تماس ویژه (مشاوره رایگان): 02141858

ثبت شرکت در خرمدره

ثبت شرکت در خرمدره

امروزه ثبت شرکت در خرمدره به دلیل فعالیت های اقتصادی افزایش چشمگیری داشته است که ما نیز میخواهیم به آن بپردازیم.شهرستان خرمدره یکی از شهر های استان زنجان است که در مسیر راه آهن قزوین –زنجان واقع شده است. جمعیت این شهر  ۶۷۹۵۱ نفر است که از این تعداد ۵۵۳۶۸ نفر ساکن شهر خرمدره می‌باشد. خرم‌دره دارای یک بخش، یک شهر و دو دهستان می‌باشد و مساحتی برابر ۵۳۹۴ کیلومتر مربع را داراست این شهرستان پتانسیل زیادی از لحاظ صنعت وکشاورزی دارد. گروه صنعتی مینو، شرکت شیشهٔ ضد گلوله میرال، سرم‌سازی که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی شمال غرب کشور است از امکانات بالفعل این شهرستان است در این شهرستان قرار دارد.

 

شرکت چیست؟

همانگونه که می دانید شرکت بین دو یا چند نفر برای رسیدن به سرمایه ای مشترک و وسیع تر تشکیل می شود. از نظر فعالیت شرکت ها به دو دسته ی شرکت های مدنی و تجاری تشکیل میشوند.

شرکت های مدنی به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه می دهند وبیشتر برای کارهای غیر تجاری تاسیس می گردنند شرکت مدنی با انعقاد قراردادی برای سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکا و بهره‌مندی یکسان از سود و زیان تشکیل می‌شوند.اما شرکت تجاری همانگونه که از نامش پیداست برای امور تجاری کاربرد دارد و شما به راحتی با ثبت آن رسمیت آن این شرکت را تایید می کنید شرکت تجاری با انعقاد قراردادی بین شرکا و به واسطه‌ی پذیرش ضوابط و قوانین تجاری، به انجام امور تجاری، با تعیین سود و سهام مشخص مبادرت می ورزند. رد دنیای رقابت امروزه تمامی شرکت ها , سازمان ها , ادارات و نهاد های دولتی و غیر دولتی شرکت خود را به رسمیت می شناسندو تنها حاضر به شراکت با همین نوع شرکت ها می باشند تا از قرار داد بسته شده خود اطمینان داشته باشند در واقع اگر شرکتی به ثبت نرسیده باشد بانکها , موسسات مالی و اعتباری از ارائه تسهیلات و پرداخت وام به آنها خودداری می کنند و کمتر حاضر به مشارکت با آنها می شوند. مهمترین گزینه برای هر شرکت کسب اعتماد است که بدون ثبت شرکت این کار دشوار خواهد بود همچنین سوددهی کمتری خواهید داشت.

ثبت شرکت در خرمدره

انواع ثبت شرکت

شرکت با مسئولیت محدود:

این شرکت از دو یا چند شریک تشکیل می شود و بیشتر برای امور تجاری کاربرد دارد و هر فرد باتوجه به سرمایه گذاری که در شرکت دارد نسبت به قروض و مسئولیت ها تعهد دارد و سرمایه آنها تبدیل به سهم الشرکه خواهد شد.مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود عبارت از:

  • دو نسخه تقاضانامه
  • دو نسخه صورت شرکتنامه
  • دو نسخه اساسنامه
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین
  • کپی برابر اصل شده شناسنامه مؤسسین و چنانچه هیأت مدیره نیز خارج از شرکاء باشند کپی برابر اصل شده شناسنامه اعضاء هیأت مدیره

 

شرکت سهامی عام:

 شرکتی است که بخشی از درآمد آن از طریق فروش سهام به مردم به دست می آید.این نوع شرکت حداقل از ۵ شریک تشکیل می شود و کمترین سرمایه ی آن ۵۰۰,۰۰۰ تومان می باشد و مدیران آن نیز ۵ نفر است و مانند شرکت با مسئولیت محدود مسئولیت افراد به سرمایه آنها بستگی دارد.مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام عبارت اند از:

  • دونسخه اظهارنامه ,اساسنامه و طرح
  • امضاء تمام افراد هیئت مدیره
  • کپی شناسنامه تمام مسئولین
  • گواهی بانکی

 

موسسات غیر تجاری:

این موسسات کار های تجاری انجام نمی دهند و طبق قانون آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری مقصود کلیه تشکیلات و مؤسسات است که برای اموری مانند امور علمی و ادبی یا امور خیریه تشکیل می شوند. مدارک لازم برای این شرکت ها عبارت اند از:

  • دو نسخه تقاضانامه
  • صورت جلسه مجمع عمومی
  • کپی مصدق شناسنامه موسسین
  • تقاضانامه شامل مشخصات افراد و شرکت

 

شرکت نسبی:

شرکتی است که برای امور تجاری بین دویا چند نفر تشکیل می شود و مسئولیت هر فرد به سرمایه اش بستگی دارد.

  • تهیه و تنظیم شرکت‌نامه.
  • تهیه و تنظیم اساسنامه.
  • تهیه و تنظیم قرارداد رسمی با تعیین سمت و سهام هریک از شرکا

مراحل کاری اداره ثبت شرکت:

ابتدا باید با شرکا خود مشورت کرده و شرکت مورد نظر خود را انتخاب نمایید سپس به حسابداری اداره ثبت مراجعه کرده و مدارک های گفته شده را تحویل می دهید در مرحله ی بعد فیش دریافتی را به بانک ملی اداره برده و فیش تعیین نام را پرداخت می نمایید و نام های انتخابی شما که تا ۵ مورد است را در فیش وارد می کنید و پرونده ی کامل شده را به کارشناس مربوطه در اداره ثبت شرکت می دهید تا مشخصات افراد و شرکت ها را در سیستم وارد کرده و ثبت نام شما کامل می گردد. در مرحله ی بعدی یکی از نام های انتخابی شما تایید می شود و توسط کارشناس پرونده دوباره چک می شود در صورت نداشتن منع قانونی کار را به اتمام می رساند.

 

مراحل ثبت نام:

  1. تعیین نوع شرکت
  2. انتخاب شرکاء و سهامداران
  3. تعیین سرمایه شرکت و آورده ها
  4. تعیین موضوع فعالیت شرکت
  5. تعیین نام شرکت
  6. تعیین سمت اعضا هیئت مدیره و وضعیت حق امضاء شرکت
  7. تهیه و امضا مدارک شرکت

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند…

درصورت رضایت از این مطلب، در بخش پایین امتیاز خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید