامی خصوصی مناسب تر است؛ به همین دلیل توسط سرمایه  گذارهای خارجی مورد توجه قرار گیرد. حداقل سرمایه ثابت در زمان شکل گیری شرکت یک میلیون ریال است؛ برای شرکت خصوصی و شرکت های دولتی حداقل سرمایه ی اولیه ۵ میلیون ریال است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دامغان

شرکت با مسئولیت محدود زمانی تشکیل می شود که هدف شرکت برای تجارت است، که تحت نام مشترکی به ثبت میرسد، این نوع شرکت ها بدون صدور سهام بوده و با یک یا چند شریک عمومی و شریک های دیگر ایجاد می شوند؛ شریک ها بسته به میزان سرمایه شان مسئولیت دارند؛ شرکت های نوع با مسئولیت محدود از دو یا چند نفر شریک برای تجارت تشکیل می شوند.

نکاتی برای ثبت شرکت در دامغان از نوع مسئولیت محدود

  • مشارکت عمومی بین دو یا چند نفر با مسئولیت مشترک و چندگانه تشکیل شده است.
  • شریک ممکن نیست بتواند، بدون رضایت شریک های دیگر سهم خود را انتقال دهد.
  • هر شریک به صورت مستقیم مسئول بدهی شرکت است حتی اگر میزان بدهی بالاتر از سهم سرمایه شرکت شریک باشد.
  •  مشارکت ها باید به صورت مشارکتی برابر باشد، تا به هدف تجاری، تحت نام مشترک برسند.
  • مسئولیت ها نسبت به میزان سرمایه  در شرکت تقسیم می شود.

ثبت شرکت تعاونی در دامغان

اگر هر یک از این شش شرکت نامبرده شده، را در قالب سازه های تولید و مصرف کننده ایجاد کرد. در این صورت شرکت ثبت شده، شرکت تعاونی خواهد بود، شرکت هایی که باید به مقررات خاص و دستورالعمل های وزارت تعاونی ها عمل کنند و با این سازمان همکاری می کنند. شرکت های تعاونی به طور کلی در چارچوب شرکت های سهامی عام راه اندازی می شوند، سود و زیان در میان اعضا نسبت به خرید ساخته شده توسط آن ها تقسیم می شود.

ناگفته نماند که شرکت های تجاری، از تاریخ ثبت خود در دفتر ثبت شرکت کشوری، به شرکت های حقوقی تبدیل می شوند.

با توجه به این واقعیت که اکثر سرمایه گذاری ها در ایران با راه اندازی یک شرکت آغاز می شود،

بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به دنبال اطلاعات قابل اطمینان در مورد روند و الزامات آن هستند. در عین حال، روش و قوانین مرتبط در منابع مختلفی است که نیاز به جمع آوری و توضیح دارند. که ما در این جا به صورت کلی این قوانین را بیان کردیم.

دیدگاه خود را بنویسید